ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۹/۱۱
546 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

روش درست رفتار همدلانه

در ان ال پی یا برنامه ریزی عصبی – کلامی می خوانیم هرکس در یکی از حواس خود قوی تر است. در مورد برندا، حس شنوایی او از بقیه حواسش قوی تر بود.
برندا به من گفت در خانه ای که یک طبقه زیرزمین بود بزرگ شد. او صدای پای کسانی را که در بالای سرش راه می رفتند از درون تختش میشنید. در حدود دو یا سه سالگی زیر بمباران صداهای مختلف به سر می برد. او به خصوص صدای پای اسبان پلیس را که روی سقف خانه اش در حرکت بودند میشنید و آنها را به یاد داشت. بنابراین اولین پیامهای دنیای بیرون از طریق گوشهایش به او مخابره شدند. تا به امروز هم صدا بر زندگی او مسلط است. برندا یک آدم به اصطلاح شنیداری است. از آنجایی که متخصصان عصبی – کلامی توصیه می کنند روی قوی ترین حس اشخاص کار کنیم، من در عبارات خود در برخورد با برندا از کلماتی استفاده می کنم که حس شنوایی او را بیشتر به کار بگیرم. مثلا به جای اینکه به او بگویم «منظورت را خوب متوجه میشوم»، می گویم «حرفهایت معنی دار هستند.» از زمانی که این قاعده را رعایت کردم، او بیشتر به حرفهای من توجه کرده است. از این رو در دوستانم دقیق می شوم تا حس برتر و قوی تر آنها را پیدا کنم. بعضی از آنها دیداری هستند و دیداری صحبت می کنند. مثلا می گویند: «بله، متوجه منظورت هستم خوب به نظر می رسد.«

چروکی ایجاد می شود

اما بعد روزی از همان شخص قبلی می شنوم که از عبارات شنیداری استفاده می کند. مثلا می گوید: «بله، حرفت را می شنوم.» «بله، حرف جالبی به نظر می رسد.» اما مرتب به خودم می گویم که این روش مؤثر واقع می شود
«صدایی منفی در گوشم احساس می کنم.» «چیزی به من می گوید..»
برای من موضوع ساده ای نبود، اما تصمیم گرفتم در این خصوص بیشتر بررسی کنم. یکی از روزها به اتفاق برندا به اسکی رفته بودیم. شب در محوطه پیست اسکی جمعی از اسکی کنندگان دور هم جمع شده بودند. هرکس حرفی می زد و من با توجه به حرف هر کدام، گرایش حسی او را شناسایی می کردم. مثلا یکی شنیداری بود، دیگری بساوایی و لمسی و یکی دیداری. برندا گفت: «امروز خیلی ساکت بود. تنها صدایی که به گوش می رسید صدای وزش باد بود.»
با این حال هنوز برایم مشکل است که حس غالب اشخاص را مشخص کنم.
یک راه حل ساده
به روشی برخورده ام که ساده به نظر می رسد و مجبور نیستید روی آن بررسی بیش از اندازه بکنید. من اسم این روش را حرفهای همدلانه درست گذاشتم. مسلط شدن به این روش ساده است. کافیست در لحظه ای که کسی حرف می زند به صحبت او دقیق شوید. مثلا ممکن است همکار شما در زمینه برنامه ریزی مالی بگوید: «با این برنامه ریزی راهمان در شش ماه آینده به روشنی و مشخص دیده میشود.» از آنجایی که این شخص گرایش دیداری دارد، در جوابش جمله ای بگویید که حرف شما هم جنبه دیداری داشته باشد. «بله، تصویر روشنی از صحبتهای شما می بینم.»
اما اگر شخص موردنظر عبارت را به لحن شنیداری بیان کرد، شما از عبارت شنیداری استفاده کنید: «بله، حرفتان را به درستی می شنوم و درک می کنم.» و سرانجام اگر کسی که حرف می زند از عبارت لمسی استفاده می کند، جواب او را لمسی بدهید. ممکن است او به شما بگوید:   «ته دلم احساس می کنم که برنامه خوبی است.» و شما جواب بدهید «حستان درست می گوید»

سری مقالات چطور با هر شخصی صحبت کنیم را دنبال کنید

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *