IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جعل خبر جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دروغ رسانه ای دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
از کارمندان انتظار عمل داشته باشید

از کارمندان انتظار عمل داشته باشید نه فکر

از کارمندان انتظار عمل داشته باشید نه فکر

من به شما توصیه می کنم، وقتی فرد جدیدی را به کارکنان خود اضافه می کنید، از او انتظار فکر کردن نداشته باشید؛ بلکه او را برای کاری که باید انجام دهد استخدام کنید. البته او باید برای خود صاحب فکر باشد. با این کار شما به او یاد می دهید که چه طرز فکری دارید. وقتی این کارمند با شیوه های شما آشنا شد، اولین قدم را برای تبدیل شدن به یک کارمند خوب برداشته و درست همان کاری را می کند که شما می خواهید.

اما وقتی از یک کارمند جدید انتظار داشته باشید، معماهای کار شما را حل کند، او را در شرایطی قرار می دهید که سعی می کند، حتی وقتی جواب سوال های شما را نمی دانید پاسخ هایی هر چند بی اساس بدهد. شما باید دریابید که سازمان شما برای این کارمند، یک دنیای ناشناخته است در نتیجه حداقل ۵۰ درصد تصمیم هایی که می گیرد نامطلوب و بد است.

زنی مبلغ در آفریقا، با تعدادی از افراد ساده که تنها دو سال در زمینه ی آهن آلات کار کرده بودند سر و کار داشت. این مبلغ هر روز مشاهده می کرد که خدمتکارش یک قوطی کنسرو برمی دارد و بیرون می رود. وقتی از پسر علت را پرسید؛ او با غرور جواب داد که این قوطی های کنسرو را می کارد تا یک ماشین بروید.

ممکن است این موضوع به نظر ما مسخره بیاید، اما به دیدگاهِ کشاورزیِ پسر فکر کنید: تجربه به او آموخته بود که اگر بهره می خواهی، باید تخم آن را بکاری و پرورش دهی.

بعضی از مدیران به این توصیه ی من که از همان اول باید به جای کارمندان خود فکر کنند، اعتراض می کنند. زیرا آن را باعث تحقیر کارمندان می دانند. به طور مسلم هدف من این نیست! با این کار، نه تنها به او خط می دهید، بلکه به او فرصتی می دهید که خود را یک برنده بداند و فوری یکی از بازیکنان تیم شود.

کارمندان جدیدی که تنها به اتکای فکر و تدبیر خود رها می شوند، برای این که عضو جدیدی از این سازمان کاری شود، استرس های غیر ضروری زیادی را تجربه می کنند.

هر کارمند تازه استخدام شده ای ترجیحا سه بار در هفته باید با مدیر یا سرپرست خود نشست داشته باشد. این جلسه ها فرصت لازم را فراهم می کند، تا رفتار مورد نظر کارمند را بشناسید و آن را تقویت کنید و به نقاط قوت و ضعف او پی ببرید.

تذکر: در این مورد حداقل دو مورد لازم و ضروری هستند؛ اول اینکه وقتی از این شیوه استفاده می کنید، درخواهید یافت که کارکنان تان شغل خود را به درستی شناخته اند. دوم اینکه در توصیه های خود اهل عمل باشید. اگر شما با نشان دادن جهت و گفتن اینکه بر او نظارت دارید، زمینه های کاری او را بسازید و در ادامه، آن را پیگیری نکنید، در نهایت این کار باعث می شود کارمند وظیفه ی خود را کامل انجام ندهد.

نکته ی دیگری که باید به آن توجه کنید این است که القاء یک تفکر به کارمند جدید، نباید آزاردهنده شود، زیرا محیط بیرون از ارتش یک پادگان نظامی نیست. در محیط کار شما باید تنها کارمندان را به سوی فعالیت های سودمند هدایت کنید.

(منبع: ۱۳ اشتباه مهلک مدیران، رابرت مارویل)

ادامه ی مقالات راهکارهای مدیریتی را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar