ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۰/۲۲
485 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

ساده سازی ؛ مدل هرم پله ای

مسیر ساده سازی را می توان با یک هرم مقایسه کرد. راه رسیدن به هدف اصلی زندگی از یک مسیر هفت مرحله ای می گذرد. هر چه به سمت بالای این هرم حرکت کنید، از مسائل بیرونی به سمت مسائل درونی پیش می روید. ترتیب در این روند مهم نیست؛ می توانید از هر جای این مسیر شروع کنید.

اما تجربه نشان می دهد که تمایل به ساده سازی معمولا از پایین ترین مرحله ی هرم آغاز می شود که مربوط به آشفتگی و به هم ریختگی محیط خانه و محل کار است.

طبقات مختلف هرم زندگی تان عبارتند از:

  • مرحله ی اول: وسایل تان

منظور از وسایل، هر چیزی است که دارید. باید از میز خود شروع کنید و به جای اینکه اجازه دهید کارهای تان بر شما غلبه کند، آنها را تحت کنترل خود درآورید و احساس آرامش بعد از این کار را تجربه کنید. بعد به سراغ کمد لباس ها، سایر قسمت های خانه، پارکینگ، اتومبیل و محل کارتان بروید و با آنها هم همان کار را بکنید که با وسایل شخصی و میزتان کردید.

  • مرحله ی دوم: امور مالی تان

اغلب اوقات سر و سامان دادن به امور مالی بسیار دشوارتر از رسیدگی به آشفتگی های موجود در خانه است. اینجا فقط در مورد پول های نقد و حساب های بانکی صحبت نمی کنیم، بلکه بدهی ها و وام ها و موانع ذهنی مرتبط با پول هم مد نظر هستند.

  • مرحله ی سوم: زمان

هر کسی در طول روز ۲۴ ساعت زمان دارد. مساله ی اصلی این است که چه مقدار وقت آزاد دارید و چه مقدار از آن در اختیار خودتان است. همسر، رئیس، همکاران، مشتریان، خویشاوندان و هر کسی که با آنها در ارتباط هستید، هر یک به نوعی بخشی از زمان شما هستند. علاوه بر همه ی اینها، شما زمانی را باید صرف امور وظایف روزمره و سرگرمی های خود بکنید، پس کی می توانید زمانی را به خودتان اختصاص دهید؟

کِی می شود که وقتی پیدا کنید که هیچ کاری نداشته باشید و با خیال راحت کمی بنشینید و فکر کنید؟ در اینجا نیز به این امور کمی نظم می دهید و با پیاده کردن اصول ساده سازی یک قدم مهم دیگر به باطن خود نزدیک تر شوید.

  • مرحله  چهارم: سلامتی تان

بدن شما شخصی ترین دارایی شماست. در بیشتر موارد، ما فقط در زمان هایی که بیماریم به اهمیت آن پی می بریم و در این زمان مهم ترین چیز برای ما بازیافتن سلامتی مان است و سایر مسائل دیگر در حاشیه قرار می گیرند. روش ساده سازی نشان می دهد که چگونه با انجام اقدامات پیشگیرانه، از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کرده و سلامت جسمی و ذهنی خود را حفظ کنیم.

  • مرحله ی پنجم: روابط اجتماعی تان

روابط اجتماعی ناسالم می تواند زندگی شما را دشوار و پیچیده کند. مشاجره، اذیت و آزار و حسادت، برخی از پیامدهای مضر روابط اجتماعی ناسالم هستند. اما حتی روابط دوستانه و تعهدات اجتماعی نیز ممکن است برای تان دردسرساز شوند، به ویژه اگر اجازه دهید انرژی شما را کاهش دهد و خواسته های دیگران را نسبت به نیازهای خودتان در اولویت قرار دهید.

روش ساده سازی، روابط شما را سر و سامان می بخشد، ارتباط با دیگران را برای تان ساده می کند و ذهن شما را از مسائل جانبی رها می کند تا بتوانید روی آن دسته از روابطی که به پیشرفت شما کمک می کنند، تمرکز کنید. این روش به شما کمک می کند تا روابط خود را با اعضای خانواده و دیگران بهبود بخشید. در حقیقت این روش دیدی وسیع نسبت به این نوع روابط به شما می دهد.

  • مرحله ی ششم: زندگی مشترک تان

این مرحله از فرآیند ساده سازی به ما می آموزد که به همسرمان به چشم فردی جدا از خودمان نگاه نکنیم، بلکه او را جزئی از وجود خودمان بدانیم و با آگاهی از تفاوت های طبیعی بین مردان و زنان، روابط خود را تحکیم بخشیم. روش ساده سازی این باور بیهوده را که  کار و زندگی شخصی با هم در تناقض اند، پایان می دهد و به شما کمک می کند که با برقراری تعادل بین این دو، مسائل شغلی خود را سر و سامان ببخشید و در عین حال از روابط خانوادگی تان لذت ببرید.

  • مرحله ی هفتم: خودتان

در راس این هرم ساده سازی، اتاقی با یک مشخصه ی کاملا منحصر به فرد وجود دارد. در مقابل در ورودی، تصویر و برداشت شخصی شما از رضایت و شادمانی، و هدف زندگی تان حک شده است. در انتهای این سفر، متوجه می شوید که هیچ گونه اثری از دشواری و پیچیدگی در زندگی شما به چشم نمی خورد و در همه جای این اتاق، سادگی مطلق وجود دارد.

در عین حال که اتاق خالی نیست، پر از ویژگی های شخصیتی شماست. در اینجا شما نه فقط خودتان، بلکه چیزی فراتر از آن خواهید یافت و هنگامی که اتاق را ترک می کنید، می بینید که دگرگونی بی نظیری در شما ایجاد شده است.

منبع: (زندگی به همین سادگی، تیکی کوستن ماخر)

ادامه ی مقالات زندگی به همین سادگی را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *