ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۶/۰۹/۰۵
1,566 بازدید
۳ دیدگاه
اشتراک گذاری

شیوه‌های مصاحبۀ استخدامی

مصاحبه برای گزینش افراد، انواع مختلفی دارد که مهمترین آن عبارتند از:

۱.مصاحبۀ غیرهدایتی:

در این نوع مصاحبه، هیچ چارچوب ویژه‌ای برای اجرای مصاحبه، وجود ندارد. مصاحبه‌گر مختار است موضوع بحث را به هر سویی بکشاند و سؤالاتی را در جلسه مطرح سازد که صلاح می‌داند. در این شیوه، مصاحبه‌گر نکات مورد نظر را به تشخیص خود، انتخاب می‌نماید.

۲.مصاحبۀ ساختاری:

در این نوع مصاحبه، همانند مصاحبه‌های الگودار، سؤالات از قبل تعیین می‌شوند و پرسش‌ها نیز بیشتر دربارۀ شغل و حرفۀ فرد می‌باشند. در این نوع مصاحبه، پاسخ‌های قابل قبول شناسایی شده و از اعتبار بیشتری برخوردار خواهند بود.

۳.مصاحبه‌های مرحله‌ای:

در این نوع مصاحبه، چند نفر مصاحبه‌گر وجود دارد که هرکدام بر اساس نظرات خود پرسش‌هایی از مصاحبه شونده می‌پرسند. شکل رسمی‌تر این مصاحبه، مصاحبۀ چند مرحله‌ای می‌باشد. متقاضی شغل توسط افراد متعددی مصاحبه می‌شود و هر مصاحبه‌گر نیز بر اساس یک فرم استاندارد، متقاضی را مورد ارزشیابی قرار می‌دهد و با توجه به مجموع نمرات به دست آمده، تصمیم‌گیری می‌شود.

۴.مصاحبۀ گروهی:

در این شیوه، متقاضی شغل توسط گروهی مصاحبه‌گر مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در این روش مصاحبه‌گران مختارند براساس پاسخ‌های افراد مصاحبه شونده، سؤالات جدیدی را مطرح نمایند. بنابراین، می‌توان پاسخ‌های عمیق‌تر و پرمعنی‌تری نسبت به مصاحبه‌های یک نفره، به دست آورد. نوع دیگر این روش، مصاحبۀ دسته جمعی به صورت همزمان با متقاضیان شغل می‌باشد. در این شیوه، مصاحبه‌گر مسئله‌ای را مطرح می‌کند و از مصاحبه‌شوندگان می‌خواهد که آن مشکل را حل کنند. مصاحبه‌کنندگان خود را کنار می‌کشند و می‌خواهند بدانند کدام داوطلب می‌تواند در عمل، رهبری گروه داوطلبان را عهده‌دار گردد.

۵.مصاحبه تحت فشار:

معمولاً توصیه می‌گردد که در هنگام مصاحبه، با ایجاد جوی مناسب، اضطراب و نگرانی مصاحبه‌شونده کاهش داده شود. ولی در نوعی از مصاحبه که به مصاحبۀ تحت فشار معروف است، عمداً وضعیت دشواری را برای فرد مصاحبه‌شونده به وجود می‌آورند تا میزان تحمل وی و چگونگی عکس‌العمل او را در مقابل فشار روانی و گاه جسمی، بسنجند. برای مثال، ممکن است مصاحبه کننده ناگهان مصاحبه‌ای را که در جوی دوستانه انجام می‌گیرد قطع کند و به مصاحبه شونده بگوید که “حایز شرایط نیست”، “نمی‌توان او را استخدام کرد” و “ادامۀ مصاحبه بی‌فایده است”. ماهیت مشاغلی که کارجویان با استفاده از روش مصاحبۀ تحت فشار انتخاب می‌شوند چنان است که در آن‌ها حفظ آرامش متصدی شغل تحت فشار کار، بسیار مهم است. در مصاحبۀ تحت فشار، می‌توان کارجو را عمداً آزار داد یا پریشان و دلسرد کرد تا واکنش‌های وی، آشکار شود.

(منبع: روان‌شناسی کار تألیف پروفسور محمود ساعتچی)

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

3 پاسخ به “شیوه‌های مصاحبۀ استخدامی”

  1. مهدیه رفیعی گفت:

    بسیار مطلب مفیدی بود
    باتشکر

  2. مهمان گفت:

    مقاله خوبی بود ممنون از جمع بندی مطالب

  3. مهمان گفت:

    مقالات و مطالب مفیدی به اشتراک میزارید همیشه وبسایت شمارا دنبال میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *