IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم اینستاگرام اینستاگرام مارکتینگ بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی محتوا برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی تبلیغات تواضع تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ساخت هویت تجاری سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هشتگ وب فارسی وبینار ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کلانا گل فروشی
بازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنی (مقدمه)

بازاریابی

رقابت روز افزون باعث شده است جناب مشتری که تا چندی قبل زیاد مورد توجه نبود مورد تکریم و احترام خاصی قرار گیرد روزگاری بود که مغازه داران ساعاتی از روز را در محل کسب شان نبودند چون برای آوردن جنس و خرید کالا آن هم به صورت نقدی به بازار عمده فروشان می رفتند. حال ایشان که مشتریان شرکتها هستند ، در داخل مغازه می نشینند تا ویزیتور های آموزش دیده همراه با هدیه (اشانتیون) خدمت برسند و مغازه داران نیز با لطف نسبت به قبول محصولات ایشان و آن هم به صورت امانی و چکی اقدام کنند.

اما شرکتها در مسابقه جذب مشتری و نوازش ایشان به این بسنده نمی کنند بلکه ، با راه اندازی واحد بازاریابی و فروش تلفنی به صورت مرتب ، مشتریان را مورد پشتیبانی قرار می دهند و سفارشات ایشان را به صورت تلفنی دریافت می کنند بازاریابی و فروش تلفنی که یک ابزار ترویج و فروش دو طرفه است در این میان و برای ارتباط سریع – کم هزینه و با بهره وری بالا در ارتباط بین شرکتها و مشتریان اهمیت بسزایی یافته است.

به این نوع از ارتباط بین شرکتها و مشتریان ، بهره گیری از استراتژی رانشی و بازاریابی و فروش فعال یا (active) گفته می شود.

اما بازاریابی و فروش تلفنی امروزه مختص رابطه ی شرکتها و مغازه داران نیست بلکه، حتی در ارتباطات بین شرکتها و مصرف کنندگان نهایی نیز به کارگرفته می شود. وقتی شرکت بازرگانی لطیفی برای فروش تردمیل ، برنامه ی زنده تلویزیونی راه انداخت و شماره تلفنهای شرکت به صورت زیرنویس در معرض دید بینندگان قرار گرفت ، آنهایی که تمایل به ورزش در خانه داشتند ، وقتی با شرکت تماس می گرفتند ، این کارکنان آموزش دیده برای بازاریابی و فروش تلفنی بودند که ایشان را با گرمی پذیرا می شدند و توضیحات بیشتر را به ایشان ارائه می کردند، به این نوع ارتباط در بازاریابی ، بهره گیری از استراتژی کششی و مارکتینگ واکنشی (Reactive) گفته می شود ، به عبارتی با برنامه ی تلویزیونی و ارائه ی اطلاعاتی ، مشتریان برای تماس با شرکت ترغیب شدند و تماس ایشان با واکنش مناسب فروشندگان تلفنی تکمیل شد.

شرکت پارس آنلاین هم که فروشنده ی اینترنت پر سرعت (ADSL) و کارت اینترنت و کارت تلفن است با راه اندازی واحد بازاریابی و فروش تلفنی به تماسهای مشتریان اعم از شرکتها و خانوار ها پاسخ می دهد. این هم از نوع بازاریابی واکنشی است.

(منبع: بازاریابی و فروش تلفنی ، پرویز درگی)

ادامه ی مقالات را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar