در ادامه ی سری مقالات قدرت نوآوری مدیریت مطلب زیر را دنبال کنید.
از نگرانی در خصوص نوآوری اجتناب کنید: خطر دلبستگی بیش از حد به یک ابتکارِ رهبری را صرف نظر از محبوبیت آن تشخیص دهید. در مورد وابستگی طولانی مدت به یک نوآوری مراقب باشید.
یکی از ویژگی های سازمان های پیشرو تأکید آنها بر قدرت رقابتی در نتیجه نوآوری مدیریت سیستماتیک است… در حالی که به طور همزمان مزیت رقابتی و قابلیت های منحصر به فرد و اساسی خود را نیز تشخیص داده و حفظ می نمایند”
نوآوری را ترویج کنید
یک ویژگی اصلی مدل جدید مدیریت سرمایه مدیریت چگونگی درک، ارزش نهادن و تأکید بر نوآوری است. تمرکز سرمایه مدیریت بر نهادینه کردن نوآوری مدیریت پایدار و ادغام آن در سراسر سازمان است. دلیل این امر آن است که یک نوآوری کسب و کار موفق پایان کار نیست. هر نوآوری موقعیتی جهت خلق نوآوری بعدی در سازمان ایجاد می کند. در هر صنعتی از سیلیکون و استیل گرفته تا اپتیک و ژنتیک، نیاز است که تحقیق و توسعه نظام مندی در سراسر سازمان وجود داشته باشد نه اینکه در یک آزمایشگاه پژوهشی مرکزی متمرکز باشد که بتواند زمان بندی فعالیت و موفقیت سازمان را ارتقا دهد. برخی از سازمانها هنوز این واقعیت را تشخیص نداده اند.
آنها درک نمی کنند که به وسیله رقبایشان از دور خارج خواهند شد. در بسیاری از موارد به این دلیل که این مدل مدیریتی را درک نکرده اند. بسیاری از سازمانهایی که با این مدل کار می کنند نیز هنوز تا اجرای کامل آن راه طولانی در پیش دارند. سه عرصه کلیدی در این قدرت جدید از سرمایه مدیریت به منظور یکپارچه کردن منابع، ارتقای نوآوری در همه این منابع، و افزایش درآمد از طریق پیشی گرفتن از رقبا است
سری مقالات قدرت نوآوری مدیریت را دنبال کنید.
دیدگاهتان را بنویسید