برندسازی شخصی: تشکیل ارتباط برندها (۲)
همانطور که در مقاله قبلی برندسازی شخصی گفتم قصد دارم تا چند نمونه از مشهورترین برندهای جهان را، که به نظرم شما هم آنها را میشناسید، برایتان بگویم که چطور با مخاطبین هدفشان ارتباط عاطفی برقرار کردهاند.
اپل
اپل برندی است که ارتباطات عاطفی قدرتمندی ایجاد میکند. کاربران اپل اول از کامپیوترهای مکینتاش استفاده میکردند. بیشتر آنها به خاطر وفاداری زیادی که به این برند داشتند، به فکر استفاده از PC (کامپیوترهای شخصی) هم نیفتادند. حتی وقتی مجبور بودند در محل کار از PC استفاده کنند، شب در خانه سراغ مک خودشان میرفتند. وقتی خط تولید اپل توسعه یافت، این وفاداری به برند به آیپاد، آیپد و آیفون هم سرایت کرد.
اپل با مفهوم نوآوری مترادف است که در شعار معروفش «متفاوت فکر کن» خلاصه شده است. کسانی که با برند اپل همداستان میشوند خودشان را مبتکر، خلاق و خارج از سنتها میبینند. آنها محصولات اپل را نه تنها به سبب کاربردش، بلکه برای نشاندادن سبک زندگیشان میخرند.
تریدر جوز
مشتریهای تریدر جوز عاشقش هستند. این شرکت وفاداری زیادی را در مشتریانش ایجاد کرده، چون مردم کاملا احساس میکنند که تریدر جوز خوراکیهای با کیفیت و جالب را با قیمت مناسب در اختیارشان میگذارد. خرید از فروشگاههای تریدر جوز نوعی ماجراجویی هم هست؛ چون این فروشگاهها خوراکیهای نوآورانه و خوشمزهای دارند که به این سادگی در مغازههای دیگر گیر نمیآید.
مشتریها از قیمتها هم راضی هستند:فروشگاههای زنجیرهای تریدر جوز برای همهی محصولاتش قیمتهای روزانه مناسبی در نظر میگیرد. هیچ حراج، حیله، کارت ویژه یا باشگاهی که به آن بپیوندید وجود ندارد. تریدر جوز مستقیم از تامینکنندهها خرید میکند و آن را دست مشتری میرساند.
مشتریان آنچنان به برند تریدر جوز وفادارند که بیش از ۳۰ کتاب آشپزی تریدر جوز در سایت آمازون وجود دارد. یکی از این کتابها حتی به شما یاد میدهد که چطور میتوانید با استفاده از غذاهایی که در تریدر جوز بهراحتی در دسترس است، وزن کم کنید. تریدر جوز بیهمتا و بهیادماندنی است و مشتریها عاشقش هستند.
(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)
در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …
دیدگاهتان را بنویسید