بازاریابی تلفنی (مقدمه)

بازاریابی تلفنی (مقدمه)
به این مقاله امتیاز دهید

بازاریابی تلفنی
بازاریابی

رقابت روز افزون باعث شده است جناب مشتری که تا چندی قبل زیاد مورد توجه نبود مورد تکریم و احترام خاصی قرار گیرد روزگاری بود که مغازه داران ساعاتی از روز را در محل کسب شان نبودند چون برای آوردن جنس و خرید کالا آن هم به صورت نقدی به بازار عمده فروشان می رفتند. حال ایشان که مشتریان شرکتها هستند ، در داخل مغازه می نشینند تا ویزیتور های آموزش دیده همراه با هدیه (اشانتیون) خدمت برسند و مغازه داران نیز با لطف نسبت به قبول محصولات ایشان و آن هم به صورت امانی و چکی اقدام کنند.

اما شرکتها در مسابقه جذب مشتری و نوازش ایشان به این بسنده نمی کنند بلکه ، با راه اندازی واحد بازاریابی و فروش تلفنی به صورت مرتب ، مشتریان را مورد پشتیبانی قرار می دهند و سفارشات ایشان را به صورت تلفنی دریافت می کنند بازاریابی و فروش تلفنی که یک ابزار ترویج و فروش دو طرفه است در این میان و برای ارتباط سریع – کم هزینه و با بهره وری بالا در ارتباط بین شرکتها و مشتریان اهمیت بسزایی یافته است.

به این نوع از ارتباط بین شرکتها و مشتریان ، بهره گیری از استراتژی رانشی و بازاریابی و فروش فعال یا (active) گفته می شود.

اما بازاریابی و فروش تلفنی امروزه مختص رابطه ی شرکتها و مغازه داران نیست بلکه، حتی در ارتباطات بین شرکتها و مصرف کنندگان نهایی نیز به کارگرفته می شود. وقتی شرکت بازرگانی لطیفی برای فروش تردمیل ، برنامه ی زنده تلویزیونی راه انداخت و شماره تلفنهای شرکت به صورت زیرنویس در معرض دید بینندگان قرار گرفت ، آنهایی که تمایل به ورزش در خانه داشتند ، وقتی با شرکت تماس می گرفتند ، این کارکنان آموزش دیده برای بازاریابی و فروش تلفنی بودند که ایشان را با گرمی پذیرا می شدند و توضیحات بیشتر را به ایشان ارائه می کردند، به این نوع ارتباط در بازاریابی ، بهره گیری از استراتژی کششی و مارکتینگ واکنشی (Reactive) گفته می شود ، به عبارتی با برنامه ی تلویزیونی و ارائه ی اطلاعاتی ، مشتریان برای تماس با شرکت ترغیب شدند و تماس ایشان با واکنش مناسب فروشندگان تلفنی تکمیل شد.

شرکت پارس آنلاین هم که فروشنده ی اینترنت پر سرعت (ADSL) و کارت اینترنت و کارت تلفن است با راه اندازی واحد بازاریابی و فروش تلفنی به تماسهای مشتریان اعم از شرکتها و خانوار ها پاسخ می دهد. این هم از نوع بازاریابی واکنشی است.

(منبع: بازاریابی و فروش تلفنی ، پرویز درگی)

ادامه ی مقالات  را دنبال کنید…


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن