چگونه خود را حساس به مسائل طرف نشان دهید
هرگاه با کسی تلفنی حرف می زنید، چیزی به مراتب بیشتر از صدای آنها می شنوید. ممکن است صدای پارس سگ، گریه بچه و یا صداهای دیگر بشنوید. می توانید از کسی که با او حرف می زنید بپرسید آیا صاحب صدای پس زمینه احتیاج به توجه خاص دارد؟ اینگونه دل کسی را که با او حرف میزنید به دست می آورید.
وقتی با کسی در ادارهاش حرف میزنید ممکن است صدای بلند شدن زنگ تلفن دیگری را بشنوید. بلافاصله بپرسید: «مثل اینکه تلفن دیگرتان زنگ میزند آیا لازم است به آن جواب بدهید؟» حتى اگر نیازی به این کار نباشد، طرف مقابل از رفتار شما خوشحال میشود.
«صدای زنگ تلفن دیگرتان را می شنوم»
وقتی صدای زنگ تلفن دیگری را در پس زمینه می شنوید، سخنتان را متوقف کنید و بگویید: «صدای زنگ تلفن دیگرتان را می شنوم.» بعد از او بپرسید که آیا لازم است به آن جواب بدهد؟ چه او بخواهد این کار را بکند یا نه، با خود به این نتیجه می رسد که یک ارتباط برقرار کننده خوب هستید.
توجه داشته باشید اگر با کسی که در کشور دیگری زندگی می کند تلفنی حرف میزنید و مثلا میدانید که آن روز عید یا تعطیل به خصوصی در آن کشور است، به خاطر این روز خاص به او شادباش بگویید.
سری مقالات چطور با هر شخصی صحبت کنیم را دنبال کنید
دیدگاهتان را بنویسید