ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۸/۱۱
1,330 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
نوازش گرفتن و نوازش دادن

بعضی افراد این عادت را دارند که نوازشهای آنها در ابتدا مثبت است ولیکن سرانجام نیش خود را می زنند و آنها را به صورت نوازشهای منفی در می آورند.

  • «می بینم که این مسئله رو درک میکنی. البته کم و بیش»
  • «عجب کت قشنگی پوشیدی – آیا اونو از مغازه دست دوم فروشی خریدی؟»

نوازشهایی از این قبیل را نوازشهای دروغین می نامیم. درست مانند این است که چیز مثبتی را می دهند و سپس آن را از شما میگیرند. افزون بر این، کسانی هستند که در تقسیم نوازشهای مثبت خود بین همگان خیلی دست و دل باز هستند ولی این کار را غیر صمیمانه انجام میدهند. چنین شخصی شما را در اتاق نشانه میگیرد و به طرف شما هجوم می آورد و شما را به سختی در آغوش میگیرد. نیشش تا بناگوش باز می شود. و می گوید: «به به، به زمین میخ شدم وقتی تو رو دیدم! با آمدن شما، اتاق نورانی شد! و میدونی مقاله ای رو که نوشتی خوندم و تحت تاثیر قرار گرفتم. بسیار عمیق و دقیق و با بینش و … بود.»

اریک برن این نوع نوازشها را تملق آمیز می داند. برخی دیگر نویسندگان این نوازشها را نوازشهای پلاستیکی می نامند که بیانگر نوازشهای مثبت غیر صمیمانه می باشد.

دیگرانی هستند که درست در جهت عکس این وضعیت حرکت می کنند و به طور کلی در دادن نوازشهای مثبت مشکل دارند. نمونه خاص این افراد شخصی است که در خانواده ی او نوازشهای مثبت به ندرت داده می شده است. زمینه های فرهنگی نیز نقش مهمی را بازی می کنند، شخصی که اهل انگلستان یا یکی از کشورهای اسکاندیناوی می باشد احتمال دارد که در دادن نوازشهای مثبت، بخصوص نوازشهای مثبت بدنی دریغ کند ولی افرادی که از فرهنگ امریکای لاتین یا کارائیب هستند و در دادن نوازشهای مثبت راحت ترند، این اهالی شمال را افرادی سرد و محافظه کار می یابند.

در مورد نوازش گرفتن، همه ما اولویتهایی برای خود داریم. شاید من دوست داشته باشم در مورد کارهایی که انجام میدهم نوازش بگیرم نه در مورد آنچه که خودم هستم. شما ممکن است نوازشهای غیر شرطی را دوست داشته باشید. شاید من کاملا آماده باشم که نوازشهای منفی بیشماری بگیرم در حالی که شما در گرفتن ذره ای نوازش منفی احساس ناراحتی بکنید، و ممکن است شما از این که نوازش بدنی شوید لذت ببرید در حالی که هر نوع نوازش بدنی به جز دست دادن برای من چندش آورباشد.

بیشتر ما، عادت کرده ایم که نوازشهای خاصی را بگیریم، ولی به خاطر معمول و آشنا بودن این نوازشها ممکن است آنها را کم ارزش و یا بی ارزش بدانیم. در این صورت ممکن است به صورتی پنهانی مایل باشیم نوازشهایی دیگری را بگیریم که به ندرت آنها را دریافت می کنیم. شاید من عادت کرده ام که در مورد تواناییهایم برای اندیشیدن، نوازشهای مثبت کلامی شرطی بگیرم. من این نوازشها را به واقع دوست دارم ولی احساس می کنم ارزش آنها به اندازه پول خردهای توی جیبم است. آنچه را که من واقعا می خواهم این است که یک نفر به من بگوید: «تو خیلی قشنگی» و مرا در آغوش بکشد.

من حتی ممکن است قدمی فراتر نهاده و آن نوازشهایی را که از همه بیشتر می خواهم کاملا انکار کنم. فرض کنید که به عنوان یک کودک نوپا دوست داشتم مادرم مرا در آغوش بکشد ولی او به ندرت این کار را می کرد. برای رهایی از درد این وضعیت، ممکن است تصمیم گرفته باشم که اشتیاق خود را برای این آغوشها ببندم. به عنوان یک شخص بزرگسال نیز این روش را حفظ می نمایم بدون این که از کار خود آگاهی داشته باشم و ممکن است به سمت نوازشهای بدنی رانده شوم در حالی که این نیاز برآورده نشده را انکار کنم.

در اصطلاح تحلیل رفتار متقابل ما می گوییم که هر کس دارای بهره نوازشی از پیش تعیین شده است. اصطلاح «نوازشهای متفاوت برای افراد متفاوت» به شکل دیگری این مطلب را بیان می کند. به همین دلیل است که ما نمی توانیم کیفیت نوازشی را به صورت عینی اندازه گیری کنیم، زیرا که نوازشی با کیفیت بالا برای شما ممکن است برای من نوازشی با کیفیت پایین باشد.

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *