اگر تجربهی کاشت یک درخت میوه و بهرهبرداری از آن را داشته باشید لذت حاصل از این کار را به خوبی درک خواهید کرد. اما وقتی این فرآیند به صنعت تبدیل میشود، مسیر، دشواری خود را نشان میدهد. کشاورزان، وزارت جهاد کشاورزی و سایر سازمانهای مرتبط سه حوزهی مزرعه، تولید و عرضه را مدیریت میکنند و با چالشهای بسیاری روبرو هستند.
در نهایت آنچه که پس از این ساز و کار پیچیده در چشم مردم جلوه مینماید بازارهای میوه و ترهبار و میوهفروشیهای محله است.
میوهفروشی خوب چه ویژگیهایی دارد؟
بارها شلوغی ارزانکدهها یا گرونفروش بودن میوهفروشی محله را تجربه کردیم. جدا از بحث قیمت میوه که به نظر میآید مهمترین فاکتور برای مردم باشد، سالم بودن و کیفیت میوهها، قدرت انتخاب و ورچین کردن مشتری، برخورد فروشنده، تنوع میوه و … در ارزیابی یک میوهفروشی بیتاثیر نخواهد بود.
در ایران کمتر به فضای داخلی و دکوراسیون یک میوهفروشی توجه میشود اما بهترین میوهفروشیها در دنیا جذابیت بصری فوقالعادهای دارند و میوهها با بستهبندیهای خلاقانه و ویژه به فروش میرسند.
میوهفروشیها در تهران به تناسب منطقه از قیمت و ظاهر متفاوتی برخوردارند. بازار میوه تجریش یکی از خوش حال و هواترین بازارهای میوه است که وقت گذرانی در آن حتی بدون خرید نیز لذتبخش است.
در این گزارش ما به سراغ میوهفروشی کوچکی در خیابان سیتیر رفتیم که مانند این خیابان زندگی در آن جریان دارد. نارنگیهای نوبر وسوسهبرانگیز بودند و خرمالو و انار پاییز را یادآور میشدند. برخورد فروشنده بسیار خوب و میوهها تر و تازه بودند. ترشی و عرقیجات متنوع نیز در طبقهها به چشم میخورد. در مجموع به عنوان یک میوه فروشی جمع و جور آن هم در خیابان خاطره انگیز سی تیر گزینهی خوبی برای معرفی بود. اما همچنان سوال و تحقیق ما در مورد بهترین میوهفروشیها پابرجاست. شما ترجیح میدهید از چه میوه فروشی با چه ویژگیهایی خرید کنید؟
دیدگاهتان را بنویسید