ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۷/۰۹
2,232 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

کودک طبیعی با بخش های مثبت و منفی

رفتارهای «کودک طبیعی» هم می تواند به جنبه های مثبت (وضعیت خوب) و جنبه های منفی (وضعیت غیر خوب) تقسیم شود. بیان این مطلب که من در بخش «کودک طبیعی» خود هستم به این معناست که رفتارهایی را از دوران کودکی خود دارم که توجهی به قوانین و محدودیتهای «والدی» نمی کند.

این رفتارها می توانند برای من به عنوان یک فرد بزرگسال پربار و زندگی بخش باشند. در این صورت به عنوان بخش مثبت «کودک طبیعی» تقسیم بندی می شوند. به عنوان مثال، تصور کنید که من در کودکی تصمیم گرفته ام خود را با این خواسته والدینم که هیچوقت خشم خود را بروز اندهم، سازگار کنم. در زندگی بزرگسالی هم ممکن است بدون این که متوجه باشم از این روش پیروی کنم و با فرو خوردن خشمهای خود، دچار افسردگی یا تنش های جسمی شوم. سپس ممکن است در روند درمان، تصمیم بگیرم نشان دهم چقدر خشمگین هستم. ولی آن زمان که با خشونت به یک بالش مشت می کوبم، بالاخره انرژیهای سانسور نشده «کودک طبیعی» را که برای تمام این سالیان، در خود حبس کرده بودم به جریان می اندازم.

احتمال دارد بعدها احساس بهتری داشته باشم و از نظر جسمی احساس راحتی بیشتری بکنم.

به همین ترتیب، خیلی از ما به دوران بزرگسالی می رسیم در حالی که هنوز احساسات بیان نشده «کودک» مانند غم و اندوه، ترس و وحشت و یا میل و اشتیاق به نوازش را در خود حبس کرده ایم. زمانی که در موقعیت امنی این هیجانات را بیان می کنیم، رفتار بخش مثبت «کودک طبیعی» را از خود بروز می دهیم.

زمانهای دیگری هم هست که رفتار«کودک طبیعی» می تواند به روشنی منفی باشد. اگر من در یک مهمانی رسمی شام با صدای بلند آروغ بزنم، انگیزه های سانسور نشده «کودک» خود را ارضا میکنم. ولی پیامدهای اجتماعی آن احتمالا برای من ناراحت کننده تر از زمانی خواهد بود که جلوی آروغ زدن خود را می گرفتم. در وضعیت خیلی شدیدتر ممکن است با راندن موتورسیکلت با آخرین سرعت در یک خیابان جان خود و دیگران را به خطر اندازم، در این صورت هم درگیر رفتارهای بخش منفی «کودک طبیعی» شده ام.

برگردید و به بیست و چهار ساعت گذشته خود فکر کنید. از وضعیتهایی که در بخش مثبت «کودک مطیع و سازگاری» خود بودید یادداشت بردارید. در هر وضعیت، رفتار شما چگونه بود؟ آیا می توانید بخاطر آورید که کدامیک از وضعیتهای دوران کودکی خود را بازنواخته می کردید؟

همین کار را برای وضعیتهایی که در بخش منفی «کودک مطیع و سازگار»، بخش مثبت «کودک طبیعی» و بخش منفی «کودک طبیعی» بودید، انجام دهید.

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *