ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۰/۰۵
423 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

چرا احتیاط خطرناک است

مادرم همیشه دوست داشت به دانشگاه بروم، مدرک بگیرم و شخص مهمی بشوم. این امن ترین کار ممکن در آن زمان بود و میلیونها پدر و مادر دیگر در سراسر دنیا همین کار را به فرزندان شان توصیه می کردند. ولی در عصر حاضر این خطرناک ترین کاری است که می توانید انجام دهید. خوشبختانه از دبیرستان اخراج شدم و به همین دلیل هیچ وقت فرصت نشد تا به نصیحت مادرم جامه ی عمل بپوشانم و دنبال نکردن آن مسیر امن مرا به فرد بسیار پولداری تبدیل کرده است.

اگر در ساختار شرکتی حال حاضر کار می کنید، زیر ذره بین قرار دارید و هر چه بیشتر برای یک شرکت کار کنید، بیشتر زیر نظر قرار خواهید داشت. دیگر آن روزهایی که سابقه ی کاری طولانی کارمندان در یک شرکت ضامن امنیت شغلی و وفاداری به آن شرکت بود سپری شده است. شرکت های امروزی به کارمندانی که سابقه ی طولانی دارند به چشم سربار نگاه می کنند.

شرکت ها به دنبال راهی هستند تا آن کارمند را از حالت دائمی خارج و به قراردادی تبدیل کنند یا با جوان ترهایی جایگزین شان کنند که با دستمزد پایین تر کار می کنند، مرخصی معوق کمتری دارند و مزایای کمتری می گیرند (یا حتی بهتر، شاید بتوانند آن کار را در کشور دیگری برون سپاری کنند و پول کمتری بپردازند).

فرض کنید مدیر اجرایی امریکن ایرلاینز نمایش تربیت میمون ها در تایلند را مشاهده کند. آیا این مسأله به ذهنتان خطور نمی کند که شاید این مدیر پیش خودش بگوید: «هوم… چه خوب میشد اگه میتونستیم میمونها رو جایگزین خدمه ی پرواز کنیم؟» بدیهی است که دارم شوخی می کنم چون خدمه ی پرواز نقش مهمی در حفظ امنیت مسافران دارند (و الان که دارم این مطلب را مینویسم روی صندلی ۵G پرواز امریکن ۷۷۷ هستم).

ولی اشتباه نکنید: میلیونها شغل وجود دارند که امکان دارد روزی توسط میمونها، سگ ها، گربه ها یا دلفینها انجام شوند. فکر کنید: قرنها برای بارکشی از شتر، اسب و قاطر استفاده کردیم و بنابراین تربیت حیوانات برای انجام کارهای پیچیده تر گام منطقی بعدی است. از آنجا که پیشرفت های جدید تعداد گونه های جانوری را افزایش می دهد، امکان تحول عظیم در نیروی کار حتمی خواهد بود.

البته همیشه کارهایی برای انسانها وجود دارند. ولی تعداد این کارها بسیار کمتر خواهد بود و با کارهایی که در حال حاضر وجود دارند تفاوت فاحشی خواهند داشت. برخی رباتهایی را طراحی می کنند تا جایگزین انسانها در برخی کارها شوند. برخی افراد در مزارع تربیت حیوانات و برخی در مراکز شبیه سازی حیوانات و همچنین برخی هم در مراکز شبیه سازی انسان کار می کنند.
چرا یک شرکت خانوادگی باید کارمندی را خارج از خانواده استخدام کند در حالی که می تواند تمام نیروهای کارش را شبیه سازی کند؟ چرا باید به کارمندان متوسط حقوق بدهید در حالی که می توانید شش تا از بهترین کارمندان تان را شبیه سازی کنید؟ چرا باید استاد دانشگاهی را استخدام رسمی کنید در حالی که می توانید هر وقت نیاز بود استاد جدیدی را شبیه سازی کنید؟ این تحولات، تغییرات وسیعی را در کلیه ی بخشهای صنعتی دنیا و خارج از این دنیا ایجاد خواهند کرد. هر چیزی که امروز مترادف احتیاط می دانید به مقوله ای بسیار خطرناک تبدیل می شود.

منبع: احتیاط در ریسک کردن است (رندی کیج)

سری مقالات احتیاط در ریسک کردن است را دنبال کنید.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *