این روزها با فیلتر شدن تلگرام بسیاری از کسب و کارهای آنلاین از رونق افتادهاند. این موضوع حتی بر روی فروش و بازدید بسیاری از وبسایتهای داخلی تأثیر گذاشته است.
راه چاره چیست؟
جهان به سمت سهل الوصول شدن همه چیز پیش میرود. خرید آنلاین و به راه افتادن بسیاری از استارتآپها نیز در همین راستا است. افراد ارتباط تنگاتنگی با تلفن همراه خود برقرار میکنند و با صرف کمترین انرژی و وقت به خواستههای خود میرسند.
از طریق اپلیکیشن غذا سفارش میدهند، درخواست شستشوی خودروی خود را میکنند، برای منزل نیروی خدماتی میگیرند، با یکدیگر ارتباط تصویری برقرار میکنند و لحظههای خود را با دیگران به اشتراک میگذارند.
اپلیکیشنهای در دسترس و ساده مثل تلگرام و اینستاگرام در طی چند سال اخیر توانسته مخاطبان بسیاری خصوصاً در ایران بدست آورد. و حتی سالمندان و افراد میانسال را وارد فضای مجازی کند. کسب و کارهای آنلاین از این فرصت استفاده کرده و فروش محصولات خود را نیز از همین طریق ممکن ساختهاند.
در چنین دنیایی کُندی سرعت اینترنت خارج از صبر و حوصلهی کاربران است و فیلترینگ زندگی روتین آنها را دچار اختلال خواهد کرد و کسب و کارها را نیز دچار مشکل جدی میکند.
وبسایتهای پربازدید ایرانی که بر پایه فروش محصول بنا شدهاند نیز فارغ از این ماجرا نیستند و از این چرخه تأثیر میگیرند.
چند روز پیش مدیر عامل ایدهپردازان در جلسهای داخلی با مثالی چند پهلو سعی بر نشان دادن این چرخه چه از لحاظ اقتصادی و چه از لحاظ بهرهوری شغلی کارکنان داشت.
نقش افراد یک سازمان تأثیر مستقیم بر عملکرد کلی آن سازمان خواهد داشت. ساکنین یک مجتمع با رفتار خود تأثیر مستقیم بر فرهنگ آن مجتمع میگذارند. کسب و کارهای بزرگ تأثیر مستقیم بر کسب و کارهای کوچک دارند. و کسب و کارهای کوچک نیز بی تردید از این قاعده مستثنی نیستند. رشد و شکوفایی اقتصادی کشور درگیر تلاش همهی افراد جامعه است.
در دنیایی که همه چیز در حال پیشرفت است و در هر لحظه پیشرفت های بزرگی در جهان حاصل می شود بسیار جای تامل و نگرانی است که از حرکت رو به جلو با فیلترینگ منع شد !! تلگرام و شبکه های اجتماعی در زندگی روزمره بسیار پر کاربرد و بسیار مفید از نظر صرف وقت و هزینه کمتر، آگاهی و اطلاع رسانی بیشتر و بسیار مزایای دیگر است. پیام من به فیلتر کننده ها این است همواره قطره های آب مسیر خود را خواهند یافت و از سنگ ها عبور خواهند کرد.سپاس از متن بسیار مفیدتون
فیلترینگ هیچ وقت درمان مشکلات نبوده و نیست. کسب و کارهای زیادی آسیب دیدند و دولت هم این مسئله را تصدیق کرد. از سوی دیگر فرصتی هم برای کارآفرینان ایرانی فراهم شده است که با جایگزینی مناسب فضای پویایی در بازار ایجاد کنند. کسب و کارهایی ماند دیجی کالا و کافه بازار از دل همین تحریم ها و ممنوعیت های داخلی و خارجی برآمدند و نسبتا سهم بازار خوبی را بدست آوردند. اما در کل انزوا درمان دردهای اجتماعی نیست.
موفق اونهایی هستند که تو این شرایط هم ، با ارامش و دقت ، مشکل رو مدیریت میکنن تا راه حلی برای مشکل پیدابشه