ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۳/۰۱
400 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

قدرت زمان: دقت، اولویت بندی و تصمیم گیری

دقت داشته باشید

زندگی یعنی دقت. شما همیشه در کار هایی که برایتان ارزشمند هستند دقت می کنید. به صحبت های کسی که برایش احترام قائل هستید به دقت گوش می دهید. اگر نتیجه کاری برایتان با ارزش باشد در جزئیاتی که در تکمیل موفقیت آمیز آن نقش تعیین کننده دارند دقت می کنید. مدیران کارآمد برای نتایجی که بخش تحت مدیریت و کارمندان شان به دست می آورند ارزش قائلند و به هر چه در اطراف شان جریان دارد دقت می کنند.

تضمین موفقیت در کار

بهترین اوقات کاری یا بهترین لحظات حضور در سازمان تان اوقاتی است که هماهنگی مطلوبی با کارفرمایتان دارید. از سوی دیگر بدترین اوقات هم مواقعی است که چنین هماهنگی وجود ندارد. اینکه چرا کارمندان با رؤسای خود مشکل دارند به این علت است که دقیقا روشن نیستند که چه کارهایی را با چه استاندارد و با چه ترتیبی باید انجام بدهند.

در اینجا تمرین مفیدی ارائه می شود. تمام جواب هایی را که به این سؤال می دهید یادداشت کنید: «چرا این مجموعه به من حقوق می دهد» هر عاملی را که به اعتقاد شما باعث شده برای انجام آن حقوق بگیرید روی کاغذ بیاورید. روی نتایج فعالیت هایتان تکیه کنید تا خود فعالیت ها. تصور کنید کار شما انجام پروژه هایی است که باید در زمان معینی آنها را به رئیس تان یا کسی که سفارش داده است تحویل بدهید. کارتان را بر اساس همین پروژه ها که شرکت به خاطر آن ها به شما دستمزد یا حقوق ماهیانه پرداخت می کند تعریف کنید. حالا این لیست را پیش رییس تان ببرید و از او بخواهید آن ها را بر اساس اهمیت اولویت بندی کند. این کار ممکن است چند دقیقه ای وقت بگیرد. صبور باشید. موقعی که در مورد این لیست با رییس تان صحبت می کنید برای اینکه کاملا متوجه خواسته ها یا نیازهایش بشوید از او سؤال کنید.

به مهمترین اولویت های رییس تان توجه کنید

از همین امروز قبل از انجام هر کاری توجه و تمرکزتان را روی انجام کارهایی معطوف کنید که از نظر کارفرمای تان مهم تر تشخیص داده شده اند. هر وقت از شما خواست کار جدیدی را انجام بدهید لیست تان را بیرون بیاورید و از او بخواهید اولویت کار جدید را نسبت به کارهایی که قبلا در لیست قرار گرفته اند روشن کند. اگر دارید با تمام ظرفیت تان کار می کنید برای انجام یک کار تازه باید یکی از کارهای قبلی را کنار بگذارید. خیلی از رییس ها متوجه این نیستند که ظرفیت تان تکمیل است.

وقتی کارفرمایتان از شما می خواهد کار جدیدی را شروع کنید باید از او بخواهید که مایل است کدام کار به نفع کار جدید کنار گذاشته شود. برای اینکه بتوانید سوء تعبیرها را به حداقل برسانید و برقراری ارتباطتان را مؤثرتر کنید پیروی از این روش بسیار مفید خواهد بود. فقط زمانی که مشغول انجام کارهایی هستید که بیشترین اهمیت را برای رئیس تان دارند فرصت خواهید داشت که او را راضی کنید، پول بیشتری دریافت کنید یا ترفیع بگیرید. اگر کارهایی را که در فهرست تان هستند به خوبی انجام بدهید اما آن کارها کارهایی باشند که برای رئیس تان اهمیت نداشته باشند در واقع موقعیت کاری تان را به خطر خواهید انداخت. هر چه وقت بیشتری را صرف خوب انجام دادن کارهایی کنید که بی اهمیت هستند بیشتر پسرفت می کنید.

انواع تصمیم گیری

در هر سازمان یا خانواده ای سه نوع تصمیم گیری وجود دارد. وقتی یک تصمیم دیگران را هم در بر می گیرد خیلی مهم است که همه دقیقا بدانند چه نوع تصمیمی در حال گرفته شدن است.

  • تصمیم های فرماندهی

این نوع تصمیم ها باید توسط رئیس یا کسی که مسئولیت انجام کار را به عهده دارد گرفته شوند و به اندازه ای مهم هستند که فقط یک نفر مسئول این نوع تصمیم گیری هاست. استخدام یک کارمند کلیدی، اخراج یک کارمند ضعیف، تصمیم گیری در مورد یک سرمایه گذاری مهم، تصمیم نهایی برای فروش یا معامله، یا حتی مذاکره با بانک برای گرفتن وام همه از نوع تصمیم های فرماندهی هستند و باید کارفرما یا شخص مسئول این تصمیم ها را بگیرد.

  • تصمیم های مشورتی

این نوع تصمیمها مواردی هستند که شما با کارفرمای تان برای تصمیم گیری نیاز به راهنمایی دارید و نظر دیگران را جویا می شوید. سپس نظریه ها، ایده ها و اظهار نظر های دیگران را با نظر خودتان تلفیق می کنید و تصمیم می گیرید. مثلا ممکن است بخواهید شخصی را استخدام کنید، فردی را به سمتی منصوب کنید، مبلغی را صرف اقدام خاصی کنید یا روی فروش ها و بازاریابی های جدیدی برنامه ریزی کنید. اگر کارفرما هستید می توانید قبل از این که در ها را ببندید و تصمیم نهایی را بگیرید با همه مشورت کنید. زمانی که ژنرال آیزنهاور فرماندهی عالی نیروهای متفقین در بریتانیا را به عهده داشت برای آماده شدن برای حمله سرنوشت ساز به جبهه آلمان ها که معروف به حمله «نورمندی» است از صد ها کارشناس، طراح و متخصص نظامی مشورت گرفت. این فرایند چندین ماه طول کشید ولی در نهایت در روزی که جو آرامی برای دریای مانش پیش بینی شده بود ژنرال آیزنهاور به تنهایی تصمیم سر نوشت ساز حمله ۶ ژوئن سال ۱۹۴۴ را گرفت و ده ماه بعد به جنگ جهانی دوم خاتمه داد.

  • تصمیم های جمعی

نوع سوم تصمیم گیری تصمیمی است که بر اساس نظر جمع گرفته می شود. این نوع تصمیم ها دموکراتیک هستند و همه در آن دخالت و در مورد چند و چون آن صحبت می کنند و سرانجام جمع تصمیم می گیرد. بعضی اوقات همه با آن تصمیم موافقند و بعضی مواقع هم تصمیم از طریق رأی گیری آزاد و بر اساس نظر اکثریت صورت می گیرد. بعد از این که تصمیم گرفته شد هرکس متعهد می شود آن را اجرا کند هر چند در خلال جریان مذاکرات رای او مخالف آن تصمیم بوده باشد.

منبع: (قدرت زمان، اثر برایان تریسی)

ادامه ی مقالات قدرت زمان را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *