ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۹/۰۱/۲۵
11,449 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

رونق کسب و کارهای کوچک بیشتر از هر چیزی به دیده شدن آن ها در سطح جامعه و ایفای نقش پررنگ برای برآورده کردن نیاز افراد بستگی دارد. فراگیر شدن اینترنت و امکان استفاده از خدمات کشوری باعث شده که تعداد کسب و کارهای کوچک و پروژه های کارآفرینی روز به روز بیشتر شود. اما هر کدام از این مشاغل برای دیده شدن و فروش محصول باید هویت خود را در جامعه نشان دهند و مشخص کنند که چگونه می‌توانند به مردم کمک کنند.

با توجه به اینکه اجتماعات محلی فضای کافی برای رد و بدل کردن اطلاعات به وجود می‌آورند، در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه استفاده از ظرفیت آنها برای رونق کسب و کارهای کوچک لازم است.

رونق کسب و کارهای کوچک به چه چیزی وابسته است؟

حقیقتاً کسب و کارهای کوچک به مانند نهالهای کوچکی هستند که برای ادامه فعالیت و رشد بیشتر نیاز به حمایت دارند. این نهال ها هرچه ریشه بهتر و محکم تری در بین مردم داشته باشند و بیشتر ترویج شوند شانس بقای بیشتری هم دارند. به همین دلیل است که حضور در اجتماعات محلی فرصت خوبی برای رونق کسب و کارهای کوچک و شناخته شدن آنها در سطح بازار است. اما مواردی که می‌تواند موفقیت این کسب و کارها را سریع تر کنند:

  • تبلیغات محلی برای شناخته شدن و معرفی محصول
  • حضور در برنامه ها و رقابت های محلی برای نشان دادن توانایی ها و ظرفیت ها
  • ارتباط مستقیم با مردم برای فروش مستقیم و دریافت بازخورد از مردم
  • رقابت با سایر کسب و کارهای کوچک و درک بهتر از وضعیت بازار

این یعنی هر چه ما به عنوان صاحب کسب و کارهای کوچک توجه بیشتری به اجتماعات محلی داشته باشیم و برای حضور در آنها برنامه ریزی کنیم، احتمالاً موفقیت بیشتری هم خواهیم داشت. اما به طور کلی برای حضور در این برنامه ها به موارد زیر توجه کنید:

رونق کسب و کارهای کوچک به چه چیزی وابسته است؟

گردهمایی های کشوری و وسیع برای رونق کسب و کارهای کوچک

این گردهمایی ها معمولاً با هماهنگی مقامات دولتی و کشوری به طور منظم هر ساله برگزار می شوند و زمان بندی آنها مشخص است. به عنوان مثال، راهپیمایی ۲۲ بهمن، ۱۳ آبان و دیگر مناسبت هایی که ما در طول سال داریم مثال های واضحی از این گردهمایی ها هستند.

نکته مهمی که در مورد این گردهمایی ها وجود دارد این است که تقریباً همه مردم از مقامات دولتی گرفته تا دانش‌آموزان و مردم معمولی در آن شرکت دارند و بهترین فضای ممکن برای شناساندن کسب و کارهای کوچک است. این یعنی شما به عنوان صاحب کسب و کار اگر بتوانید اطلاعات و توانایی خود را به گوش درصد بسیار کمی از آنها برسانید، مطمئنا در فروش کالا موفق خواهید بود.

ضمن اینکه از طریق شرکت در این برنامه ها می توانید بستر های جانبی دیگری هم برای رونق کسب و کارهای کوچک به وجود بیاورید.

سمینار ها و جشنواره های محلی

تعداد این سمینار ها محدود است و معمولا میزان رقابت در آنها بالاست. اما از طرف دیگر تقاضا برای حضور در سمینار ها و جشنواره های محلی از طرف عموم مردم و حتی از طرف مقامات دولتی بالاست و این فرصت خوبی است.

در مورد استفاده از سمینارها و جشنواره های محلی برای رونق کسب و کارهای کوچک چند نکته وجود دارد:

  • معمولا مقامات قول حمایت‌های مالی و غیرمالی از این کسب و کارها را می دهند
  • مردم برای حضور در این برنامه ها مشتاق هستند و به طور مستقیم با کسب و کار شما در ارتباط خواهند بود
  • شانس خود را برای فروش مستقیم محصول یا حتی ارائه استراتژی هایی مانند تخفیف امتحان می کنید
  • می توانید از این فرصت برای ارزیابی محصول و گرفتن بازخورد نسبت به کیفیت آن استفاده کنید
  • احتمالاً می توانید برای کسب و کار کوچک خود اسپانسر مناسبی پیدا کنید.

برنامه های ورزشی و سلامت عمومی جامعه

این یکی دیگر از برنامه‌های بسیار مهمی است که معمولاً در طول سال چندین و چند بار برگزار می‌شود و برای آن برنامه‌ریزی مشخصی وجود ندارد. اگرچه ممکن است این عدم برنامه ریزی منجر به یک چالش برای آماده‌سازی شما شود، اما در هر صورت شما برای رونق محصول در یک فضای محلی برنامه‌ریزی کرده و طبیعتاً دسترسی به برنامه ریزی ها در این مناطق آسان تر است.

اگر به فکر استفاده از برنامه های ورزشی و سلامت عمومی جامعه برای رونق کسب و کارهای کوچک هستید باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • حداقل یک ارتباط ساده و معمولی بین کسب و کار خود و سلامت مردم پیدا کنید
  • اگر ارتباط خاصی نبود به عنوان حامی ورزش و سلامت در این برنامه ها شرکت کنید
  • چند استراتژی متفاوت داشته باشید و به تناوب از آنها استفاده کنید
  • بخشی از هزینه های تبلیغات و بازاریابی خود را برای معرفی محصول در این حوزه اختصاص دهید
  • معمولاً تعداد شرکت کنندگان کم است و به همین دلیل تنها بخشی از ظرفیت خود را برای شرکت در این برنامه ها اختصاص دهید.

اجتماعات زیست محیطی

اجتماعات زیست محیطی بیشتر به جریان مردم بستگی دارد و نقش دولت در آنها بسیار کمتر است. این انجمن ها معمولاً در قالب گروه های کوچک برای حمایت از محیط زیست یا حتی حمایت از حیوانات برگزار می شوند. از طرف دیگر معمولا مقامات دولتی هم به صورت سالانه یا هر چند سال یک بار در برگزاری این اجتماعات ایفای نقش می کنند و فرصت کافی برای رونق کسب و کارهای کوچک به وجود می‌آورند.

نکته مهمی که برای استفاده از اجتماعات زیست‌محیطی وجود دارد این است که فرد باید از قبل در آنها شرکت کرده باشد و فضا برای تبلیغات خود به وجود آورده باشد. معمولاً اینجور برنامه ها وابستگی چندانی به مسائل مالی ندارند و برای آنها بیشتر نقش های حمایتی و پشتیبانی دیده می شود. در ضمن نسبت به تبلیغات و بازاریابی هم عکس‌العمل مثبتی نشان نمی‌دهند و شما برای تبلیغات کسب و کار خود باید از روش های غیر مستقیم استفاده کنید.

گردهمایی مشاغل محلی برای رونق کسب و کارهای کوچک

استفاده از این شیوه برای رونق کسب و کارهای کوچک به مناطق و شهرهای مختلف بستگی دارد. مثلاً در برخی از شهرها تعداد مشاغل به حدی کم است که برگزاری چنین گردهمایی هایی توجیه پذیر نیست و شاید هر چند سال یکبار برگزار شود. به همین دلیل نمی توانیم آن را به عنوان یک راهکار قطعی معرفی کنیم و برای کسب و کارهایی مناسب است که در یک شهر صنعتی یا در یک شهر فعال اقتصادی حضور دارند.

به عنوان مثال، در برخی از شهرهای شمال غرب ایران مانند تبریز یا سنندج، گردهمایی هایی برای کسب و کارهای محلی برگزار می‌شود و حتی نمایشگاه سالانه هم دارند. این یعنی کسب‌وکارهای کوچک با ظرفیت های متفاوت می توانند در کنار یکدیگر حضور داشته باشند و در کنار رقابت پنهان، با یکدیگر همکاری کنند. ضمن اینکه استفاده از ظرفیت هایی مانند تهاتر و تبادل خدمات برای کاهش هزینه ها و رونق کسب و کارهای کوچک ایده جذاب دیگر است.

گردهمایی مشاغل محلی برای رونق کسب و کارهای کوچک

اجتماعات تبادل اطلاعات کارآفرینی

این اجتماعات در وهله اول به مقامات دولتی و در کنار آن به نهادهای دانشگاهی و مراکز رشد وابسته است. کارآفرینان نیاز دارند که با یکدیگر در ارتباط باشند و تجربیات خود را تبادل کنند تا از شکست های یکدیگر درس گرفته و مسیر موفقیت را طی کنند. معمولاً در هر شهری یک بار گردهمایی تبادل اطلاعات کارآفرینی برگزار می‌شود و همه کسب و کارهای بزرگ و کوچک امکان حضور در آن را دارند.

در بحث استفاده از اجتماعات کارآفرینی برای رونق کسب و کارهای کوچک باید به نوع مشاغل و تاثیر آنها روی زندگی فرد توجه بیشتری شود. حقیقتاً برخی از این مشاغل کاربرد عمومی ندارند و طبیعتاً حضور آنها در این برنامه ها چندان توجیه‌پذیر نیست. اما در طرف مقابل برخی از مشاغل در قالب کسب و کار های محلی هستند و این برای افراد ساکن یک منطقه جذابیت دارد و از حضور در آنجا لذت می برند.

رقابت های خلاقیت و نوآوری

مقامات دانشگاهی و در کنار آنها مقامات دولتی برای حمایت از پروژه های خلاقانه و جدید معمولاً رقابت‌هایی تحت برنامه‌های سمیناری و جشنواره‌ای ترتیب می‌دهند و سعی می‌کند که در طول آن پروژه های مفید را پیدا کنند. این رقابت ها اگرچه برای نشان دادن ظرفیت محصول و رقابت پذیری است، اما فرصت خوبی برای شناساندن ظرفیت کسب و کار ها و محصولات آنها به مردم عادی هم هست.

نکته نگران کننده در مورد رقابت های خلاقیت و نوآوری این است که معمولاً با تعداد بسیار کم اجرا می شوند و باید از قبل آمادگی کافی برای حضور در آن داشته باشید. البته خوشبختانه معمولاً نسبت به این موضوع از چند ماه قبل اطلاع رسانی می شود و هر کسب و کار با توجه به برنامه های فروش و روند تولید خود امکان حضور در آن را دارد. بنابراین شما هم می‌توانید بروشور محصولات و خدمات خود را از قبل آماده کنید و نهایت ظرفیت خود را برای جذب مشتری و پیروزی در این رقابت به کار ببرید.

خوشحال می‌شویم که شما هم در بحث ما شرکت کنید و اگر ایده ای در مورد رونق کسب و کارهای کوچک دارید از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *