ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۹/۰۹
520 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

کارمندان بدقلق: از تعارضات دوری نکنید، آنها را مدیریت کنید

وقتی نوبت به تعارض و پرهیز از آن می رسد، هر کدام از ما دلایل خاص خود را داریم. افراد و مسائل سازمانی وجود دارند که اگر اجازه دهیم، مثل اسفنج وقت و توجه ما را به خود جذب خواهند کرد. اکثر ما ذاتا هنگام رویارویی با تنش ناشی از حتی کوچک ترین دردسر، سخت عصبی می شویم، واکنش غیر ارادی که ما را در هنگام تهدید شدن، آماده ی نبرد یا فرار می سازد.

هر نوع مانعی که بین ما و ۶۳ وظیفه ای که باید تا روز جمعه تمام کنید، فرا می گیرد (نه، تا پنجشنبه، چه هفته ی کوتاهی) به صورت ناراحتی و عصبانیت ظاهر می شود. بنابراین دلیل قانع کننده ای برای انتخاب این راه آسان داریم: مصلحت در این است؛ یا اینطور تصور می کنیم.

اما در اینجا، در زندگی یک مدیر پست مدرن، هنوز نگرش مهم دیگری مطرح است، نگرشی که ممکن است او را قادر سازد در کارایی و بهره وری، جهشی بزرگ انجام دهد. کارشناسان می گویند، خود را کنار کشیدن از تعارض ممکن است عملا کار ما را در نیل به اهداف مان سخت تر کند.

تعارض، ناشی از نیازهای افراد است و نیازهای برآورده نشده از بین نمی روند. آنها فقط در کمین فرصت بعدی می مانند تا منظور خود را بیان کنند. این در زندگی سازمانی معمولا به معنای این است که آنها همچنان در سر راه چیزی که می خواهیم یا بیاد انجام دهیم، قرار می گیرند.

الن رایدر، مدیر آموزش در “مرکز بین المللی همکاری و حل و فصل تعارض” در دانشگاه کلمبیا می گوید: “وقتی تعارض در حال شکل گرفتن است، توجه و انرژی به تدریج از انجام وظایف منحرف می شود و در عوض، درگیر مسائل بین فردی می شود. اگر تعارض را مدیریت کنید، افراد فرصت پیدا می کنند تا دوباره روی وظایف خود متمرکز شوند.”

رایدر می گوید: “بین تعهد و تسلیم تفاوت وجود دارد. وقتی فردی مجبور به توافقی شتابزده می شود که از طریق آن نیازهایش برآورده نمی شوند، شما را به قهقرا خواهد کشاند. او ممکن است به شکلی انفعالی، تهاجمی، از طریق این دست و آن دست کردن و طفره رفتن شما را خراب می کند. یا شاید صرفا شما را عقب ببرد.”

جدا از برادر کشی درون سازمانی، مذاکره کردن بر سر تعارض بیش از همیشه برای کار مدیر ضروری است. مایکل ویلر، استاد مدیریت در مدرسه ی عالی هاروارد می گوید، در عصر سازمان مسطح، “مدیران پیوسته با همکاران خود در خصوص حقوق و منابع مشغول مذاکره هستند.”

دسته بندی مسئولیت ها و منابع به طور فزاینده ای به کار تیم ها تبدیل شده است. اما مشاوران، دانشگاهیان، مربیان و کهنه سربازان دسته ی آماده رزم همگی خاطرنشان می کنند که تیم ها معمولا فقط تا زمانی که با اولین تعارض خود مواجه می شود، به خوبی کار می کنند.

ویلر می گوید: “به رغم مذاکرات امیدبخش درباره ی تشکیل تیم، این ضرورت همکاری کردن می تواند باری سنگین را تحمیل کند، مگر اینکه راه های خلاقانه ای برای حل و فصل تعارض پیدا کنیم.”

بهترین راه برخورد موثر با تعارض، تغییر بنیادین طرز تفکرتان درباره ی آن است. مری پارکر فولت، از نظریه پردازان، می گوید: “ما تعارض را نه خوب در نظر می گیریم نه بد… نه به منزله ی جنگ، بلکه نمود اختلاف تلقی می کنیم.” علاوه بر آن، از آنجایی که “تعارض در این دنیا وجود دارد… به جای محکوم کردن آن، بهتر است کاری کنیم که برای ما موثر واقع خواهد شد.”

فولت با پیش بینی کار مشاوران امروزی، مصالحه را بعنوان واکنشی معمولی محکوم و پیشنهاد کرد که راه حل های “خط شکن” ی را نشانه رویم که در آن “هیچ یک از دو طرف مجبور نیست چیزی را فدا کند.” و تمایلات هر دو طرف با هم ادغام می شود.

این کاریست که گاهی آسان تر از اینکه کسی فکرش را بکند، انجام می شود؛ همانطور که فولت با ماجرای تعاونی لبنیاتی که تقریبا به علت درگیری نسبتا بی اهمیت بر سر تشریفات تحویل کالا از هم پاشید، آن را به اثبات رساند. یک کارخانه ی خامه گیری در حاشیه ی تپه ای ساخته شده بود شیر فروشی ها که در مسرشان طوری بود که از پایین به لبنیاتی وارد می شدند، تصور می کردند اول آنها باید بار شیر خود را تخلیه کنند. شیرفروش هایی که از بالای تپه به کارخانه می رسیدند، تصور می کردند تخلیه ی بار آنها باید زودتر از دیگران صورت بگیرد.

یک راه حل مصلحت آمیز، مصالحه ای طراحی شده برای کاهش میزان زمان صرف شده بر سر تعارض است که به هر گروهی فرصتی می دهد تا با تحویل های متغیر “اول تخلیه کنند”. برای تثبیت این بهترین راه حل یک واسطه لازم بود: تغییر وضعیت سکو، به طوری که هر دو گروه شیرفروش بتوانند “اول وارد شوند” و در آن واحد بسته های شیر خود را تخلیه کنند.

(منبع: چگونه با کارمندان بد قلق رفتار کنیم، آر.برایتون باون و همکاران)

ادامه ی مقالات “کارمند بدقلق” را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *