ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۶/۱۶
694 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

اعتماد به نفس خود را دست کم نگیرید

باید به این حقیقت ناراحت کننده اذعان کرد که درصد بالایی از ما این عادت منفی را داریم که خود را دست کم بگیریم و وضع خود را بیش از اندازه وخیم بدانیم. تصور می کنیم که مثلا “خیلی چاق هستم.”، “خوب نیستم.” یا “هیچ وقت هیچ کاری را درست انجام نمی دهم.” آیا شما تا به حال گرفتار این گرایش متداول شده اید؟

اشکال کار این است که به جنبه های عجیب و صفات مثبت خود اهمیت نمی دهید و همیشه برای تایید آن نکاتی که جستجو می کنید، شواهدی می یابید. به عبارت دیگر، همه ما تمایل داریم دلایل صحت فرضیات خود را بیابیم، زیرا همواره می خواهیم خود را معتبر بدانیم.

مثلا اگر توجه کامل شما بر دو کیلو اضافه وزنی متمرکز باشد که نمی توانید کاهش دهید و دائم اندازه ی کمربند خود را امتحان می کنید، در واقع فراموش کرده اید که نعمت سلامتی کامل خود را تقدیر و تحسین کنید که مهم ترین امر است.

 اگر به خود بگویید: “از اجتماع خانوادگی تنفر دارم.” با روی دادن هر اتفاق خانوادگی، به دنبال شاهدی برای نارضایتی خود خواهید بود؛ اگر به جای تمایل به تمرکز توجه خود بر مثلا خاله سارا که صدایی تیز و نازک دارد یا برادری که علاقه به لاف زدن دارد، یا یکی از افراد خانواده که عادتی منفی دارد، از وجود آنها لذت ببرید، در مجموع از اینکه خانواده تان متشکل از گروهی خویشان خوب است، تعجب نمی کنید.

پس می بینید که اگر به هر دلیلی خود را دست کم بگیرید، در هر صورت گواهی بر حقانیت خود خواهید یافت و سهم بسزایی در کاهش اعتماد به نفس و احساسات منفی خود ایفا می کنید. دست کم گرفتن به جای آنکه کاستی های شما را رفع کند، با بذل توجه انرژی غیر ضروری به کارهای اشتباه، باعث تقویت آنها می شود.

این مسئله باید بررسی شود که چرا با اینکه آگاهیم که تنها نتیجه و دورنمای ممکن برای این امر، احساسات منفی تر و کاهش حس قدرشناسی ما از ارمغان زندگی است، باز به این کار ادامه می دهیم؟ دست کم گرفتن موجب می شود دیگران تصور کنند که شما نوعی احساس گناه دارید.

به طور معمول افرادی که خود را دست کم می گیرند، افراد شاکی به نظر می رسند که ارزشی برای خود قائل نیستند و بعلاوه الگوی بدی برای فرزندان، خانواده و دوستان خود به حساب می آیند. من امیدوارم که شما را متقاعد کنم که دست کم گرفتن خود، خصلتی واقعا بد است که بعضی پیامدهای شخصی را نیز در بر دارد.

مسلما هر کسی جنبه هایی دارد که می تواند اصلاح کند. مثلا، یکی از بیشمار کارهایی که می خواهم انجام دهم، تقویت صبر در خودم است. گاهی احساس می کنم که خیلی واکنش پذیر هستم و زود آشفته می شود؛ اما منظورم این نیست که چون می دانم از کمال دور هستم، به خود صدمه بزنم و خود را دست کم بگیرم.

بهترین کار آن است که بدانم توانایی زیادی برای پیشرفت دارم و تصمیم بگیرم و با خود عهد کنم که صبر و شکیبایی خود را افزایش دهم. هرچه بیشتر خود را ببخشم و در مورد خودم صبورتر باشم، آسان تر می توانم در مسیر رشد و ترقی بمانم و بیشتر امکان دارد با دیگران شکیبا باشم.

آگاه باشید که برای اصلاح هر موردی، بدترین کار انتقاد و سرزنش خود است. این روش را ادامه دهید. ضعف های خود را بشناسید، هر کاری می توانید برای ایجاد یک تغییر در خود انجام دهید؛ اما سخت نگیرید. خود را در مقابل دیگران و حتی در خلوت خود، دست کم نگیرید.

هیچ کس میل ندارد بشنود شما خود را دست کم می گیرید و امیدوارم درک کنید که این صفت تا چه حد مخرب است. پس بر علیه آن غلبه کنید! هیچ یک از ما کامل نیستیم، اما دست کم گرفتن، درمان این درد و واقعیت زندگی نیست.

(منبع: از کاه کوه نسازید، دکتر ریچارد کارلسون)

ادامه ی مقالات خانواده ی موفق را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *