ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۶/۱۱/۰۲
732 بازدید
۳ دیدگاه
اشتراک گذاری

در برنامه‌ی جهت‌دهی کارکنان جدید(برای خوشامدگویی و معرفی)، چه طولانی و برنامه‌ریزی شده باشد، چه معرفی کوتاه همکاران و گشت کوتاهی در محیط کار را شامل شود، باید اطمینان حاصل کنید آن‌ها احساس راحتی و رضایت می‌کنند. اگر محل کار به آن‌ها نشان داده شود و سپس تنها گذاشته شوند تا خودشان بفهمند چطور کامپیوترها را روشن و کارشان را آغاز کنند، در واقع راهنمایی‌های لازم را به آن‌ها نداده‌اید، و خوشامدگویی مناسبی نداشته‌اید.

برنامه‌های جهت‌دهی کارمند جدید، نه تنها او را با مزایا و امکانات شغل آشنا می‌کند، بلکه ارزش‌ها و فرهنگ سازمانی را هم به او می‌شناساند. وقتی کارکنان، سازمان و شرایط آن را درک کنند، زودتر با محیط کاری خود مأنوس می‌شوند. همچنین بیشتر احتمال دارد احساس تعلق و مشارکت در دستاوردهای شغلی داشته باشند.

البته، برنامه‌های جهت‌دهی باید اصول را هم در بر بگیرند، مسائل پایه‌ای مثل:

تاریخچه‌ی شرکت، محل ساختمان‌های دفتر شرکت، ساعت‌های کاری، سیاست‌های پرداختی و مزایا.

اما مؤثرترین برنامه‌های جهت‌دهی کارکنان، بر فرهنگ سازمانی متمرکز است، همچنان که سیاست‌های کلی و خط‌مشی‌ها را هم مشخص می‌کند.

برای آنکه مطمئن شوید کارکنان جدید همه‌ی اطلاعات لازم درباره‌ی فرهنگ سازمانی را درک می‌کنند، تنها به کسب تجربه‌شان در محیط کار متکی نباشید. توصیه‌های زیر به شما کمک می‌کنند شرکت را به نحو انگیزه‌بخشی به کارمند جدیدتان معرفی کنید:

مثل یک راهنمای تور مسافرتی فکر کنید:

آیا وقتی از کشوری خارجی دیدن می‌کنید، به کمک یک راهنما که تفاوت‌ها و جنبه‌های منحصر به فرد فرهنگ آنجا را برایتان توضیح دهد نیاز ندارید؟ کارکنان تازه وارد به چنین راهنمایی نیاز دارند. آن‌ها قدردان شما خواهند بود اگر در یک تور کوتاه درباره‌ی فرهنگ سازمانی، راهنمایشان باشید.

اجازه دهید کارمند جدید به جاهای دیگر سرک بکشد:

در هفته‌های اول، کمتر بر انجام وظایف شغلی کارمند تأکید کنید و اجازه دهید او بداند دیگران چه می‌کنند.

از کارکنان تمام وقت به عنوان راهنما استفاده کنید:

اگر نمی‌توانید تازه واردها را در یک یا دو هفته‌ی اول کار همراهی کنید، از یکی دو نفر از کارکنان باسابقه‌ی خود بخواهید راهنمایشان باشند.

تبادل اطلاعات را روزانه انجام دهید:

در روزهای اول، قبل از ترک محل کار نیم ساعت با کارمند جدید ملاقات کنید. او را تشویق کنید افکار و احساساتش را مطرح کند و سوألاتش را بپرسد.

(منبع: ایجاد انگیزه در کارکنان ترجمۀ حسام سعیدی)

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

3 پاسخ به “جهت‌دهی کارمند جدید”

  1. آرزو کریمی گفت:

    چقدر خوب و مفید بود??

  2. مهمان گفت:

    خیلی ممنونم بابت انتشار این مقاله بسیار مفید و کاربردی موفق باشید
    به امید موفقیتهای روز افزون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *