IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم اینستاگرام اینستاگرام مارکتینگ بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی محتوا برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی تبلیغات تواضع تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ساخت هویت تجاری سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هشتگ وب فارسی وبینار ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کلانا گل فروشی
راهکارهای مدیریتی

اگر جلوی اشتباه ها را نگیرید، شما را از حرکت باز می دارند

پنج شرط اولیه ی موفقیت تجاری

عوامل اصلی که برای موفقیت هر سازمانی لازم است، عبارتند از:

اگر عامل پنجم وجود نداشته باشد، چهار عامل ابتدایی نیز نخواهند بود. چرا؟ به تاثیری که عامل پنجم، روی چهار مورد اول دارد توجه کنید. بدون مدیریت کارآمد نمی توان درباره ی خصوصیات محصول و زمان مناسب معرفی آن به بازار، تصمیم درستی گرفت.

شرکتی که مدیریت مناسبی نداشته باشد، نمی تواند سرمایه ی کافی داشته باشد و حتی این سرمایه را در صورت داشتن حفظ کند. علاوه بر این برای جذب بهترین افراد و سرپرستی و پیشبرد کاری آنها، به یک مدیریت خوب نیاز است. هر مدیر آینده نگری تشخیص می دهد، بهترین منبع بهره برداری نشده ی درون هر شرکتی، استعداد افراد آن شرکت است. ما بعنوان یک مدیر، وظیفه داریم که این حجم زیاد استعداد را شکوفا کنیم.

مدیر کل یک شرکت آمریکایی بزرگ می گفت: “تمام دارایی های من را بگیرید، اما همه ی افراد سازمان را در اختیار من قرار دهید، در عرض پنج سال، تمام این دارایی را به شما بر می گردانم.”موفقیت در کار، هیچ گاه یک اتفاق یا حادثه ای خوشحال کننده نیست، بلکه از طریق تلاش های یک مدیر صادق و قابل انعطاف و همینطور ادامه ی این راه، تحقق می پذیرد. پس ممکن است گفته شود، مدیریت کلید موفقیت است.

اگر جلوی اشتباه ها را نگیرید، شما را از حرکت باز می دارند

در تجارت، هر موردی با مدیریت شروع و پایان می پذیرد و برای این که به طور موثر کار کنیم، مدیر باید مسئول باشد. وقتی “هری ترومن” رئیس جمهور آمریکا بود می گفت: “مقصر خود شما هستید.” هر مدیری باید چنین شعاری داشته باشد. اگر شما به سازمان خود توجه دارید، ولی کارمندان خود را دوست ندارید، آنها را مقصر ندانید.

اگر روش کاری خود را دوست ندارید، اشتباه را در خود جستجو کنید نه در بازار. اگر از درصد سود خود راضی نیستید، تورم را مقصر ندانید، بلکه به عملکرد خود با دقت نگاه کنید. یک مدیر باید جلوی اشتباه های خود را بگیرد و اگر شما این کار را نکنید، در نهایت این اشتباه ها هستند که شما را از حرکت باز می دارند. یک مدیر کارآمد، برای رسیدن به نتیجه، باید مسئولیت پذیر باشد.

وقتی مدیری می بیند دچار دردسر شده و علائم خطر را حس می کند، اغلب چنین سخنانی را از آنها می شنویم: “خوب دفتر من متفاوت است، حوزه ی من فرق می کند.” این غلط است! هیچ دفتر و حوزه ی اداری متفاوت نیست. وقتی یک مدیر چنین حرفی می زند، تنها خود را فریب می دهد، نه کس دیگری را.

در واقع منظور او این است: “آهای من را با همان معیارهایی که دیگران را ارزیابی می کنید نسنجید و من را بر اساس همان اصولی که دیگران را قضاوت می کنید، مورد قضاوت قرار ندهید. اگر این کار را کنید من شکست می خورم.” اما تا زمانی که بگویید حوزه ی من متفاوت است، این حوزه موفق نخواهد شد و دست شما خالی خواهد ماند.

(منبع: ۱۳ اشتباه مهلک مدیران، رابرت مارویل)

ادامه ی مقالات راهکارهای مدیریتی را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar