ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۶/۱۰/۲۶
3,164 بازدید
۱ دیدگاه
اشتراک گذاری

پیش از این مطالبی در حوزه فرهنگ سازمانی منتشر کردیم اما شاید هنوز در مفهوم آن اتفاق نظر مشخصی نداشته باشیم.

 برخی از مدیران فکر می‌کنند فرهنگ سازمانی صرفاً ((شیوه‌ای است که کارها در جایی صورت می‌پذیرد)). در حالی که دیگر مدیران معتقدند فرهنگ سازمانی بسیار پیچیده‌تر است و ((مجموعه‌ای است از ارزش‌ها، باورها و پیش فرض‌های مشترکی که همه را در یک جهت هدایت می‌کند)). تعبیر و تفسیر فرهنگ هرچه باشد بیشتر مدیران توافق دارند هنگامی که اعضای سازمان نسبت به فرهنگ سازمان آگاهی دارند، کنترل‌های رسمی کمتری ضرورت می‌یابد.

فرهنگ سازمانی پیش‌فرض‌های بنیادی دربارۀ ارزش‌ها، باورها، هنجارها و نمادها است که به عضویت سازمان معنی می‌بخشد و به طور جمعی مورد قبول گروهی به عنوان راهنمای رفتارهای مورد انتظار است.

آدمی می‌تواند فرهنگ سازمانی را به عنوان دی اِن اِی سازمان تلقی کند که از چشم نامسلح پوشیده است و با این همه چهارچوب شناختی نیرومندی را که در سازمان رخ می‌دهد شکل می‌دهد.

در ریشۀ هر فرهنگ سازمانی مجموعه‌ای از ویژگی‌های محوری قرار دارد که اعضای سازمان به طور جمعی برای آن‌ها ارزش قائل‌اند.

برخی از این ویژگی‌ها اهمیت ویژه‌ای دارند. نخست سازمان‌ها از منظر حساسیت نسبت به نیازهای مشتریان و کارکنان متفاوت‌اند؛ برای مثال سال‌ها پیش فرهنگ سازمانی شرکت پست آمریکا(UPS) نسبت به نیازهای مشتریانش نسبتاً خشک و بدون انعطاف بود، اما امروزه فرهنگ سازمانی ارزش زیادی برای خدمت به مشتری و جلب رضایت آن قائل است.

دوم اینکه سازمان‌ها از نظر علاقه به داشتن کارکنان خوش فکر با هم متفاوت‌اند. کارکنان شرکت((والت دیسنی)) دورۀ توجیهی طولانی را می‌گذرانند تا مطمئن شوند کارکنان به طور دقیق فهمیده‌اند به میهمانان چه بگویند و چگونه با آنان رفتار کنند.

سوم اینکه سازمان‌ها از منظر ارزش قائل شدن برای قبول مخاطره با هم متفاوت‌اند؛ برای مثال بانک آمریکا بسیار محافظه کار است و فقط سرمایه‌گذاری‌هایی که سریع‌ترین بازگشت را دارند صورت می‌دهد، ولی خریداران در شرکت با مسئولیت محدود به سرمایه‌گذاری‌های بسیار مطمئن تشویق نمی‌شوند.

چهارم سازمان‌ها از نظر باز بودن نسبت به گزینه‌های ارتباطی متفاوت‌اند. در برخی از سازمان‌های جدیدتر از کارکنان انتظار می‌رود آزادانه تصمیم بگیرند و با هرکسی برای انجام دادن کار ارتباط برقرار کنند.

(منبع: فرهنگ سازمانی دکتر علی رضائیان)

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

یک پاسخ به “فرهنگ سازمانی چیست؟”

  1. م جبلي گفت:

    همین مورد که مقاله ی خیلی خوبتون رو راجبش خوندم به نظرم ، در حد تعادلش خیلی خووبه و تاثیر گذاره . تشکر بابت این مطلب خوب ??

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *