ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۰/۰۳
396 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

بازاریابی محتوایی :اشتباهات رایج، هنگام شخصیت پردازی

  • اشتباه شماره ی ۱: دروغ پردازی درباره ی خریدارها

بازاریاب ها معمولا حقایق مربوط به خریدارها را از طریق صحبت با یک نماینده ی فروش، متخصص محصول و یا تحقیقات آنلاین کسب می کنند. این منابع دارای اطلاعاتی هستند که واقعا بازاریاب ها به آن نیاز دارند، اما مشکل اینجاست که: نمایندگان فروش در مورد اینکه خریدار کدام محصول را به کدام محصول ترجیح می دهد؛ دروغ می گویند.

و متخصصان خرید هم واقعا بعید می دانیم که متخصص باشند چرا که آنها اغلب با مشتری هایی که خرید می کنند در تماس اند و اطلاعاتی در مورد مشتریان بالقوه ندارند. و تحقیقات آنلاین هم، به شناسایی شخصیت هایی می پردازد که کمی فراتر از معرفی شغلی با مشکلات سطح بالا هستند.

نحوه ی رفع این اشتباه: تنها راه جمع آوری اطلاعات دقیق و روشن درباره ی تصمیم گیری خریداران، گفتگو با خود آنهاست. انجام گفتگوهایی را با خریداران ماه اخیر، آنهایی که شما را انتخاب کرده اند و آنهایی که شما را انتخاب نکرده اند، به یکی از اهداف خود در هر ماه تبدیل کنید. از آنها بخواهید با شما همراه شوند. هر گفتگو ۲۰ تا ۳۰ دقیقه باید طول بکشد؛ اما مدت زمانی که برای برنامه ریزی و نگارش محتوا، از این طریق صرفه جویی می شود؛ غیر قابل محاسبه است.

  • اشتباه شماره ی ۲:منحرف شدن از مسیر اصلی، به وسیله ی مسائل بی اهمیت و نامربوط.

بعضی وقت ها، بازاریاب ها به دنبال اطلاعاتی هستند که کاملا نامربوط با بازاریابی محتوایی است. اگر تیم بازاریابی شما به دنیال این است که شخصیت مخاطب شما زن است یا مرد؛ و یا در پیدا کردن تصویر واقعی شخصیت خریدار دچار شبهه هستند، یقینا بر روی موارد نادرست تمرکز کرده اند؛ چراکه جنسیت، وضعیت تاهل و یا تفریحات خریدار، به ندرت با موضوع هدف ما مرتبط خواهد بود مگر اینکه بازاریابی شما از نوع بازاریابی کسب و کار به مصرف کننده Business to customer B2C باشد.

نحوه ی رفع این اشتباه: در واقع بازاریاب های محتوایی، تنها به چند آگاهی محدود نیاز دارند:

۱.طرح های اولویت دار Priority initiatives: سه تا پنج مشکلی را که خریداران تان، زمان، بودجه و سرمایه ی سیاسی Political capital خود را به آن اختصاص داده اند، مشخص کنید.

۲.موانع ادراکی: چه فاکتورهایی می توانند خریدار را به این باور برساند که شرکت و راه حل هایش او را در حل مشکلاتش کمک می کند؟ این درست زمانی است که شما شروع به درک منافع رقیب، سیاست ها یا تجربیات شرکت های قبلی یا مشابه می کنید.

۳.معیارهای تصمیم گیری: خریدار هنگام ارزیابی، کدام جنبه های محصول را در نظر خواهد گرفت؟ معیارهای تصمیم گیری برای اینکه مفید باشند، باید شامل بینش هایی از خریداری باشد که رقیب را انتخاب می کند و هم خریداری که تصمیم گرفته اصلا چیزی خریداری نکند.

وقتی این اطلاعات به طور مستقیم از مصاحبه با خود خریداران جمع آوری شود، شما می توانید بفهمید که چگونه محتوایی را در اختیار خریداران مردد قرار دهید تا به آنها در تصمیم گیری برای خرید کمک کند.

  • اشتباه شماره ی ۳: ایجاد شخصیت های خریدار بیش از اندازه

این اشتباه زمانی رخ می دهد که بازاریاب ها شخصیت های زیادی را خلق می کنند و می خواهند برای همه ی آنها محتوا تولید کنند.

یکی از شرکت هایی که قبلا با آن کار می کردم، ابتدا برای ساخت ۲۴ شخصیت خریدار مختلف، برنامه ریزی کرد. جاه طلبانه است؟ بله. لازم است؟ خیر. وقتی آنها شروع به مصاحبه با خریداران خود کردند، مجبور شدند آن فهرست را به ۱۱ شخصیت کاهش دهند.

نحوه ی رفع اشتباه: وقتی اطلاعات مربوط به خریداران را بدست می آورید، متوجه می شوید که تفاوت در عناوین شغلی خریداران شما، لزوما به تفاوت در شخصیت و در نهایت در اطلاعات شما ندارد.

  • اشتباه شماره ی ۴: اجرای مصاحبه های پرسش و پاسخ نوشته شده با خریدارها.

استفاده از یک متن تلفنی یا پرسش نامه ی آنلاین، به شما اطلاعاتی واقعی درباره ی خریدارها نمی دهد؛ ساختاری که به وسیله ی پرسش نامه ها و متون تحمیل می شود، به ترسیم چارت های زیبایی منجر می شود؛ اما نمی تواند اطلاعات جدید مورد نیاز شما را تامین کند.

نحوه ی رفع این اشتباه: به کمی تمرین نیاز دارید؛ اما می توانید اجرای مکالمات نوشته نشده یا طرح محوری که باعث می شود خریداران با جزئیات دقیقی علت انتخاب خود را به شما بگویند، یاد بگیرید.

عامل کلیدی موفقیت طرح سوالات بیشتر بر اساس پاسخ های خریداران شماست: بعنوان مثال، اگر خریداران به شما بگویند که دلیل انتخاب محصول شما راحتی بوده است؛ در این صورت ممکن است سوالات دیگری نیز بپرسید تا بفهمید که منظور خریدار از راحتی محصول شما دقیقا چیست.

وقتی از این چهار اشتباه اجتناب می کنید، نیازهای خریداران شما، در استراتژی ها و تاکتیک های بازاریابی شما متمرکز خواهند شد. به قدری به نقطه نظرات آنها نزدیک می شوید که آنها را تحت تاثیر قرار خواهید داد و محتوایی را انتقال خواهید داد که به پرسش های آنها پاسخ می دهد و آنها را به انتخاب شما ترغیب می کند.

(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)

ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *