روش هایتان را به روز کنید
به تناوب باید فهرست پستی تان را به کمک خدمات پستی بررسی کنید تا ازتغییر آدرس افراد اطلاع پیدار کنید که این مساله از قوانین اصلی بازاریابی مقدماتی است. به طور متوسط هر ماه دو درصد افراد فوت یا به خانه ای دیگر نقل مکان می کنند ولی حداقل ۵۰ بازاریاب در حوزه ی پزشکی وجود دارند که حتی یک بار در این شش سال این بررسی را انجام ندادند
از لحاظ آماری تک تک افراد فهرست شان باید تا الان مرده باشند یا خانه شان را عوض کرده باشند. و یک پنجم این فهرست ممکن است دوبار مرده یا نقل مکان کرده باشند.
این بازاریابان احتمالا از میزان بازدهی پایین این روش تاسف می خورند و این میزان پایین را دلیلی برای نتیجه بخش نبودن پست میدانند. پست مستقیم همچنان نتیجه های خوبی دارد البته نه به روشی که ۲۰ سال پیش انجام می شده.
احتمالا مدیران این شرکت ها یا آژانس های تبلیغاتی جلساتی دارند که به آنها می گویند با ایجاد یک پایگاه داده از ایمیل افراد در هزینه ها صرفه جویی کنند .
ولی در این بین مشکلی وجود دارد: ایمیل در واقع یکی دیگر از رسانه هایی است که با بازدهی پایین روبه روست (رسانه ای که باید فاتحه اش خوانده شود یا به صورت کامل بازبینی شود)
تعداد افرادی که از ارسال ایمیل به سمت ارسال پیام متنی می روند رو به افزایش است و این روند احتمالا ادامه داشته باشد. در اینجا به رشد تصاعدی رسانه های اجتماعی و بلاگ نویسی خرد اشاره ای نمیکنیم.
خواهرزاده ها و برادرزاده هایم چند سالی است که یک ایمیل هم برای من نفرستادند ولی همیشه با پیام های فیس بوک از حال او احوال شان خبر دارم.
بچه های پنج شش ساله برای تماس با همدیگر از آیپد و برنامه هایی مانند فیس تایم استفاده می کنند . از نظر آنها ایمیل از مد افتاده است.
منبع: احتیاط در ریسک کردن است (رندی کیج)
سری مقالات احتیاط در ریسک کردن است را دنبال کنید.
دیدگاهتان را بنویسید