ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۱/۲۳
430 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

بهانه بی بهانه: رشد شخصیت

ارسطو می گوید: «همه پیشرفت ها در اجتماع با رشد شخصیت جوانان آغاز می شوند.» این یعنی پیشرفت زندگی شما با یادگیری ارزش ها و به کار بستن آنها آغاز می شود. شما به یک یا هر سه روش ارزشها را یاد می گیرید: آموزش، مطالعه و تمرین.

بیایید از نزدیک به هریک از این سه مورد نگاه کنیم.

به فرزندانتان ارزش ها را بیاموزید. یکی از اصلی ترین وظایف والدین این است که به فرزندان شان ارزش ها را آموزش بدهند. برای انجام این کار لازم است صبورانه و به طور مرتب در حالیکه بزرگتر می شوند ارزش ها را برایشان توضیح بدهیم و به آنها بیاموزیم. یک بار آموزش کافی نیست. ارزش و اهمیت زندگی به همراه ارزشها باید توضیح داده شوند.

والدین نباید فقط توضیح بدهند بلکه باید تفاوت میان پایبندی به یک ارزش مثلا راستگویی را با پایبند نبودن به آن یعنی دروغ گویی یا گفتن تنها نیمی از حقیقت را نیز برای فرزندان شان مشخص کنند.

بچه ها وقتی در حال رشد هستند بسیار مستعد یادگیری از افراد مهم زندگی شان هستند. آنها هر چه را که شما به عنوان والدین شان به آنها می گویید به عنوان حقیقت محض می پذیرند. و مثل یک اسفنج هرچه را که بگویید جذب می کنند. شما تعریفی را که از ارزش ها دارید در روح فرزندانتان که مثل گِل خیس است حک می کنید. بنابراین چیزی که در روح شان حک می کنید به بخش دائمی شیوه نگاه شان به دنیا و ارتباطشان با زندگی تبدیل می شود.

فرزندان شما به شما نگاه کرده و تلاش می کنند تا از ارزش های شما تقلید کنند؛ نه فقط ارزش هایی که به آنها می آموزید و تبلیغ می کنید بلکه همچنین ارزش هایی که به کار می برید. آنها همیشه در حال تماشای شما هستند.

فرزندان خانواده راکفلر به این شهرت داشتند که در سن کم ارزش های مادی به آنها آموزش داده می شد. اگرچه پدرشان یکی از ثروتمندترین افراد در آمریکا بود قبل از اینکه به بچه های این خانواده پول تو جیبی بدهند کارهایی برای انجام دادن به آنها سپرده می شد. سپس به آنها آموزش داده می شد که چطور پول تو جیبی شان را خرج کنند، چطور پس انداز کنند، چه مقدار از آن پول را صدقه بدهند و چه مقدار از آن را سرمایه گذاری کنند. در نتیجه وقتی بزرگ شدند برخلاف افرادی که در خانواده های ثروتمند بزرگ شده بودند اما به ندرت در زمینه مسائل مالی آموزش می دیدند، به تاجران و دولتمردان موفقی تبدیل شدند.

ارزش هایی را که تحسین می کنید مورد مطالعه قرار بدهید. شما وقتی یک ارزش را یاد می گیرید که از نزدیک و با دقت آن را مورد مطالعه قرار بدهید. قانون تمرکز می گوید:

«هر چیزی که در موردش فکر کنید و حرف بزنید در زندگی تان رشد کرده و افزایش پیدا می کند.»

معنای این حرف این است که وقتی داستان هایی درباره مردان و زنانی می خوانید که ارزش های مورد تحسین و احترام شما را از خود نشان داده اند و بعد به آن داستان ها و رفتارها فکر می کنید آن ارزش ها در ذهن و روان تان عمیق تر جا می گیرند. وقتی این ارزش ها در ناخودآگاه شما برنامه ریزی شوند تمایلی را در درون تان ایجاد می کنند که هر وقت لازم بود بر اساس آن ارزش ها رفتار کنید.

به عنوان مثال در آموزش های نظامی مرتبا داستان شجاعت، اطاعت پذیری، انضباط و حمایت سربازان نمونه تاریخ از سربازان دیگر، برای افراد تعریف می شود. هر چه آنها بیشتر این داستان ها را بشنوند، در موردشان بحث و فکر کنند احتمالش بیشتر می شود که وقتی در شرایط جنگ تحت فشار قرار می گیرند براساس همان ارزش ها رفتار کنند.

فضیلت اصلی شخصیت انسان، راستگویی است. هر بار که حقیقت را بگویید هرچقدر هم که برایتان سخت باشد احساس بهتری در مورد خودتان پیدا می کنید و احترام دور و بریهایتان را هم کسب خواهید کرد. یکی از بهترین تعاریفی که می توانید از کسی بکنید این است که بگویید:

«او همیشه حقیقت را می گوید.»

از افرادی که بیش از همه تحسین شان می کنید سرمشق بگیرید. بخش زیادی از شخصیت شما توسط افرادی تعیین می شود که بیش از همه تحسین شان می کنید چه در قید حیات باشند و چه نباشند. 

ارزش هایی را که برایشان احترام قائل هستید به کار بگیرید. اگر در هر زمانی که لازم باشد ارزش های مورد نظرتان را تمرین کنید آنها را در خودتان پرورش می دهید. اپیکتتوس، فیلسوف رواقی روم قدیم، می گوید:

«شرایط، انسان را نمی سازند. فقط او را به خودش می شناسانند.»

وقتی مشکلی پیش می آید مردم بر اساس ارزش هایی که از ابتدا تا آن زمان در خود پرورش داده اند به صورت خودکار عکس العمل نشان می دهند. وقتی ارزش های خاصی را تکرار می کنیم آنها را در خودمان پرورش می دهیم. وقتی به طور مرتب بر اساس ارزش های خاصی رفتار می کنیم آن ارزش ها به عادت تبدیل شده و چنان در وجودمان ماندگار می شوند که به صورت اتوماتیک آنها را به کار می بریم.

مردان و زنانی که از شخصیت برجسته ای برخوردار هستند طوری رفتار می کنند که با ارزش های والایشان هم خوانی داشته باشد و این کار را بدون فکر و تردید انجام می دهند. در ذهن این افراد در این مورد که آیا کار درستی انجام می دهند یا خیر هیچ سوالی وجود ندارد.

منبع: (بهانه بی بهانه، اثر برایان تریسی)

ادامه ی مقالات بهانه بی بهانه را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *