در سری اول مقاله ی مجموعه ی کارآمد به اینکه چگونه می توانیم مجموعه ی با بازدهی بالا داشته باشیم پرداختیم و دو نکته ی واگذاری مسئولیت ها و تطابق مسئولیت های واگذاری با مهارت ها را به تفصیل بیان کردیم.
امروز به بررسی دو راهکار دیگر، که به کارگیری هر کدام از آنها نقش بسزایی در پیشرفت و بالا بردن بازدهی کل مجموعه دارند می پردازیم.
-
ارتباط مؤثر برقرار کنید!
هر مدیر هوشمندی میداند که برقراری ارتباط، کلید کارمندانی پربازده است.
پیشرفت تکنولوژی این امکان را برای ما فراهم آورده است که تنها از طریق یک دکمه با بقیه ارتباط برقرار کنیم. اما ضرورتا راه برقراری ارتباط، ارتباط های اینترنتی نیست.
با توجه به تحقیقات به دست آمده، نزدیک به ۲۸% از زمان کارمندان توسط چک کردن ایمیل ها و ابزارهای ارتباطی اینترنتی دیگر از بین می رود.
به جای این کار می توانید از روش های قدیمی تر مثل ارتباط صدا با صدا، یک تماس تلفنی و یا یک دیدار کوتاه استفاده کنید؛ که دیگر مشکلاتی را که ابزارهای اینترنتی ایجاد میکرد نداشته باشد.
-
اهداف را کامل و واضح تبیین کنید!
شما نمی توانید از کارمندان انتظار بازدهی بالا داشته باشید وقتی اهداف و وظایفشان روشن و واضح بیان نشده باشد.
اگر اهداف نامعلوم و غیر قابل دسترس باشد، کارمندان کارآمدی نخواهیم داشت. پس، از اینکه اهداف و وظایف کارمندان کاملا واضح و روشن باشد باید اطمینان حاصل کنیم.
باید آنها را متوجه کنیم که دقیقا از آنها چه چیزی می خواهیم. یکی از راه های عملی کردن این فرایند، مطمئن شدن از هوشمندانه بودن هدف است. هدف باید خاص، قابل اطمینان، اندازه گیری و دستیابی باشد.
پس قبل از واگذاری مسئولیت باید بررسی کنیم که آیا هدف ما موارد بالا را دارد؟ اگر نه! باید هدف اصلاح شود و بعد مسئولیت به کارمند واگذار شود.
در نهایت می توان گفت که با بکار گیری دو راهکار بالا، مدیران می توانند بخش قابل توجهی از هدر رفت زمان و انرژی را کاهش دهند و در مجموع روندی رو به پیشرفت و کارمندانی پربازده تر داشته باشند.
منبع: zenefits
ترجمه: آتنا نحوی
به زودی با ادامه ی مقالات مجموعه ی کارآمد به راهکارهای دیگر می پردازیم…
دیدگاهتان را بنویسید