ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۱۱/۱۷
247 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

فرض بگیریم که هیچگونه اطلاعاتی در مورد سئو و بهینه سازی سایت ندارید و صرفاً به دنبال بهبود رتبه سایت خودتان در گوگل یا در موتورهای جستجو هستید. البته نگران نباشید و صاحب بسیاری از کسب و کارهای بزرگ مشابه شما هستند! در اغلب برخوردهایی که با صاحب کسب و کار ها داریم، افرادی تاجر با مشغله کاری بسیار زیاد هستند که نه وقت کافی و نه تمایلی برای یادگیری حوزه‌هایی مانند سئو و بهینه سازی وب سایت دارند.

حالا به طور خاص و بدون در نظر گرفتن مباحث تخصصی در ادامه روش های بهبود رتبه سایت را به صورت عامیانه توضیح خواهیم داد تا بتوانید از آن به عنوان ساده ترین کار ها استفاده کنید.

اصلا بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو یعنی چه؟

اولین سوال این است: بهبود رتبه سایت یعنی چه و چرا یک کسب و کار باید رتبه خوبی در موتورهای جستجو داشته باشد؟

وقتی که ما یک اصطلاح خاص را در گوگل جستجو می کنیم، فهرستی از نتایج را به ما می‌دهد که وب سایت های مختلف در آن آورده شده اند. طبیعتاً هر کدام از این وبسایت ها امتیاز های خاص خود را نزد گوگل دارند که در این رتبه بندی در اول فهرست قرار گرفته اند. حالا در صفحات بعد هم نتایجی وجود دارد که معمولاً تا زمانی که جواب ما در صفحه اول باشد به سراغ آنها نمی رویم!

حالا خود گوگل اعلام کرده که چیزی در حدود ۶۰ درصد از کاربران فقط به سراغ ۳ نتیجه اول میروند! پس طبیعی است که همه کسب و کارها و وب سایت ها تلاش دارند که حداقل به صفحه اول و در بهترین حالت ممکن به سه نتیجه اول برسند. در واقع کسانی که به فکر بهبود رتبه سایت خود در موتورهای جستجو هستند تلاش می کند که به یکی از این موارد برسند و اصطلاحاً سئو و بهینه سازی سایت خود را انجام دهند.

اگر شما یک سایت دارید یا به فکر راه اندازی یک سایت جدید هستید می توانید از حربه‌های زیر برای افزایش رتبه سایت خود در گوگل استفاده کنید.

اصلا بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو یعنی چه؟

نام کوتاه، جذاب و راحت!

اولین کاری که باید انجام بدید، انتخاب نام برای سایت یا همان نام دامنه است. اصولاً هیچ وقت گوگل اعتراف نکرده که نام دامنه تاثیری در رتبه یک سایت دارد، اما همین الان به آدرس سایت ایده پردازان (ipe.ir) توجه کنید. از سه حرف معمولی با یک ساختار خاص و مختصر تشکیل شده که در نگاه اول هیچ معنی خاصی ندارد.

اما همین نام کوتاه هم به راحتی حفظ می‌شود و هم کاربران نیازی به جستجو در گوگل برای پیدا کردن آن ندارند. این یعنی تعداد زیادی از کاربران ما به صورت مستقیم وارد سایت می شوند. بنابراین گوگل و سایر موتورهای جستجو تشخیص می‌دهند که این سایت برای کاربران سایت مهم و دوست داشتنی است و طبیعتاً امتیاز بیشتری به آن می دهد. پس انتخاب نام دامنه حتی به صورت غیر مستقیم هم در بهبود رتبه سایت نقش دارد.

هاست یا سرور سریع!

هاست یا سرور یعنی یک سیستم کامپیوتری برای میزبانی از اطلاعات شما! این یعنی حتی خود شما هم می توانید یک کامپیوتر به عنوان سرور سایت خود داشته باشید. نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که زمان فعال بودن سایت شما به زمان روشن بودن سیستم کامپیوتری وابسته است. پس عملا نگه داشتن یک سیستم به عنوان هاست برای یک سایت از لحاظ اقتصادی توجیه پذیر نیست، مگر اینکه یک سایت خیلی خاص و امنیتی داشته باشید.

نکته مهمی که در مورد هاست و سرور وجود دارد این است که به دو صورت می‌تواند در عملکرد سایت شما تاثیر بگذارد. موضوع اول سرعت بار گذاری است که هر چه بیشتر باشد برای کاربران جذاب تر است. موضوع دوم مدت زمان فعال بودن سرور است که باید حداقل ۹۹% طول روز را فعال باشد. پس حتماً به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب هاست یک موضوع مهم در بهبود رتبه سایت است. البته در یک مطلب به طور خاص به بررسی هاست سایت پرداخته ایم که توصیه می کنم حتما این مطلب را مطالعه کنید.

طراحی گرافیکی ساده و جذاب!

شما وقتی که به عنوان کاربر وارد یک سایت می شوید اگر از کار کردن با آن رضایت داشته باشید مدت زمانی بیشتری در آن سایت می مانید و این یک امتیاز مثبت برای به دست آوردن رتبه بهتر در گوگل است. بحث طراحی گرافیکی سایت به مباحث طراحی ux یا طراحی تجربه کاربری مربوط می‌شود. اصولاً کاربران به سایت هایی علاقه دارند که دسترسی آنها به قسمتهای مختلف بسیار ساده باشد و سرعت بارگذاری آن هم بالا باشد.

بنابراین برای بهبود رتبه سایت ترجیحا از گرافیک های سنگین و پیچیده استفاده نکنید و سعی کنید قسمت های مختلف را به شکلی کنار یکدیگر قرار دهید که کاربر برای حرکت بین بخش های مختلف سایت محدودیتی نداشته باشد.

طراحی گرافیکی ساده و جذاب!

محتوایی که خودتان بنویسید!

اگر بخواهیم اهمیت محتوا را نشان دهیم باید تعریف متفاوتی از سایت داشته باشیم. سایت ها در واقع یک سیستم اطلاع‌رسانی هستند که اطلاعاتی در مورد یک کسب و کار یا خدمات مختلف ارائه می دهند. این محتوا در واقع یک عامل جذاب برای کاربران است و آنها را به سمت خود می کشاند. از طرف دیگر محتوا یک عامل برای سنجش کیفیت سایت شما توسط گوگل بوده و در بهبود رتبه سایت نقش مستقیم دارد.

نکته مهم در مورد نوشتن محتوای سایت این است که خودتان آن را بنویسید و از کپی کردن محتوا یا بازنویسی محتوای سایت های دیگر خودداری کنید. معمولاً برای جلوگیری از کپی شدن محتوا از حربه ترجمه سایت های خارجی استفاده می شود، اما حداقل سعی کنید که خودتان بر اساس دانسته های خودتان محتوا بنویسید.

لینک داخلی فراموش نشود!

در آپدیت های جدیدی که گوگل انجام داده اعلام کرده که لینک داخلی تاثیر مستقیم در افزایش رتبه سایت یا اصطلاحاً بهبود سئو سایت ندارد. اما از طرف دیگر همه وبمسترهای معروف دنیا از این ابزار به عنوان یک عامل موفقیت سایت های مختلف یاد می کنند.

لینک داخلی در حقیقت یک پل ارتباطی دست‌ساز خود شما است که هم کاربران را بین محتوای سایت جابجا می‌کند و هم به خزنده موتورهای جستجو کمک می کند تا سریعتر محتوای سایت را ایندکس کنند. خب! ما هم به دنبال همین دو موضوع هستیم. پس حتی اگر گوگل اعتراف کند که تاثیری در بهبود رتبه سایت ندارد باز هم ما باور نمی کنیم و باید انجام دهیم! البته به کار بردن بیش از حد لینک داخلی هم نتیجه منفی دارد.

بک لینک، یا بخرید یا بگیرید!

تقریباً از روز اولی که بحث سئو و بهینه سازی سایت مطرح شده، از بک لینک یا لینک ها خارجی به عنوان یک عامل مهم در موفقیت سایت یاد می شود. از نظر گوگل بک لینک یعنی سایت هایی که از محتوای شما استفاده می کنند و سایت شما را به عنوان یک رفرنس معتبر معرفی می کنند.

اما از نظر وبمسترها بک لینک ها را باید در بیشتر موارد خودمان ایجاد کنیم. در وهله اول بیشتر سایت ها از دادن لینک به محتوای ما خودداری می کنند. در برخی موارد هم رقبا از لینک های نامناسب برای کاهش رتبه سایت ما استفاده می‌کنند.

در این وضعیت قرار دادن لینک در سایتهای دیگر و در بخش نظرات یا استفاده از ریپورتاژ به صورت لینک های هدفمند و در نهایت نوشتن محتوای جذاب برای گرفتن بک لینک سه تکنیک اصلی برای بهبود رتبه سایت از طریق ایجاد بک لینک هستند.

بهینه کردن تصاویر!

استفاده از تصویر در کنار محتوای نوشتاری بسیار مهم است و به نوعی باعث جذاب شدن محتوا می شود. اما گوگل و به طور خاص خزنده های آن قادر به تشخیص تصاویر نیستند و برای نوشته ها طراحی شده اند. برای فهماندن تصاویر و معنی آنها به خزنده ها باید از نوشته هایی در کنار آنها استفاده شود که به عنوان آلت تصاویر شناخته می شوند. تگ alt تصاویر توضیح می‌دهد که یک تصویر در چه زمینه ای بوده و قرار است چه معنی برساند.

بهینه سازی تصاویر برای بهبود رتبه سایت شامل چند بخش می شود. در وهله اول:

  • حجم تصاویر باید پایین باشد تا سرعت اینترنت کمتری نیاز داشته باشد
  • باید اندازه مناسبی داشته باشد تا در گوشی های هوشمند و تبلت ها نشان داده شود
  • باید آلت تصاویر داشته باشد تا در نتایج جستجوی تصاویر گوگل آورده شود.

سئو تکنیکال!

بخشی از تکنیک های بهبود رتبه سایت به مباحث فنی ساختار سایت بر می گردد که در اغلب موارد وبمسترها اطلاعات چندانی در این زمینه ندارند و بیشتر آن را به طراحان سایت واگذار میکنند. سئو تکنیکال یا سئو فنی شامل مواردی مانند اصلاح کد نویسی و بالا بردن امنیت سایت است تا از تاثیر هکرها روی ساختار سایت جلوگیری شود.

در ضمن بهینه کردن سایت برای نشان دادن آن در تبلت ها و گوشی های هوشمند یا اصطلاحاً طراحی ریسپانسیو یا طراحی واکنش گرا بحث‌های دیگری هستند که در حوزه سئو فنی آورده می‌شوند.

به عنوان جمله آخر باید به این نکته اشاره کنیم که بهبود رتبه سایت فقط به همین موارد محدود نمی‌شود و جزئیات زیادی دارد، اما یک فرد مبتدی با انجام همین موارد ساده می تواند رتبه مناسبی در نتایج موتورهای جستجو به دست بیاورد.

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *