ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۱/۰۲
1,201 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
نامگذاری احساسهای تخریبی و احساسهای اصیل

احساسهای اصیل و آن هیجانهایی را که ما سانسور نمی کنیم کدام هستند؟ در نظریه تحلیل رفتار متقابل معمولا چهار نوع از آنها را در فهرستی قرار میدهیم:

خشم

اندوه

هراس

شادی

ما می توانیم احساسهای مختلف بدنی را که کودک احساس میکند به این فهرست اضافه کنیم، مانند آرامش عضلانی، گرسنگی، سیری، خستگی، هیجان، نفرت، خواب آلودگی و غیره.

در مقایسه با این فهرست کوتاه از اسامی احساسهای اصیل، شما می توانید صفحات بیشماری از اسامی که افراد به احساسهای تخریبی خود میدهند پر کنید. این کار را خودتان می توانید برای خود امتحان کنید. شما می توانید با احساسهای غیراصیل که معمولا تحت عنوان «هیجانات» طبقه بندی می شوند شروع کنید، از جمله شرم و دستپاچگی حسادت، افسردگی، احساس گناه و غیره.

سپس میتوانید به واژه های مبهم تری بپردازید که بیانگر زمانی است که افراد در پیش نویس خود هستند از جمله گمشدگی، گیر افتادن، به بن بست رسیدن، بی پناهی، یأس و غیره.

بعضی از اسامی وضعیتهای تخریبی بیشتر به فکر کردن مربوط هستند تا احساس کردن: گیجی، پوچی، سردرگمی و غیره.

تمام احساسهای تخریبی به وسیله افرادی که آنها را تجربه می کنند “بد” قلمداد نمی شوند.

سایر احساسهای تخریبی که ممکن است به عنوان احساس خوب، به تجربه در آیند عبارتند از :پیروزی، تهاجم، پررویی، شنگولی.

ولی تمام این احساسها غیراصیل هستند. این احساسها در دوران کودکی آموخته می شوند و در زندگی بزرگسالی به عنوان تلاشی برای کسب حمایتهای محیطی به کار گرفته می شوند. پیچیدگی دیگری که در نامگذاری احساسها وجود دارد این است: اسامی که به احساسهای اصیل داده می شود به احساسهای تخریبی هم داده میشود.

برای مثال شما می توانید خشم اصیل و یا خشم تخریبی، اندوه اصیل و اندوه تخریبی و غیره داشته باشید.

شاید من در کودکی آموخته باشم که خشم را با گیجی و سردرگمی بپوشانم در حالی که شما آموخته باشید خشم را با اندوه بپوشانید. ممکن است احساس تخریبی شما با احساس اصیل شما هم نام باشد درحالی که در مورد من اینطور نباشد. اما اندوه غیراصیل شما و گیجی و سردرگمی من هردو احساسهای تخریبی هستند.

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *