ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۶/۰۸/۲۱
1,514 بازدید
۴ دیدگاه
اشتراک گذاری

مدیر موفق و استفاده‌ی بهینه از زمان

می‌دانیم که عوامل مؤثر در بهره‌وری سازمانی متعددند، یکی از این عوامل می‌تواند استفادۀ بهینه از زمان باشد. با توجه به مشغله‌های فراوان یک مدیر، بدون برنامه‌ریزی برای زمان، رسیدگی به همۀ امور بسیار دشوار خواهد بود.

در تعریف کارآیی گفته شده است؛ انجام دادن هر وظیفه با صرف حداقل زمان ممکن و حداقل نیروی ممکن. با توجه به این تعریف عملی و ساده از کارآیی، می‌توان به اهمیت بهره‌گیری مناسب از زمان در دستیابی به هدف‌های از پیش تعیین شده، پی برد. لازمۀ افزایش بهره‌وری شغلی کارکنان و بهره‌وری سازمانی، استفادۀ بهینه از وقت است. می‌دانیم که اوقات کاری مدیران به ویژه در سطوح پایه صرف چهار زمینه، یعنی انجام دادن؛ (۱) وظایف شغلی عادی؛ (۲) وظایف شغلی اساسی؛ (۳) تکالیف خاص و (۴) کار مبتنی بر خلاقیت و نوآوری، می‌شود. مدیران موفق در بهره‌گیری بهینه از وقت به این بینش رسیده‌اند که در موضوعات و مباحث مرتبط با بهره‌وری سازمانی، هیچ ارزش یا عاملی برتر از مدیریت اثربخش زمان، نیست. به همین دلیل می‌دانند که؛

۱. اوقات کاری آنان صرف چه فعالیت‌هایی می‌شود.

۲. چه میزان از وظایف یا کارهای عادی خود را می‌توانند به منشی یا به یکی از همکاران خود، واگذار کنند و کدام وظایف را باید شخصاً انجام دهند.

۳. در برنامۀ روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانۀ خود، چگونه باید همۀ فعالیت‌ها و وظایف خود را به عنوان یک مدیر، بگنجانند.

۴. در قرار ملاقات‌ها، پاسخگویی به تلفن‌ها و استفاده از یاد‌داشت‌ها، چگونه باید عمل کرد که حداقل زمان لازم و مفید برای هر فعالیت، صرف شود.

۵. چگونه می‌توان؛ (۱) از زیاده‌گویی پرهیز کرد؛ (۲) تفویض اختیار نمود و (۳) از نظام بایگانی درست، استفاده کرد.

۶. ضایع کنندگان وقت کدامند و چگونه می‌توان با برنامه‌ریزی درست، سازمان‌دهی اثربخش، هدایت کردن، برقراری ارتباط اثربخش، تصمیم‌گیری‌های درست، منظم بودن و نظایر آن، در زمان کمتر، کارهای بیشتری را انجام داد.

(منبع: روان‌شناسی مدیریت تألیف دکتر محمود ساعتچی)

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

4 پاسخ به “مدیر موفق و استفاده‌ی بهینه از زمان”

  1. آرزو کریمی گفت:

    عالی بود

  2. وحید خسروی گفت:

    متشکرم ، کتاب مدیریت زمان برایان تریسی از انتشارات اشکذر نیز مفید است

  3. مهدیه رفیعی گفت:

    ممنونم. کتاب ” قورباغه را قورت بده ” هم میتواند در مدیریت زمان موثر باشد. باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *