آینده ‎ی ویدیو مارکتینگ چیست؟

آینده ‎ی ویدیو مارکتینگ چیست؟
مجموع 5 از 1 رای

به عنوان یک بازاریاب و فردی که در دنیای دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارد، اغلب چند وقت یکبار متدهای جدید بازاریابی را بررسی می‎کنید؟ آیا پس از شنیدن خبری جدید و متفاوت به این فکر می‎کنید که “این ایده ممکن است دوام نیآورد یا کارساز نباشد”؟ برای مثال بازاریابی ویدیویی که یکی از جدیدترین متدهای حال حاضر دنیاست، آیا این سوال برایتان پیش آمده که آینده‎ ی ویدیو مارکتینگ چیست؟ و به کجا می‎رود؟

این نکته را همیشه در نظر بگیرید، روشی که جدید و پرسر و صدا شده، لزوما بهترین نیست. در این مواقع باید اطمینان پیدا کنید که این متد، یک حرکت درست و مفید برای برند و بازاریابی شما خواهد بود. برای مثال استراتژی‎های SEO هر چند ماه یکبار ممکن است تغییر کنند و به همین دلیل همیشه قابل استناد نیستند.

اما در دنیای بازاریابی، از زمانی که ویدیو مارکتینگ به آن اضافه شد شاهد این هستیم که تولید محتوا و افزایش تعامل مشتری/ مخاطب به شکل شگفت انگیزی روزانه رو به پیشرفت است.

در ادامه آمارهای جالبی از تعامل مخاطب/مدیران با ویدیو را با هم می‎خوانیم:

  • ۷۰ درصد از مخاطبان اینترنتی می‌گویند که یک ویدیو از برند محبوب خود را با دوستان‎شان به اشتراک گذاشته‌اند.
  • ۷۲ درصد از کسب و کارها می‌گویند که ویدئو نرخ تبدیل آن‌ها را بهبود بخشیده‌ است.
  • ۵۲ درصد از مصرف کنندگان می‌گویند که تماشای فیلم‌های معرفی محصولی که به دنبالش هستند، باعث می‌شود آن‌ها در تصمیم‌گیری‌های خرید آنلاین اطمینان بیشتری پیدا کنند.
  • ۶۵ درصد از مدیران اجرایی از وب سایت دیدن می‎کنند و ۳۹ درصد آن‌ها تنها با دیدن یک ویدیو به عنوان فروشنده وارد بازار می‎شوند.

 

این آمار و ارقام بسیاری از بازاریابان در تمام دنیا را به این فکر وا داشت که آیا ویدیو و مارکتینگ در این زمینه یک حباب است یا نه؟ آیا این کار در بخش‎های مختلف موثر عمل می‎کند؟ چگونه این متد در آینده رشد خواهد کرد؟

آینده ی ویدیو مارکتینگ

برخی از ایده‎هایی که برای آینده‎ی ویدیو مارکتینگ پیش بینی می‎شوند از این قرارند:

ویدئو پخش زنده: خدمات پخش زنده در فیس بوک، اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی محبوب در حال افزایش است. تحقیقات نشان می‌دهند که پخش زنده، مخاطبان بیشتری را تشویق می‌کند و بینندگان را بیش از بیش به نسبت ویدیوهای از قبل ضبط شده راضی نگه می‎دارد.

Search-Friendly: با ایزارهای هوش مصنوعی و پیشرفت خیره کننده آن ها، امکان جستجو برای کاربران به شکل عجیبی آسان شده است. گوگل اخیرا اعلام کرد که ویژگی جدیدی به الگوریتم های خود اضافه کرده است تا کاربران با سرچ کلمه های کلیدی در صفحه نخست محتوای ویدیویی مربوط را به آن ها نشان دهد.

قابلیت دسترسی و به اشتراک گذاری: این روزها ثبت اتفاق های روزمره و حتی کاری تنها با یک گوشی هوشمند امکان پذیر است. همچنین بسیاری از کاربران ترجیح می دهند تنها با فرستادن یک ویدیو به دوستان و آشنایان خود، به جای تماس تلفنی و یا ارسال ایمیل با آن ها ارتباط برقرار کنند. به همین دلیل بازاریابان متوجه اهمیت این ویژگی مهم برای ارتباط با مشتری شده اند. یک ارتباط ویدیویی می‎تواند امکانات فرآوانی مانند سادگی استفاده، محتوای آموزشی و آسان  و حتی پشتیبانی داشته باشد.

این موارد مهم بار دیگر تاکید بر این دارد که ویدیو مارکتینگ در حال حاضر نباید از چک لیست بازاریابی یک سازمان و برند حذف شود. با تمرکز بر روی این روش پس از مدتی کوتاه متوجه رشد سرمایه و مخاطب خود خواهید شد.


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن