ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۱۱/۲۶
365 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

هر کسی در هر زمینه ای که استعداد داشته باشد می‌تواند آن را به منبع کسب درآمد خود تبدیل کند و این در مورد تبدیل محتوا به ثروت و کسب درآمد از محتوا هم صدق می کند. تجربه چند ساله خودم در حوزه تولید محتوا ثابت کرد که هر کسی توانایی نوشتن یک محتوای خوب و با کیفیت را ندارد و شرکت‌های اینترنتی به‌خوبی ارزش محتوا را می شناسند. پس اگر در این زمینه استعداد دارید می‌توانید آن را به منبع درآمد اصلی خود تبدیل کنید.

با در نظر گرفتن تجربه شخصی در حوزه تولید محتوا در ادامه به شما خواهیم گفت که روند تبدیل محتوا به ثروت به چه صورت است و برای کسب درآمد از محتوا می توانید چه مسیری را طی کنید.

تبدیل محتوا به ثروت برای محتوا نویس

حالت اول وقتی است که شما هم مثل من به عنوان محتوا نویس عمل کنید و ترجیح دهید که محتوا را در اختیار سایر شرکت‌ها قرار دهید یا خودتان از آن استفاده کنید. خوشبختانه تعریف محتوای سایت فقط به محتوای متنی محدود نمی شود و شما می توانید در حوزه تولید تصاویر خلاقانه، موشن گرافیک ها، کلیپ های کوتاه و فیلم های بلند هم فعالیت داشته باشید. اما به عنوان یک محتوا نویس برای تبدیل محتوا به ثروت راهکارهای زیر را تست کنید:

کسب درآمد از وبلاگ نویسی

بله! قبول دارم که الان وبلاگ های بسیار قوی و فوق العاده در ایران داریم که رقابت کردن با آنها بسیار سخت است. اما فراموش نکنیم که این وبلاگها هم زمانی مثل من و شما بودند و هیچ زمینه ای نداشتند. تازه دسترسی به اینترنت و آموزش تولید محتوا هم در سال‌های گذشته بسیار محدودتر از حال حاضر بوده است. پس حتی اگر آنها را هم به عنوان الگو قرار دهیم باز هم می توانیم به فکر کسب درآمد از محتوا از طریق وبلاگ نویسی باشیم.

البته پیشنهاد می کنم که از نوشتن وبلاگ های عمومی خودداری کنید و به سراغ یک وبلاگ تخصصی بروید. مثلا اگر مانند گروه زومیت به حوزه تکنولوژی و فناوری ورود کنید با توجه به نیاز امروز می توانید موفق باشید. موارد دیگری مانند راهنمای استفاده از چاپگر ها و راهنمای استفاده از ماشین آلات مختلف هم بهانه های خوبی هستند تا شما در تبدیل محتوا به ثروت موفق عمل کنید.

کسب درآمد از فروش محتوا

حالت دوم این است که محتوا را به وب سایت ها بفروشید. این کاری است که الان من انجام می دهم و به عنوان فریلنسر تولید محتوا با شرکت‌های مختلف همکاری می‌کنم. نکته امیدوار کننده ای که در این حوزه وجود دارد این است که اکثر وب‌سایت‌ها و شرکت‌ها می‌دانند که محتوا برای موفقیت آنها ضروری است. البته باید از این موقعیت هم بترسید که ممکن است یک روز درخواست محتوا در مورد دستگاه سی ان سی داشته باشید و روز دیگر مجبور شوید که در مورد ایمپلنت دندان بنویسید.

اگر این روش را برای تبدیل محتوا به ثروت انتخاب می کنید در وهله اول باید مطالعه زیاد و فوق العاده ای داشته باشید. در کنار آن باید محتوای شما از لحاظ نگارشی مشکلی نداشته باشد و تشخیص دهید که سبک نوشتن هر سایت به چه صورت است. مثلاً شما برای نوشتن محتوا برای وب سایت ایده پردازان یا سایت های پزشکی باید به شکل رسمی بنویسید و در مورد سایت های دیگر می توانید محتوای نرم تر و منعطف تر به کار ببرید.

کسب درآمد از فروش محصول

پیشنهاد سوم برای اینکه خودتان از محتوا کسب درآمد کنید این است که به فکر فروش محصول باشید. البته هیچ وقت فکر نکنید که قرار است یک رقیب گردن کلفت برای دیجی کالا باشید و به مرور زمان جای او را بگیرید. اما تجربه نشان داده که گوگل به سایت‌های تخصصی در یک حوزه خاص اهمیت بیشتری می دهد و شما می توانید یک حوزه که توانایی تولید محصول در آن را دارید انتخاب کنید.

مثلاً اگر شما در تولید گل سر یا هر صنایع دستی دیگری استعداد دارید می توانید برای فروش آنها اقدام کنید. البته در برخی موارد نوشتن تحلیل های فنی و راهنمای استفاده برای دستگاه های دیجیتال جذابیت بالایی برای کاربران دارد و می تواند به فروش محصول منتج شود. ایرادی که در این شیوه برای تبدیل محتوا به ثروت وجود دارد این است که شما باید برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی کمی سرمایه گذاری کنید.

تبدیل محتوا به ثروت برای محتوا نویس

تبدیل محتوا به ثروت برای صاحب کسب و کار

تبدیل کردن محتوا به منبع کسب درآمد فقط مربوط به محتوا نویس نیست و طبیعتا شرکت ها هم سرمایه‌گذاری زیادی روی نوشتن محتوا و استفاده از آن می کنند. در حقیقت محتوا اصلی ترین پل ارتباطی بین کاربر و وب سایت است و جذب کردن کاربر تنها با کمک محتوا انجام می شود. بنابراین یک صاحب کسب و کار برای تبدیل محتوا به ثروت می تواند راهکارهای زیر را انجام دهد:

بکارگیری محتوا برای جذب کاربر

اصولاً حضور کاربران در اینترنت و به هنگام استفاده از موتورهای جستجو برای پاسخ دادن به سوال کاربران و نیازهای آنهاست. حالا اگر شما یک وبسایت داشته باشید که به خوبی به سوال کاربران پاسخ دهد و نیازهای آنها را در بحث علمی مرتفع کند طبیعی است که زمان بیشتری در سایت شما خواهد ماند و این امتیاز بالاتری برای شما در موتورهای جستجو به دنبال دارد.

صاحب کسب و کار اینترنتی برای کسب درامد از این شیوه دو مسیر دارد:

  • یا مجبور است که خود او دست به کار شود و محتوا بنویسد
  • یا باید از فریلنسر تولید محتوا کمک بگیرد

اگر خودتان استعداد کافی در زمینه نوشتن محتوا دارید بهتر است خودتان بنویسید چون محصول و خدمات خود را بهتر می شناسید. اما اگر وقت ندارید یا چنین توانایی ندارید راهکار دوم بهتر است و سعی کنید که همه موارد لازم و مهم را به فریلنسر توضیح دهید تا محتوای ایده آل شما را آماده کند.

بکارگیری محتوا برای تبلیغ محصول و خدمات

راهکار دوم شرکت ها برای تبدیل محتوا به ثروت استفاده از آن برای معرفی محصول و خدمات است. مثلاً اگر محصولات وب سایت ها و فروشگاه های اینترنتی را دیده باشید در قسمت پایین آنها توضیح کاملی برای محصول یا خدمات آورده شده تا مشتری بداند که با چه چیزی مواجه است. در ضمن این محتوا برای موتورهای جستجو در اولویت است و از آن برای رتبه بندی سایت استفاده می کنند.

بنابراین شما هم می توانید برای محصولات و خدمات خود توضیحات مشخص و واضحی بنویسید تا در وهله اول به نیاز کاربران و سوالات احتمالی آنها پاسخ دهید و در کنار آن به معرفی محصول خود بپردازید. تجربه نشان داده که نوشتن محتوا در جلب اعتماد مشتری برای خرید محصول اینترنتی بسیار مهم است و معمولاً سراغ محصولاتی می‌روند که توضیحات کامل و دقیقی داشته باشد.

بکارگیری محتوا برای بهبود رتبه سایت

اگر دیده باشید اغلب وب سایت ها و فروشگاه های اینترنتی در کنار بخش فروش خود یک قسمت وبلاگ هم دارند که در آن تلاش می کنند به همه سوالات و ابهامات کاربران پاسخ دهند. مثلاً در یک فروشگاه اینترنتی لنز و عینک در قسمت وبلاگ به نحوه انتخاب لنز و نحوه انتخاب عینک پرداخته می‌شود. در کنار آن در هر کدام از این مطالب لینکهایی به صفحه محصولات یا دسته بندی آن ها قرار داده می‌شود تا کاربر به سمت آنها هدایت شود.

اگرچه در ظاهر در قسمت وبلاگ تلاش شده که ابهامات و سوالات کاربران پاسخ داده شود، اما هدف اصلی هدایت آنها به سمت محصولات و در نتیجه افزایش فروش است. این یکی از اصلی ترین شیوه های تبدیل محتوا به ثروت است. نحوه ارتباط بین محتوای وبلاگ ها و و در کنار آن صفحه محصولات باعث می شود که موتورهای جستجو امتیازات بیشتری از لحاظ سئو و بهینه سازی سایت به آن بدهند و این باعث می شود که رتبه بهتری در موتورهای جستجو به دست بیاورند.

تبدیل محتوا به ثروت برای صاحب کسب و کار

موسسه تولید محتوا و حقایق آنها

یکی از شیوه های تبدیل محتوا به ثروت این است که شما چند محتوا نویس را در کنار یکدیگر جمع کنید و آنها را به عنوان فریلنسر به کار ببرید. در کنار آن هم خودتان به عنوان مدیر گروه فعالیت کنید و وظیفه جذب سفارش را بر عهده بگیرید. امروزه نمونه های متعددی از موسسه های تولید محتوا وجود دارد که شرکت ها و کسب و کارهای اینترنتی هم از آنها استفاده می کنند. اما چند حقیقت در مورد این موسسات وجود دارد:

  • همان فریلنسرهای آزاد هستند که در قالب یک شرکت فعالیت می کنند
  • یک یا چند نفر به عنوان مدیر تولید محتوا دارند تا روی روند کار کنترل داشته باشند
  • معمولاً نسبت به زمان تحویل محتوا دقت بیشتری دارند
  • اصولاً فریلنسر های با استعداد و باکیفیت جذب آنها نمی شوند
  • قیمت تمام شده خدمات آنها نسبت به فریلنسرهای آزاد بیشتر است

البته قضاوت در این مورد را به خود شما واگذار می‌کنیم و هدف اصلی ما معرفی شیوه های تبدیل محتوا به ثروت بود. اما اگر شما هم فکر می کنید که در یک زمینه خاص تحصیل کرده اید یا استعداد نویسندگی دارید به راحتی می توانید در وب سایت های فریلنسری به تبلیغات بپردازید و به مرور زمان به کسب درآمد از تولید محتوا بپردازید. البته خوشحال می شویم که تجربیات خودتان را هم در بخش نظرات همین مطلب بنویسید تا سایر کاربران هم از آن استفاده کنند.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *