برندسازی شخصی : برندتان را به رادیو ببرید
خیلی خوب است که به فکر تولید برنامه ی رادیویی هم باشید. بدیهی است که برنامه تلویزیون با برنامه رادیویی متفاوت است. ولی هدف هردو یکی است نحوه ی رسیدن به آن متفاوت است. در برنامه رادیویی هم مانند تلویزیون باید طوری برندتان را معرفی کنید که با چشم انداز، ارزشها، علایق شما هماهنگ باشد.
ممکن است این سوال برای شما به وجود آید که چه طور برندتان را به رادیو ببرید؟ چند راه ساده برای برند کردن رادیویی وجود دارد:
عنوان: برای برنامه تان باید عنوانی جذاب و گیرا انتخاب کنید که شنوده ی هدفتان را جذب کند. عنوان باید به خودی خود قدرتمند باشد. کلمات کلیدی متناسب با مخاطب مورد نظر انتخاب کنید، عنوان باید ساده و روشن باشد اگر مرموز باشد مردم متوجه نکته اش نمی شوند و به سراغ چیزهای دیگری می روند. هرچه عنوان به یادماندنی تر باشد، معرفی آنلاین و آفلاین برای دیگران آسان تر می شود.
مهمان ها و محتوا: مهمان ها و محتوا زیر بنا و جوهر برندتان هستند. خیلی مهم است که این موارد با پیام کلی برندتان هماهنگ باشد.
آهنگ: در برنامه تان حتما از موسیقی استفاده کنید چون انرژی می دهد و اوضاع را به شکلی تغییر می دهد، که شنونده ها را علاقه مند نگه دارد. بهتر است در چند جای برنامه موسیقی را تکرار کنید، این کار کمک می کند تا برند شما در ذهن مشتری جا بگیرد.
آغاز و پایان برنامه: آغاز و پایان برنامه فرصت های مهمی هستند که می توانیدعناصر مهم برندتان را در آن قرار دهید. زمانی که آهنگ آغازین برنامه کم کم پایین می آید، شما اولین کلمات مقدمه و خوشامدگویی به شنونده را می گویید. دو مورد را باید در طول برنامه همواره یادآوری کنید، یکی اینکه چه کسی هستید و دیگری اینکه نام برندتان چیست؟
عبارت ها و کلمه های اصلی: برای تقویت برندتان، اصطلاحات و کلمات اصلی و یا شعارها را در برنامه بگنجانید.
با هماهنگ کردن همه چیز، با چشم انداز کلی برندتان به خوبی می توانید پیامتان را به شیوه ای جالب و گیرا به جهان بفرستید.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید