جهان الکترونیکی نیازمند فصل مشترک میان انسان و فناوری است و کلید دستیابی به نتایج موفقیت آمیز به مدیریت تحول گرایی بستگی دارد که سازمان، کارکنان و تجارت الکترونیکی را به خوبی هدایت کند.
تأکید بر کارآفرینی، توجه ویژه به خلاقیت و نوآوری، هدایت و رهبری مبتنی بر اصول فنی، فرهنگسازی مؤثر و توسعه مهارتهای ارتباطی از عمدهترین ویژگیهای عصر دات کام است؛ عصری که به شدت حوزه مدیریت و رهبری را چالش برانگیز ساخته است.
۹۰ درصد مشکلات شرکتها در فعالیتهای آنلاین ناشی از مدیریت است نه فناوری. تلفیق نظام مدیریتی و نظام فناوری مستلزم داشتن رابطه همه جانبه با مشتری، کارکنان و سازمان است.
تخمین زده میشود تا سال ۲۰۲۰ هر یازده ساعت یکبار، اطلاعات دو برابر میشود. به این سرعت تغییر، افزایش رقابت وتغییر سلیقه و ذائقه مشتری نیز باید اضافه شود. بنابراین در صورت عدم مدیریت درست، از دست دادن یک مشتری به قدری سریع اتفاق میافتد که میتوان آن را به کلیک کردن بر ماوس کامپیوتر تشبیه کرد.
افرادی که ریشه در کارکردهای سنتی دارند غالباً معتقدند که مدیران بایستی همواره در دسترس و دم دست باشند تا با مسائل سازمان و کارکنان دست و پنجه نرم کنند. این مورد میتواند در کارهای معینی که راهکارهای فیزیکی و یدی میطلبد مصداق داشته باشد، اما برای بسیاری از وظایف مدیریتی در محیط کاری الکترونیک پابندی به یک مکان ثابت، کارآمد نیست.
در رهبری و مدیریت الکترونیک، خصوصیات خاص مدیران در ایجاد سازگاری، رشد سریع و مهارت نوآوری بسیار حائز اهمیت است. عصر اینترنت نیاز به تغییر مهارتهای مدیران و نحوه یادگیری آنان ایجاد کرده است. به منظور یکپارچهسازی مدیریت و فناوری، لازم است تکنولوژی با تمام سیستمهای سازمانی هماهنگ شود.
نسل الکترونیکی، صدای غالب قرن ۲۱ است و مدیریت الکترونیکی به منزله پلی است که این افراد را در جهت عملکرد بهتر یاری میرساند.
(منبع: مدیریت در کسب وکار الکترونیکی تألیف عباس پاپی، محمدباقر حمزه)
مطلب مفیدی بود???
فوق العاده جذاب و تأمل برانگیز ?
مطالب بسیار مفید و پرکاربرد.موفق باشید