ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۸/۳۰
1,598 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

آلبرت انیشتین به عنوان بزرگترین نابغه ی خلاق قرن بیستم نام گذاری شده بود. با این حال او دانش آموز تنبلی بود، رویاپردازی را به درس خواندن ترجیح می داد و در نهایت هم به خاطر تاثیر مخربش روی بقیه از مدرسه اخراج شد. به عنوان یک نوجوان، او جذب بخش خیال انگیز ریاضی و فیزیک شد و به همان اندازه هم عاشق کار میکل آنژ بود که مطالعه ی عمیقی درباره اش داشت. این علایق دو جانبه او را تشویق کرد که با تخیلش دورتر هم برود و به خلق بازی های خلاق ذهنی اش بپردازد. در این بازیها که امروز شناخته شده است او از خودش پرسشی جذاب می پرسید و سپس به تخیلش اجازه ی طغیان می داد. در یکی از مشهورترین بازیهای ذهنی اش، انیشتین تصور کرد که روی سطح خورشید یک اشعه ی خورشید را در دست دارد و در ادامه مستقیم با سرعت نور به انتهای عالم سفر کرد.
در «پایان» سفر، او در کمال حیرت متوجه شد که تقریبا همان جایی ایستاده که سفر را شروع کرده بود. این اتفاق از نظر منطقی غیرممکن بود؛ شما همیشه در یک خط مستقیم حرکت نمی کنید و در نهایت سفرتان همان جایی که آغاز کرده اید، تمام نمی شود؟ پس انیشتین یک سفر تخیلی دیگر را با اشعه ی آفتاب آغاز کرد؛ این بار به بخش دیگری از سطح خورشید و باز هم در یک خط مستقیم به انتهای جهان رفت. یک بار دیگر او تقریبا نزدیک نقطه ی شروع، فرود آمد. به تدریج حقیقت بر او آشکار شد: تخیل اش در مقایسه با منطق اش حقیقت بیشتری را به او گفته بود. اگر برای همیشه در خط مستقیم سفر کنید و همیشه در مجاورت جایی که آغاز کرده اید، بازگردید، پس «همیشه» دست کم دو چیز درست است: مسیری تا حدی منحنی و خمیده و مالکیت یک مرز. به این ترتیب انیشتین به یکی از عمیق ترین بینشهایش دست یافت: دنیای ما منحنی و متناهی است. او با چپ مغزی صرف به این کشف خلاقانه نرسیده بود، بلکه ترکیب دانش اش از اعداد، کلمات، نظم، منطق و تحلیل تخیل عظیم، دانش فضایی و توانایی دیدن کل ماجرا او را به این نتیجه هدایت کرده بود. بینش او ترکیب و مکالمه ی بی نقص بین هر دو بخش مغزش بود؛ این کشف، درک خلاقانه و عمیق یک مغز کامل بود.
عکس همین مساله در مورد نوابغ خلاق «راست مغز» صحت دارد. بیایید این بار مثلا لودیگ وان بتهوون، یک راست مغز بالفطره را انتخاب کنیم.
بتهون را با روح پرسشگر، پر شور و متلاطم، تمایلش به رهایی از ظلم و سانسور و نبرد دائمی اش برای آزادی بیان هنری می شناسند. به طورکلی او نمونه ی بی نقص یک نابغه ی سرکش و رام ناشدنی است. همه ی این مسائل درست است و با تفسیر متداول یک نابغه ی راست مغز جور در می آید. با این حال آن چه که از درک مردم پنهان مانده این است که بتهون مثل بقیه ی آهنگسازان، چپ مغز هم بود. ماهیت موسیقی را در نظر بگیرید: روی خط و منظم نوشته می شود؛ در واقع منطق خودش را دنبال می کند و بر اساس اعداد شکل می گیرد. موسیقی اغلب به عنوان شکل خالصی از ریاضیات تعریف میشود و جالب است بدانیم سرگرمی بیشتر ریاضیدانان بزرگ موسیقی بوده است و بالعکس). بتهوون جدای از تخیل بسیار و زندگی بر پایه ی ریتم، بسیار دقیق بوده است. بتهوون بود که پایه گذار استفاده از مترونوم موسیقایی شد و در این باره گفت مترونوم هدیه ی خدا به او است زیرا حالاست که هر موسیقیدان و رهبر ارکستری در آینده می تواند موسیقی اش را دقیقا در ریتم درست اجرا کند، دقیقا با تاکیدهای درست و دقیقا با همان ضرباهنگ درست ریاضی؛ بتهوون هم مانند انیشتین، راست مغز یا چپ مغز نبود. او کاملا تمام مغز بود.
تحقیق در مورد نوابغ بزرگ تایید کرد که همه ی آنها از کل مغزشان استفاده می کرده اند؛ از تمام مهارتهای هر دو نیم کره؛ به شکلی که هر مهارت توسط بقیه پشتیبانی و تکمیل می شد.

سری مقالات هوش خلاق را دنبال کنید.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *