سریع و خط شکن باشید
این عنوان شعار روزانه ی مارک زاکربرگ و همکارانش در فیس بوک است. شعاری که از زمان شروع به کار این شرکت تا به امروز که از یک شبکه ی اجتماعی متوسط برای دانشجویان کالج به بزرگ ترین رسانه ی اجتماعی جهان تبدیل شده سرلوحه ی کارشان بوده است.
خط شکنی شاید کار خطرناکی باشد، ولی در فضای جدید بوجود آمده ، جانب احتیاط را رعایت کردن تقریبا ضامن شکست تان است.
جای همه چیز عوض شده و کلیه ی پیشرفت هایی که تاکنون در موردشان بحث کردیم نه تنها تعریف موفقیت را بلکه نحوه ی رسیدن به آن را تغییر داده اند.
افرادی که به گذشته چنگ می زنند عقب خواهند ماند، ولی افرادی که سریع حرکت می کنند و خط شکن هستند به مراحلی می رسند که باید منتظر ماند و دید.
هم اکنون در عصر اضافه بار اطلاعاتی زندگی میکنیم. مغز انسان تا به امروز مجبور به پردازش این حجم زیاد از اطلاعات آن طور که امروزه ضرورت دارد نبوده است. هر فرد عادی ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته در معرض سیلی ازمحرک های مزاحم قرار دارد. در نتیجه ، بازه ی زمانی توجه شان کوتاه تر و موضع دفاعی آن ها قوی تر است. کارآفرینان باید درباره ی روش های پیام رسانی به گوش مخاطبان شان بازنگری کنند که تاکنون در این زمینه عملکرد جالبی نداشته اند.
بر اساس خرد متداول ، پست مستقیم دیگر کارساز نیست. با وجود این خود من به هنگام تبلیغ سمینارهایم از کمپین های پستی جواب بسیار خوبی میگیرم . چرا؟ چون سایر برگزارکنندگان سمینارمعتقدند که این فضا دیگر جوابگو نیست و از آن استفاده نمی کنند. خیلی خوشحال و خندان بادی در غبغب می اندازند و فکر میکنند باحذف تبلیغات چاپی و پستی در بودجه شان صرفه جویی کردند.
این نمونه دیگری از این جمله است که وقتی همه در جهت آب رودخانه شنا می کنند، شما باید در حلاف جهت آب شنا کنید.
منبع: احتیاط در ریسک کردن است (رندی کیج)
سری مقالات احتیاط در ریسک کردن است را دنبال کنید.
دیدگاهتان را بنویسید