ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۸/۰۱
290 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

بررسی تجربه تاریخ کارآفرینی و فعالیت در حوزه استارتاپ‌ها نشان می‌دهد که آمار شکست کارآفرینان بالاست و دلایل مختلفی برای این شکست وجود دارد. یکی از ویژگی‌های جالب کارآفرین این است که در مقابل این شکست‌ها سرخم نمی‌کند و با جدیت بیشتری به ادامه مسیر می‌پردازد. اما گروهی هم هستند که متاسفانه در مقابل این شکست‌ها کم می‌آورند و ادامه مسیر برای آنها بسیار سخت و طاقت فرسا می‌شود.

با این وجود تجربه ثابت کرده که شکست کارآفرینان چندان تلخ هم نیست و می‌توان به شکل‌های مختلف به این نتیجه رسید که این شکست آنها را به مسیر موفقیت هدایت می‌کند. ما در اینجا ۸ دلیل آورده‌ایم که تلخی شکست یک کارآفرین را کمتر می‌کند.

شکست کارآفرینان یک روش عالی برای بهبود یادگیری آنهاست

توماس ادیسون بعد از هزار بار تلاش برای کشف برق، نمی‌گوید که ۹۹۹ بار شکست خورده، بلکه ادعا می‌کند که ۹۹۹ راه را می‌شناسد که هیچکدام به تولید برق منتج نمی‌شوند. در حقیقت این به دیدگاه افراد برمی‌گردد که نسبت به شکست کارآفرینان چه دیدی داشته باشد و نتیجه دیدگاه او به چه صورتی باشد.

کسانی که بیشتر شکست می‌خورند، بیشتر هم یاد می‌گیرند و بیشتر می‌آموزند که چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی جواب نمی‌دهد. سرمایه‌گذارانی که در حوزه کارآفرینی سرمایه‌گذاری می‌کنند، باید چندین و چند بار کارآفرینان مختلف را امتحان کنند تا ببینند که کدام یک از آن‌ها می‌تواند بهترین نتیجه را داشته باشد.

کارآفرین یاد می‌گیرد که چه چیزی کم است!

شکست‌ها به مانند بندهای انگشت هستند که ما را در مسیر رسیدن به موفقیت هدایت می‌کنند. وقتی که شکست می‌خورید، طبیعتاً چیزی کم است. عدم موفقیت شما نشان می‌دهد که چه چیزی باید تغییر کند. گاهی این عدم موفقیت نشان دهنده شکاف در دیدگاه، نبود استراتژی مناسب، نداشتن سیستم ایده‌آل یا نداشتن تیم مناسب است.

در هر صورت شکست کارآفرینان به آنها نقاط ضعف و محدودیت‌ها را نشان می‌دهد و می‌گوید که چیزی باید تغییر کند.

با وجود شکست می‌فهمید که موانع کجا هستند. برای موانع و عبور از آنها برنامه‌ریزی می‌کنید و نحوه صعود از مسیرهای سخت را یاد می‌گیرید. یک کارآفرین هیچ وقت به ایرادات و خرابی‌ها عادت نمی‌کند و همیشه شرایط ناگوار را با شرایط ایده‌آل و بهینه جابجا می‌کند.

شکست کارآفرین به مانند باز کردن مسیر مسابقه برای رسیدن به اهداف است.

عدم موفقیت نوعی مکث موقتی است!

گاهی فکر کردن ۶۰ ثانیه می‌تواند پشیمانی ۶۰ ساله را از بین ببرد. وقتی که شما در یک پروژه شکست می‌خورید، در حقیقت متقاعد شده‌اید که باید مسیر متفاوتی را انتخاب کنید. این چند لحظه به عنوان یک مکث در کار شما شناخته می‌شود و فرصت ایده آلی است تا به مسیرهای طی شده فکر کنید و یک مسیر جدید پیدا کنید.

یک دیوار هیچ وقت به خاطر نردبان خم نمی‌شود و این تغییر نردبان است که ما را از روی دیوار رد می‌کند.

اگر زمان خاصی را برای تأمل اختصاص ندهید، یعنی تلاش و انرژی و منابع و وقت خود را برای خم کردن دیوار صرف کرده‌اید و هیچ وقت به فکر پایین آمدن از نردبان و تغییر آن نیفتاده‌اید.

شکست کارآفرینان می‌تواند نشانه موفقیت در آینده باشد

فقط کسانی که بیش از حد ریسک می‌کنند می‌توانند به نقاطی برسند که دیگران توانایی آن را ندارند. عدم موفقیت در یک لحظه می‌تواند نشان‌دهنده موفقیت در آینده باشد. تجربه نشان داده که شکست‌های بزرگ اغلب با دستاوردهای بزرگ هم همراه است. شما به عنوان کارآفرین نمی‌توانید امیدوار باشید که با کوچک ماندن، عایق بندی اطراف خود و ایمن بودن به همه خواسته‌های خود برسید.

شکست کارآفرینان زمانی است که ریسک نمی‌کنند. کسانی که از برداشتن گام می‌ترسند، اگرچه احتمال سقوط آنها کم است، اما نسبت به بقیه عقب می‌مانند. باید بپذیریم که افرادی که از شکست می‌ترسند، در نهایت از موفقیت هم جلوگیری می‌کنند.

شکست می‌تواند کارآفرین را نسبت به ترس جسور کند

پائولو کوئلیو می‌گوید که فقط یک چیز وجود دارد که یک رؤیا را از بین می‌برد؛ ترس از شکست!!! ترس از شکست شما را محدود می‌کند. وقتی که می‌ترسید شکست بخورید، قدرت ریسک شما هم کمتر می‌شود. ترس از شکست به مرور زمان رشد می‌کند و شما یاد می‌گیرید که در برابر ترس ضعیف عمل کنید.

کارآفرینان وقتی که از شکست نمی‌ترسند می‌توانند بازخوردهای آن را با آغوش باز بپذیرند و نسبت به آن عکس العمل نشان دهند.

ارسطو می‌گوید تنها راه برای فرار از انتقاد دیگران این است که هیچ کاری نکنیم، هیچی نگوییم و هیچ چیزی نباشیم. شکست کارآفرینان می‌تواند به دلیل ترس آنها از برداشتن گام رو به جلو به سمت ریسک پذیری باشد که به مرور زمان تبدیل به ملکه ذهن آن‌ها می‌شود.

شکست می‌تواند کارآفرین را نسبت به ترس جسور کند

شکست شخصیت کارآفرینی را تقویت می‌کند

ویلما رودولف می‌گوید که مطمئناً پیروزی بسیار عالی است، اما اگر واقعاً در زندگی کاری انجام می‌دهید، راز یادگیری در از دست دادن است. بعد از شکست سخت انتخاب کنید و دوباره پیروز شوید تا روزی قهرمان شوید. عدم موفقیت و شکست برای ایجاد شخصیت ارزشمند کارآفرینی ضروری است.

یک کارآفرین باید صفات شخصیتی برجسته‌ای مانند سرسختی، پشتکار و جان سختی داشته باشد. توانایی برای حفظ موقعیت فعلی و عکس العمل مناسب در زمان شکست کارآفرینان کمک می‌کند که مجدداً به مسیر موفقیت برگردند و کارهای ناتمام خود را انجام دهند.

شکست کارآفرینان موفقیت آنها را شیرین می‌کند

وینستون چرچیل می‌گوید: موفقیت یعنی حرکت از یک شکست به یک شکست دیگر بدون از بین رفتن شور و شوق.

موفقیت پس از اینکه شکست را تجربه کردید بسیار شیرین است. وقتی که بعد از موفقیت لحظات تحقیرآمیز شکست را بیاد می‌آورید، موفقیت ارزشمندتر می‌شود. بنابراین همیشه تلاش می‌کنید که موفقیت خود را از دست ندهید، زیرا برای رسیدن به آن سخت تلاش کرده‌اید.

آلن دگنرز می‌گوید این شکست است که چشم انداز فوق‌العاده‌ای از موفقیت به شما می‌دهد و باعث می‌شود که ادامه مسیر را مناسب‌تر ببینید. در حقیقت شکست کارآفرینان یک موضوع کاملاً طبیعی و رایج است و یک فرد در طول مسیر خود بارها و بارها فراز و نشیب را تجربه می‌کند. اما اینکه در لحظه موفقیت چه چیزی را ببیند و چه تناسبی بین شکست و موفقیت خود ایجاد کند، به نوعی لذت بخش تر شدن لحظات او کمک می‌کند.

شکست کمک می‌کند که یک داستان عالی برای بازگشت داشته باشید

هیچ انسانی با ماندن در موقعیت شکست شخصیت دائمی پیدا نمی‌کند. هر چه بیشتر شکست بخورید و بهبود پیدا کنید و بهبود پیدا کنید، به عنوان یک فرد بهتر شناخته خواهید شد. آیا تا به حال کسی را ملاقات کرده‌اید که همیشه تلاش‌های او بدون نتیجه باقی مانده باشد؟ اگر چنین فردی را در طول عمر خود دید، مطمئن باشید که همیشه در یک گودال هستند و هیچ وجود خارجی ندارند.

شکست می‌تواند یک داستان برگشت فوق العاده برای شما رقم بزند. به یاد داشته باشید که چگونه استیو جابز قبل از بازگشت به موقعیت فعلی خود، از شرکت اپل، جایی که خود او تأسیس کرده بود اخراج شد؟ عدم موفقیت و شکست شما را نسبت به بسیاری از اتفاق‌ها واقعی‌تر می‌کند و این باعث می‌شود که شما قابل اعتماد تر باشید. وقتی که شما از یک موقعیت شکست بلند می‌شوید و به شرایط به وجود آمده پاسخ می‌دهید، تحسین دیگران هم از شما افزایش خواهد یافت.

شکست کمک می‌کند که یک داستان عالی برای بازگشت داشته باشید

شکست کارآفرین را فروتن نگه می‌دارد

یکی از مزایای بزرگ و فوق العاده شکست کارآفرینان این است که آنها را نسبت به واقعیت‌های موجود منعطف می‌کند و به همین دلیل معمولاً عکس العمل های پخته‌تر و مناسب‌تری انجام می‌دهند. کارآفرینانی که هرگز شکست را تجربه نکرده باشند، اصولاً تمایل به خودخواهی و استبداد دارند و به همین دلیل می‌تواند باور غلط اینکه شما معصوم هستید و در معرض خطاهای ویرانگر نیستید در آنها به وجود بیاورد. این باعث می‌شود که کار آفرین نسبت به انتقادات و ایرادات انعطاف پذیر نبوده و شرایط برای او سخت شود.

این یک واقعیت طبیعی است که شکست می‌تواند بسیار دردناک باشد، اما باید به عنوان یک تجربه مثبت تلقی شود. در برخی موارد ما باید شکست بخوریم تا برای بهبود مسیر خود تلاش کنیم و چیزی که برای ما چالش برانگیز بوده را برطرف کنیم. شکست کارآفرینان آنها را در معرض فرصتهای متعدد برای موفقیت قرار می‌دهد و شانس آنها را برای رسیدن به اهداف خود بالاتر می‌برد.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *