ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۵/۲۲
1,317 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
بازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنی نوعی از بازاریابی مستقیم است که در آن فروشنده از تلفن استفاده می کند تا با مشتریان ارتباط برقرار کرده و بتواند به آنها اطلاعاتی ارائه دهد، آنها را برای ارتباط با شرکت ترغیب کند و نهایتا بتواند محصولی را بفروشد.

بازاریابی تلفنی یعنی صحبت با کسی که شما را نمی شناسد ، نمی بیند و با تمام این ، شما می خواهید به او بفروشید.

بازاریابی تلفنی ، ابزار ارتباطی دو سویه است و در راستای توسعه و ترقی سازمان ها استفاده می شود.

کارکرد تاکتیکهای دو سویه مؤثرتر از ابزارهای یک سویه مثل تبلیغات است. چون در تاکتیکهای دو سویه نظیر فروش حضوری و بازاریابی تلفنی، بازاریاب و فروشنده علاوه بر ارائه اطلاعات به مخاطب، از نظرات آنها نیز مطلع می شود و لذا به نحو مناسبتر ارتباط برقرار خواهد کرد.

تاریخچه ی بازاریابی تلفنی

 بازاریابی تلفنی نشان ثبت شده ای است که مالک آن یک ایرانی به نام ناجی تهرانی است.

وی مجله بازاریابی تلفنی (Tele Marketing) را در سال ۱۹۸۲ در امریکا منتشر کرد.

بازاریابی تلفنی در حال حاضر در سراسر جهان به عنوان یک ابزار ارتباطی سریع و مؤثر به کار گرفته می شود.

چه کسانی از بازاریابی تلفنی استفاده می کنند؟

تقریبا تمام سازمانهای انتفاعی و غیرانتفاعی از تلفن در راستای بازاریابی فعالیتها و محصولات خویش بهره می گیرند. برای مثال:

بنگاههای اقتصادی فروشنده محصولات صنعتی و مصرفی

مؤسسات خیریه

بخشهای سیاسی

سازمانهای علمی و تحقیقاتی

و سایر مؤسسات و شخصیتهای حقیقی و حقوقی

تفاوت بازاریابی تلفنی با فروش تلفنی

بازاریابی تلفنی، بازاریابی از طریق تلفن است و هدف اساسی آن از برقراری ارتباط این است که مخاطب را علاقه مند و متقاعد سازد تا یک جلسه حضوری برگزار شود. پس هدف اساسی بازاریابی تلفنی برقراری یک ملاقات حضوری است.

شما می دانید که تنها ابزار فروشنده در بازاریابی تلفنی، صدای او است؛ اما در ملاقات حضوری، بازاریاب علاوه بر صدا از سایر ابزارها و داراییها نظیر سیما، زبان بدن، کاتالوگ، لوح فشرده تبلیغاتی و … بهره مند است. بدین رو بپذیریم که بازاریابی تلفنی بسیار دشوارتر از بازاریابی حضوری است.

 اما فروش تلفنی، فروش از طریق تلفن است و هدف آن ترغیب مشتری برای خرید است، فروش تلفنی به خصوص در زمانی که رابطه با مشتری دارای سابقه قبلی است و او محصول و شرکت را به خوبی می شناسد، آسانتر است.

طبقه بندی بازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنی به دو دسته اصلی تقسیم می شود.

بازاریابی صنعتی (Business to Business = B2B) . منظور از بازاریابی صنعتی نوعی از بازاریابی است که دو شرکت یا شخصیت حقوقی با یکدیگر رابطه ی دادوستد برقرار می کنند

در این معامله B اول شرکت عرضه کننده، و B دوم شرکت مشتری است. البته اگر شرکت یا سازمان دوم وابسته به دولت بوده و مالکیت آن دولتی باشد، به این نوع از بازاریابی

B2G = Business to Government می گویند.

بازاریابی مصرفی (B2C = Business to Customer)

منظور از بازاریابی مصرفی نوعی از بازاریابی است که خریدار، یک شخصیت حقیقی یا مشتری است که برای خودش با مصرف خانواده اش خرید می کند.

تفاوتهای اساسی بازاریابی در بازارهای صنعتی و مصرفی ( B2B & B2C )

١. در بازاریابی صنعتی یک گروه تصمیم گیرنده هستند، به عبارتی فقط یک فرد در خرید از سازمان شما مؤثر نیست بلکه، فرد مذاکره کننده نماینده یک شرکت یا سازمان است، ولی در حقیقت این گروه که مرکز خرید نامیده می شود، از نقشهایی چون پیشنهاد دهندگان اولیه – تصمیم گیران – تأثیرگذاران به مأموران یا بازرسان خرید به مصرف کنندگان و مراقبها (نظیر منشی ها) تشکیل می شوند. اما در بازاریابی مصرفی، خریدار یک نفر یا حداکثر افرادی هستند که در یک خانواده زندگی میکنند و رسیدن به توافق با سرعت بیشتری صورت میگیرد.

٢. در بازاریابی صنعتی نقش آقایان قویتر است، به همین علت عوامل اقتصادی مهمترین عامل از عوامل مؤثر بر کسب و کار در این بازارهاست. پس برای مذاکره با آقایان باید بیشتر بر ویژگیهایی تأکید کنید که محصول شما و سازمان شما برای بنگاههای اقتصادی آنها نفع دارد. ولی خانمها حاکمان بازارهای مصرفی هستند و لذا نقش احساس در بازارهای مصرفی پررنگ بوده و ذائقه و سلیقه، مهمترین عوامل هستند. پس در این بازار به عواملی

همچون زیبایی و سلیقه مناسب باید تأکید کرد.

٣. تعداد مشتریان بازارهای صنعتی کمتر از بازارهای مصرفی هستند؛ اما جمع خرید آنها به مراتب بیشتر است و از طرفی چون پیچیدگی و محصولات در بازارهای صنعتی بیشتر است، بنابراین برای معرفی ر و فروش آنها نیاز به افرادی است که علاوه بر ویژگیهای ارتباطی از دانش فنی یا تجربی مناسب هم برخوردار باشند.

(منبع: بازاریابی و فروش تلفنی ، پرویز درگی)

ادامه ی مقالات  را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *