گاو بنفش : تبلیغات در طول زمان
قبل از تبلیغات همه چیز شفاهی بود. تولیدات و خدماتی که می توانستند مشکلی را حل کنند مورد گفت و گو قرار می گرفتند و سرانجام خریده می شدند. همیشه در بازار، غرفه ی بهترین فروشنده ی سبزیجات شهرت داشت و شلوغ بود. در طول دوران تبلیغات، ترکیبی از ترقی رو به رشد، ظاهرا درخواست بی پایان مصرف کننده و قدرت تلویزیون و رسانه های جمعی منجر به یک فرمول سحرآمیز شد:
“اگر شما مستقیما برای مصرف کننده (هر مصرف کننده ای) تبلیغ می کردید، فروش افزایش می یافت.”
شراکت با یک نمایندگی مناسب آگهی و یک بانکدار مناسب به این معنی بود که شما می توانید تقریبا شرکتی را به همان بزرگی که تصور می کردید، داشته باشید. بعد از تبلیغات، ما تقریبا به همان نقطه ی شروع برگشتیم، اما به جای موفقیت تولیداتی که با زبان آرام و ناشیانه ی شفاهی پیش می رفت، قدرت شبکه ای جدید مان باعث شد که ایده های خاص و برجسته در بخش های مختلف جامعه به سرعت اشاعه یابد.
به عنوان بازاریاب، ما میدانیم که روش های قدیمی کارایی ندارد و می دانیم چرا این گونه است: زیرا مصرف کننده بیش از اینها مشغله دارد که به آگهی و تبلیغات توجه کند و همچنین از پیدا کردن کالایی که بتواند مشکلش را حل کند، مستاصل است.
بهترین مورد پس از ساخت دستگاه برش نان
در سال ۱۹۱۲، «اتو فردریک روودر» دستگاهی اختراع کرد که می توانست نان را به طور منظم و مساوی برش دهد. چه ایده ی خوبی! دستگاهی که نان را برش می دهد. این دستگاه، کاملا شکست خورد. این شروع عصر تبلیغات بود، به این معنی که:
“یک کالای خوب با بازاریابی بد، شانسی برای موفقیت ندارد و یا احتمال موفقیت، بسیار کم خواهد بود.”
تا اینکه حدود بیست سال پس از اختراع این دستگاه، زمانی که برند جدیدی به نام «واندر» شروع به بازاریابی برای دستگاه برش نان کرد، این اختراع به هدف رسید.
“دستگاه بسته بندی، همراه با شعار تبلیغاتی سفت ترین نان ها را هم به دوازده قسمت برش می دهد.”
مسئله مهم این بود که : این یک دستگاه متفاوت با کارکرد آسان تر نسبت به دستگاه برش قبلی نبود، بلکه تنها نوع تبلیغات متفاوت بود.
منبع: (گاو بنفش، اثر ست گادین)
ادامه ی مقالات گاو بنفش را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید