جک دورسی و ده قانون موفقیت او (۱)
۱۰ رمز موفقیت کارآفرینان از زبان خالق توییتر
توییتر نوعی سرویس شبکه اجتماعی آنلاین است که به کاربرانش امکان میدهد با ۱۴۰ کاراکتر، پستهای متنی بفرستند. جک دورسی خالق این شبکه اجتماعی در مارس ۲۰۰۶ آن را ابداع و چند ماه بعد راه اندازی کرد. امروزه توییتر کاربرد اجتماعی و ارتباطی پیدا کرده است و دومین شبکه اجتماعی پرطرفدار پس از فیس بوک است.ممکن است او را به عنوان بنیانگذار سریالی توییتر(Twitter) و اسکوئر (Square) بشناسید. اما آیا میدانستید دورسی یک ماساژور دارای مدرک بود که به صورت تفننی کار طراحی و مد انجام میداد؟
شرکتهای دو میلیارد دلاری جک دورسی موفق و پر رونق هستند. اما دورسی هنوز هم از اتوبوس برای رفتن به سر کار استفاده می کند. هرکاری که دورسی انجام می دهد از کارهایی روزمره صبحگاهی بدون تغییرش گرفته تا اصرار او به داشتن یک مدل موی جالب و همچنین عادات و نگرش های وی همگی ستونهای اصلی موفقیت های پی در پی او هستند. اما ببینیم از نظر جک دورسی، بنیانگذار توییتر و اسکوئر رمزهای موفقیت کارآفرینان در چیست:
۱- با ایده آغاز کنید
دورسی می گوید تصور غلطی که وجود دارد این است که کارآفرینان موفق کاری می کنند که رئیس خودشان باشند، و بعد به دنبال ایده می گردند. به استدلال وی اغلب کسب و کارها زمانی موفق می شوند که بنیانگذاران آنها معکوس عمل کنند.
۲- یک شرکت شفاف بسازید
در طول تمام جلساتی که در ادارات مرکزی اسکوئر برگزار می شود، برخی ها یادداشت برداری می کنند و بعد این یادداشتها را برای تمام کارمندان این شرکت می فرستند. دورسی می گوید:” این یادداشتها اطلاعات همه را در یک سطح نگه می دارند، اما مزایای دیگری هم دارند. این که تمام دیدگاهها و نظرات جدید و گوناگون را دریافت می کنیم و کاری می کنیم آدمها به روشهای مختلف فکر کنند و خلاقیت های بیشتری را در سازمان ایجاد نمایند. “
ادامه ی سری مقالات جک دورسی و ده قانون موفقیت او را دنبال کنید
دیدگاهتان را بنویسید