ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۷/۰۲
1,840 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

ابتکار عمل

ما نقطه ی مقابل تمرکز روی مشکلات و فراموش کردن اهداف را قوه ی ابتکار می نامیم. وقتی غرق در مشکلات می شویم و نتایجی را که می خواهیم بدست می آوریم، نادیده می گیریم، ابتکار عمل در ما از بین می رود. قوه ی ابتکار می میرد یا حداقل سرکوب می شود، مگر اینکه توجه خود را به هدف مان معطوف کنیم.

به عبارت ساده تر، قوه ی ابتکار به معنای درک محیط یا شرایط می باشد و همینطور استفاده از آن به نفع خود. آن موارد و شرایطی که در ابتدا، بعنوان مانع موفقیت شما ظاهر می شوند، اغلب می توانند بعنوان اهرم هایی به کار گرفته شوند که موفقیت را برای شما دست یافتنی نمایند.

ما در ابتدا نباید با فرو رفتن در مشکلات و مقابله با این وضعیت، انرژی خود را هدر دهیم. بسیاری از مدیران در این شرایط مثل یک شناگر ناشی عمل می کنند. اگر شما یک شناگر را در یک قایق بگذارید، او را یک مایل از ساحل دور نمایید و سپس او را به درون آب پرت کنید چه کار می کند؟ به طور مسلم او سعی می کند شنا کند، اما از ترس، به جای شنا کردن با آب می جنگد.

هر چقدر خود را بیشتر به این طرف و آن طرف می زند و بیشتر با آب می جنگد، زودتر انرژی خود را از دست می دهد و بالاخره در آب غرق می شود. اما اگر یک شناگر حرفه ای را در چنین وضعیتی قرار دهید، خواهید دید که او کار متفاوتی انجام می دهد.

ابتدا آرام می گیرد و روی آب شناور می شود و برای نگه داشتن خود در آب از محیط و شرایط استفاده می کند. سپس یک قسمت از ساحل را انتخاب کرده و بعد با یک سرعت مناسب هدف خود را در ساحل، همواره جلوی نظرش قرار می دهد و به طرف آن شنا می کند. در طی این حوادث، این شناگر ماهر از آب یا محیط بعنوان وسیله ای برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب استفاده می کند. هرگاه ما هدف خود را رها کنیم، غرق خواهیم شد، زیرا قوه ی ابتکار خود را از دست می دهیم.

از هزاران مدیر بخواهید که داستان مورد علاقه ی خود را درباره ی موفقیت تعریف کنند. به طور تقریبی تمام آنها توضیح خواهند داد که از یک مانع یا یک محیط نامناسب بعنوان وسیله ای برای رسیدن به یک هدف مطلوب استفاده کرده اند.

مشکل اینجاست که، سیستم آموزشی ما را ملزم کرده است که طرز فکر تک پاسخی داشته باشیم. ممکن است این امر در ریاضی صدق کند، اما در دنیای کار، مسائل متنوعی هستند، یعنی همیشه برای یک مشکل بیش از یک راه وجود دارد.

وقتی ما هدف خود را مشخص کرده و برنامه ای تنظیم کردیم، به عوامل مزاحمی بر می خوریم که ما را می ترساند، زیرا احساس می کنیم جواب درست یا همان برنامه ی ما، از بین رفته است. “امیلی کارتیر” پرفسور فرانسوی، خطری را که در شیوه ی “تنها یک پاسخ” وجود دارد این طور شرح می دهد: “هیچ چیز خطرناک تر از این طرز فکر نیست که تنها یک پاسخ و راه صحیح برای کارها وجود دارد.”

مدیران خلاق و افرادی که اشتباه مهلک تمرکز روی مشکلات را انجام می دهند، وقتی با مانعی روبرو می شوند، طرز فکر جداگانه ای دارند. مدیری که زمینه ی شکست و ناتوانی را دارد، وقتی برای رسیدن به موفقیت به مانعی برمی خورد از خود سوال می کند: “چه می شود اگر من شکست بخورم؟ چه اتفاقی می افتد؟ اگر ما نتوانیم به میزان سودی که می خواهیم برسیم چه باید بکنیم؟”

از طرف دیگر، یک مدیر خلاق از خود می پرسد: “چگونه؟ چگونه می توانم از این موقعیت یا شرایط به نفع خودم بهره برداری نمایم؟” به کار بردن زیاد سوال “چگونه”، موفقیت را به دنبال دارد و آن هدف تحقق خواهد پذیرفت.

نیاز به خلاقیت در تمام بخش های شغلی قابل مشاهده است. مدیریت الزاما یک شیوه ی تفکر است نه یک حرفه ی عملی. حیات تشکیلات به ایده ها و تفکر خلاق آن بستگی دارد. در واقع مدیرانی که موفق هستند، نه تنها یاد می گیرند که از محیط بعنوان وسیله ای برای رسیدن به هدف خود سود ببرند، بلکه به افراد خود می آموزند از این فکر خلاق استفاده کنند.

(منبع: ۱۳ اشتباه مهلک مدیران، رابرت مارویل)

ادامه ی مقالات راهکارهای مدیریتی را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *