ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۳/۰۴
416 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

قدرت زمان: راه های رفع مشکلات (۲)

  • تصمیم بگیرید

بعد از اینکه اطلاعات مختلف را به دست آوردید تصمیم بگیرید. راه حلی را انتخاب کنید که احساس می کنید بهترین راه حل موجود است. ولی قبل از ادامه از خود بپرسید چرا این راه حل بهترین راه حل موجود است؟ این راه حل چرا نسبت به راه حل های دیگر برتری دارد؟ هرچه وقت بیشتری برای فکر کردن و مطالعه مشکل و راه حل بگذارید پاسخ تان دقیق تر خواهد بود. چند دقیقه وقت گذاشتن برای تجزیه و تحلیل دقیق مشکل و راه حل آن، موجب می شود بعد از به کار بستن آن به میزان فوق العاده زیادی در وقتتان صرفه جویی کنید.

  • راه حل پشتیبان داشته باشید

حتما از خودتان بپرسید که راه حل پشتیبان کدام است؟ به عبارت دیگر وقتی بهترین راه حل را پیدا کردید، به خودتان بگویید: «شاید آن راه حل اصلا مؤثر نباشد. آن وقت راه حل شماره دو من چیست؟» اگر راه حل اول با شکست روبرو شد راه حل دوم شما کدام است؟ فرایند فکر کردن به راه حل دوم تمرین ذهنی مؤثری است. این کار شما را مجبور می کند دیدتان را نسبت به مشکل و تمام احتمالات مربوط به آن بازتر کنید. اغلب اوقات با فکر کردن و تعیین راه حل پشتیبان در واقع راه حل اولیه تان را اصلاح می کنید. بعضی مواقع تمام آن را ممکن است تغییر دهید. به یاد داشته باشید که آزادی شما به اندازه انتخاب هایی است که برای خودتان فراهم می آورید. اگر قبل از هر اقدامی هرچه انتخاب های جایگزین بیشتری برای خودتان فراهم کنید موقع پیشروی کارایی تان بیشتر خواهد بود. مرتب از خودتان بپرسید اگر این راه حل جواب نداد چه کار باید بکنم؟ اگر راه حل اول اشتباه بود راه حل جایگزینم چیست؟ اگر این جریان به طور کلی با شکست روبرو شد باید چه عکس العملی داشته باشم؟

  • بدترین نتیجه ممکن را مشخص کنید

قبل از اینکه راه حلی را به کار بگیرید از خودتان بپرسید در این جریان بدترین نتیجه ممکن چه خواهد بود؟ اگر از این راه حل استفاده کنید، بدترین اتفاقی که ممکن است پیش آید چه خواهد بود؟ از آنجایی که عواقب راه حل دوم به سختی عواقب راه حل اول نیست اغلب اوقات فراهم کردن راه حل دوم بهتر از راه حل اول است.

هر نوع فرایند تصمیم گیری با عامل مشخص ریسک پذیری روبروست. همیشه در مورد عاقبت کار تردید وجود دارد. همیشه خطرهایی وجود دارند که برخورد با آنها برایمان ممکن است و خطرهایی هم وجود دارند که برخورد با آنها از عهده مان خارج است. برای مثال تبلیغات کالا یا خدمات در سطح وسیع هزینه گزافی دارد. بسیاری از شرکت ها اشتباه می کنند و تمام سرمایه شان را در این مسیر صرف می کنند با این ذهنیت که حتی اگر تعداد معدودی به تبلیغات شان توجه کنند تمام هزینه صرف شده دوباره برمی گردد. آنها بدترین پیامد ممکن یعنی عدم استقبال از تبلیغات را در نظر نمی گیرند و این بارها اتفاق افتاده است. در نتیجه بسیاری از شرکت ها ورشکست شده اند. اینها خطراتی هستند که باید از آنها دوری کنید.

  • مسئولیت های خاص را واگذار کنید

بعد از تصمیم گیری، برای عملی کردن تصمیم مزبور یا مسئولیت اقدامات را قبول کنید یا آنها را واگذار کنید. برای واگذار کردن کارها برنامه و مهلت تعیین کنید. برای همه دقیقا روشن کنید که چه کاری توسط چه کسی و بر اساس چه برنامه ای باید انجام شود. بسیاری از شرکت ها در حل مسئله اشتباه می کنند، آنها یک راه حل عالی پیدا می کنند، مسئولیت را واگذار می کنند اما انجام کار را پیگیری نمی کنند. دو تا چهار هفته بعد دوباره جلسه می گذارند در حالی که هیچ کاری انجام نشده. چرا؟ چون هیچ ضرب الاجلی مشخص نمی کنند. شخصی که مسئولیت به او واگذار شده است به بیراهه رفته و به پروژه های دیگر پرداخته است. هیچ اقدامی انجام نشده است. بعضی مواقع این اقدام نکردن می تواند عواقب مصیبت باری داشته باشد. وقتی تصمیم می گیرید، کسی را به عنوان مسئول اجرای آن تصمیم یا انجام آن کار تعیین کنید، برای او مهلت تعیین کنید و آنگاه آن را پیگیری کنید. مهم ترین قسمت مشکل گشایی همین است.

  • روی مشارکت تمرکز کنید

یکی از تکنیک های کلیدی مدیریت زمان در کار کردن با دیگران تمرکز روی مشارکت است. در یک سازمان، برای برقراری ارتباط درست و کار عالی تیمی، تمرکز روی مشارکت بسیار حیاتی است. روابط خوب انسانی در شرکتها موقعی ایجاد می شود که اساس روابط وظیفه محور باشند و منظور آنها رسیدن به اهدافی خاص یا حل مشکلاتی خاص باشد. اگر اساس روابط در دنیای کار وظیفه محور نباشند، فرد محور خواهند شد و به جای اینکه روابط هدفمند و قابل سنجش باشند، تحت تأثیر نظرات شخصی قرار خواهند گرفت. در نتیجه اکثر اوقات افراد مشغول صحبت و غیبت خواهند بود و این منجر به اتلاف وقت زیاد می شود و بهره وری را بسیار کم می کند.

  • مدیریت مشارکتی را به کار بگیرید

مدیریت مشارکتی در کار با مردم ابزار بسیار مطلوبی برای صرفه جویی در وقت است. یکی از بهترین ابزاری که مدیر می تواند به آن متوسل شود همین مدیریت مشارکتی است. مدیریت مشارکتی مستلزم آن است که هفته ای یک بار تیم تان را برای یک نشست گروهی جمع کنید. در این نشست کارکنان درباره کارهایی که انجام میدهند و پیشرفت هایی که داشته اند و هر مشکلی که با آن روبرو هستند صحبت می کنند، از هم سؤال می کنند، تصمیم هایی گرفته می شود و روی راه حل ها توافق می شود. کشف جالب در مورد مدیریت مشارکتی این است که وقتی کسی در حضور همکاران برای انجام کاری در مهلتی معین در حضور همکاران تعهد می کند انگیزه درونی لازم برای تکمیل آن در او ایجاد می شود. علاوه بر این وقتی مرتب کارکنان را دور هم جمع می کنید با این روش در مقایسه با هر روش دیگری سریع تر می توانید مشکلات را حل کنید، تصمیم گیری کنید و سوء تعبیرها را برطرف کنید. مدیریت مشارکتی ابزار فوق العاده ای است که به عنوان یک مدیر یا ناظر در تمام عمر حرفه ای تان می توانید از آن استفاده کنید.

منبع: (قدرت زمان، اثر برایان تریسی)

ادامه ی مقالات قدرت زمان را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *