برندسازی شخصی : داستان خود را بنویسید (۴)
- داستانتان را به یاد ماندنی کنید
برندسازی شخصی، خود واقعی شما را به نمایش می گذارد و نقطه قوت شما بستگی به ارتباط دیگران با تجربیات و شخصیت شما دارد. وقتی اصیل زندگی کرده باشید، داستان و روابطتان با دیگران خاص می شود. این تجربه نه تنها برای شما خاص و به یاد ماندنی است بلکه اگر بتوانید درست خودتان را ابراز کنید تاثیر خوبی از خود بر جای می گذارید، این تجربه ای متحول کننده برای هر دو طرف است.
اقتصاد امروز اقتصاد تجربی است، که در آن مردم تشنه ی تجربه کردن هستند و می خواهند به شکلی شخصی، با دیگران ارتباط برقرار کنند و از خود اثری به جا بگذارند. به همین دلیل اگر تجربه ای ایجاد نکنید دیده نمی شوید.
- آگهی شخصی داشته باشید
اصطلاحاتی وجود دارد که معرفی حرفه ای خود به دیگران را توصیف می کند، به عنوان مثال: سخنرانی آسانسوری، آگهی ۳۰ ثانیه ای یا آگهی شخصی یا هر چیز دیگری که اسمش را می گذارید. شما باید بتوانید خیلی سریع توضیح دهید که چه کسی هستید،چه کار می کنید و برند شخصی شما چه عناصری را در بر دارد. بسته به موقعیت و زمانی که دارید می توانید این معرفی بین ۱۵ ثانیه ای تا ۲ دقیقه ای انجام دهید.
آگهی شخصی شما در بهترین حالت باعث جلب علاقه شنونده می شود تا سوال بیشتری از شما بپرسد. آگهی شخصی یکی از حیاتی ترین ابزار ارتباطی شما با دیگران است. سخنرانی آسانسوری یا آگهی شخصی یکی از کارهایی است که افراد به سختی با آن کنار می آیند. زیرا عادت به تعریف کردن از خود ندارند و ممکن است این کار را به نوعی خودستایی تلقی کنند. با این حال، وقتی کشف کنند که چگونه باید خودشان را به دیگران معرفی کنند، عزت نفسشان بالا می رود.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید