مطالعات نشان میدهد که طراحی فضای کار در موفقیت شرکت مؤثر است. فضای فیزیکی شرکت حتی بر توانایی شما در نگه داشتن نیروهای حاضر و جذب نیروهای جدید مؤثر است.
اینکه در این مطالعات دریافتهاند، کارکنان میخواهند در فضایی روشن با تجهیزات و مبلمان مدرن کار کنند، اصلاً عجیب نیست. آنها به حریم شخصی احتیاج دارند، اما با این وجود میخواهند به راحتی به همکارانشان دسترسی داشته باشند.
عنصر کلیدی یک فضای کاری با طراحی خوب آن است که کارکنان همیشه بتوانند از یکدیگر اطلاعات بگیرند. اگر شرکت شما میخواهد کار گروهی را تشویق کند، طراحی فضای کاری باید تا حد امکان، تعامل غیررسمی دوستانه را آسانتر کند.
مهم نیست چه نوع ساختمانی را برای محل کار خود انتخاب میکنید، آنجا باید طراحی ساده و انعطافپذیری داشته باشد که با کار شما همخوانی داشته باشد.
پارتیشنها بسته به نوع کار، مزایا و مشکلات خود را دارند. اگر کارکنان شما سمتی دارند که تمرکز شدید نیاز دارد، لازمهی کارشان داشتن دفتر کاری فاقد عوامل پرتکنندهی حواس است. اگر کارکنانی دارید که به خاطر نوع کارشان زیاد با تلفن صحبت میکنند، ممکن است مکالمات آنها به طور اجتنابناپذیری همکارانشان را آزار دهد.
به کارکنان چه در دفتر مجزا باشند چه در پارتیشن، اجازه دهید اطراف خود را شخصی کنند. اجازه دهید تا حد معقولی عکسها و وسایل شخصی اطراف خود بگذارند. نه تنها کارکنان بیشتر احساس راحتی و نوعی احساس تعلق خواهند داشت، بلکه شما هم خواهید توانست آنها را بهتر بشناسید، و همکارانشان نیز شناخت بیشتری از شخصیت آنها پیدا میکنند. داشتن پارتیشن یا دفتری که نشاندهندهی شخصیت ساکن آن باشد میتواند دوستیها را بیشتر کند، و در نتیجه منجر به کار گروهی کارآمدتری شود.
قبل از اینکه اجازه دهید کارکنان با هیجان دکور خود را طراحی کنند، قوانین لازم را تعیین کنید و بگویید چه چیزهایی نامناسب است. فقط مراقب باشید محدودیتی بیش از حد لازم بر سلیقهی افراد اِعمال نکنید، چرا که این کار خلاقیت را از بین میبرد و حتی دلخوری ایجاد میکند.
(منبع: ایجاد انگیزه در کارکنان ترجمۀ حسام سعیدی)
نکاتی بسیارعالی و مهم را مطرح کردید ، متشکرم
متشکر از شما که مطالعه کردید
مطلب خوبی بود
خدا قوت
متشکر
متشکر از شما
نکات خوبی بود واقعا. طراحی محیط کار خیلی میتونه روی کار کارکنان تاثیر بزاره.
https://tehranparcham.com/