همه جا پر است از ISPهای مختلف(فراهم کنندهی خدمات اینترنتی) و شما میتوانید یکی از این ISPها را انتخاب کنید. وقتی میخواهید ISP مناسب برای کار خود انتخاب کنید، سوألات زیر را بپرسید:
چه نوع خدمات فنی میتوانید فراهم کنید؟
ISP باید بتواند ۲۴ ساعت در شبانهروز، ۷ روز در هفته و ۳۶۵ روز در سال به شما خدمات ارائه دهد. آیا هزینهی مکالمات را به عهده میگیرند؟ آیا در زمینهی نامههای اینترنتی هم میتوانند خدمات ارائه دهند؟
سایت شما چه مقدار فضا اشغال میکند؟
در مورد تعداد صفحات سایت باید به ISP توضیح دهید. آیا سایت عناصر گرافیکی زیادی دارد؟ با در دست داشتن این اطلاعات ISP راحتتر میتواند خدمات مورد نظر را به شما ارائه دهد.
آیا امکان پشتیبانی دارید؟
اختلالاتی که در سایت رخ میدهند، ممکن است به قیمت نابودی تجارت شما تمام شوند. اگر مسئولان به شما بگویند که ISP آنها هیچوقت دچار اختلال نمیشود یا هیچوقت قطع نمیشود، مطمئن باشید که راست نمیگویند. آنچه از ISP انتظار میرود این است که در صورت بروز اختلال در سیستم آنها بتوانند از ماشین پشتیبان دیگری استفاده کنند.
آیا آمار سایت و گزارشهای مربوط را در اختیار ما میگذارید؟
به خصوص اگر بخواهید بدانید سایت چه تعداد بازدید کننده داشته یا بهترین و بدترین صفحات سایت کدامها بودهاند، این آمار خیلی برای شما مفید است.
آیا اینترنت شما پرسرعت است؟
از ISP خود بپرسید چه نوع اینترنتی برای شما فراهم میکند.
چه تدابیری برای رعایت حریم شخصی کاربران وجود دارد؟
بعضی از ISPها آدرس پست الکترونیکی کاربران خود را میفروشند که در این صورت کاربر مدام اسپام (Spum) دریافت میکند. شما که چنین چیزی نمیخواهید؟
آیا میتوانید خدمات ویژه به سایت ما ارائه دهید(میزبانی سایت را به عهده بگیرید؟)
اگر جواب منفی است، بروید سراغ ISP دیگری. ارائهی خدمات ویژه یعنی به عهده گرفتن مجموعهای از کارهای سایت، علاوه بر امکان اتصال به شبکه.
(منبع: تبلیغات به زبان آدمیزاد گری آر.دال ترجمهی راضیه اسلامیه)
اینکه شرکت های اینترنتی ایمیل ها را می فروشند برای من مورد تازه ایی بود باید بیشتر حواسمون جمع باشه