IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو تبلیغات تبلیغات کلیکی تواضع تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارهای اینترنتی کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی
بحران مالی

بحران مالی و نقش مدیریت ریسک (5)

بحران مالی و نقش مدیریت ریسک (۵)

ترازنامه، ریسک‌های منتج از تغییر انتظارات و نوسانات قیمت: همچنین در ارتباطات با قیمت‌های موجود در بازار، استانداردهای جهانی مانند IFRS و US-GAAP سبب افزایش بحران شدند. همان‌طور که توضیح داده شد در بازارهای با نقدینگی پایین، خریداران این توانایی را دارند که قیمت موجود در بازار و ارزش‌های اندازه‌گیری شده بازار را تحت تاثیر قرار دهند و سبب زیان و حتی از دست دادن سرمایه‌هایی بشوند که از موسسات مالی همچون بانک‌ها وام گرفته شده است. در شرایط نامناسب بازار، اغلب بازار ناقص و غیر شفاف مصرف سرمایه داخلی شرکت را در بازار به‌طور موقتی به سمت پایین می‌کشاند. در یک بازار کساد به‌خصوص طمانی که محدودیت در نقدینگی بازار موجود است، قیمت‌های روز بازار دیگر لزوما معیار خوبی برای ارزش دارایی‌های موجود به صورت کالا (مثلا در انبار) نیست. چون کالاها با قیمتی در بازار عرضه می‌شوند که سود واقعی و مطلوب را ندارند یا به بیان دیگر قیمت کالا دیگر سود واقعی خود را در بر ندارد.

مدیریت ریسک شامل دلایل و احتمالات عدم اجرای برنامه یا پروژه است. بهتر است بگوییم مدیریت ریسک از شناخت شانس‌ها و خطرها شروع می‌شود. طبعا در حال حاضر برای شرکت‌ها «ریسک‌های فوق‌العاده بزرگ» که پتانسیل بالا برای از بین بردن نقدینگی و دارایی‌های شرکت را دارند بسیار مهم هستند، چرا که بقای شرکت یا سازمان و عدم ورشکستگی آن به این نوع ریسک‌ها بستگی دارد. در حال حاضر ریسک‌های فوق‌العاده بزرگی وجود دارند مانند، ریسک‌هایی که رتبه‌های آتی شرکت‌ها را می‌توانند در وضعیت تهدیدآمیز قرار دهند، یا احتمال ورشکستگی را تعیین یا نیروب بالقوه شرکت را برای دوام و استادگی در بازار تهدید می‌کنند. تعجب‌آور نیست که در کنار امکان اشتباهات بزرگ (مانند سرمایه‌گذاری‌های سنگین یا توسعه‌های بزرگ) در حال حاضر تغییرات رادیکال در عرصه اقتصاد کلان  نیز در مقوله ریسک‌های فوق‌العاده بزرگ می‌گنجندو وقتی که از دید صاحبان بنگاه‌های تجاری به‌طور منطقی به قضیه بنگریم، متوجه می‌شویم که برای آن‌ها بسیار عجیب است که مدیران ارشد، مدیران عامل و مدیران ریسک سازمان‌ها بسیار کم وقت برای شناخت، ارزیابی کمّی و آمادگی برای پیشگیری از ریسک‌های بسیار بزرگ در اقتصاد کلان می‌گذارند. متاسفانه دقیقا این نکته در بحران مالی و اقتصادی اخیر اغلب باعث ایجاد بحران‌ها و ورشکستگی‌هایی شد که قابل اجتناب بودند.

(منبع: مدیریت ریسک به زبان ساده، ورنر گلاسنر و توماس برگر)

در ادامه مقالات مدیریت ریسک همراه ما باشید …

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar