از آنجایی که هر کسبوکاری خواستار فروش بیشتر است. امّا نحوهی رسیدن به آن همراه با جذب مشتری بیشتر یک نبرد دشوار است، سایت ایده پردازان در این مطلب برای شما از تکنیک های وبلاگ نویسی برای فروش بیشتر میگوید. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر با این تکنیکها آشنایی پیدا کنید.
استراتژی فروش سنتی یکی از روشهایی است که برای فروش بیشتر استفاده میشود. امّا سه مانع وجود دارد که ممکن است در راه استفاده از این استراتژی با آنها مواجه شوید:
- در آن کمی زورگویی و فشار وجود دارد و از هر حیلهای برای جذب مشتری بیشتر استفاده میشود که از نظر اخلاقی مورد تأیید نیست.
- ایدهی ارتباط با مشتریان از طریق تماس تلفنی و ارائهی محصولات به آنها که بهدلیل عدم پذیرش بسیار بالا حس ناخوشایندی در شما ایجاد میکند.
- برای پیادهسازی هر استراتژی جدید باید وقت و هزینهی زیادی را صرف کنید.
با ظهور اینترنت، تجارتهای کوچک یک مسیر جدید برای بازاریابی محصولات و خدمات خود پیدا کردند. این روش جدید موجب شده بسیاری از مشکلاتی که در فروش سنتی وجود داشت از بین برود و شرایط بهتری برای رشد کسبوکارهای کوچک فراهم شود.
بازاریابی دیجیتال و تکنیک های وبلاگ نویسی
به اطراف خود نگاه کنید، متوجه خواهید شد که موفقترین کسبوکارها با استفاده از بازاریابی دیجیتال و تکنیک های وبلاگ نویسی توانستهاند به مشتری بیشتر و فروش بالاتر دست پیدا کنند. پس میتوان نتیجه گرفت که در دنیای امروز برای داشتن فروش بیشتر باید به سراغ بازاریابی دیجیتال و بهخصوص تکنیک های وبلاگ نویسی رفت.
اگر در مورد تکنیک های وبلاگ نویسی اطلاعاتی کمی دارید، مطمئناً نمیدانید که چگونه میتوان با استفاده از وبلاگ نویسی بفروش بیشتر دست یافت؛ بنابراین زمانی که یاد بگیرید چگونه یک محتوای با کیفیت را در وبلاگ خود قرار دهید و بدون هیچ زحمتی، بفروش بیشتر دست پیدا کنید شگفتزده خواهید شد.
دانستن تکنیک های وبلاگ نویسی این امکان را به شما میدهد که ۲۴ ساعت شبانهروز و بدون نیاز به حضور فیزیکی مشتریان هدف خود را جذب کنید و رونق بیشتری در تجارت خود ایجاد کنید.
در زیر چند آمار دربارهی اهمیّت دانستن تکنیک های وبلاگ نویسی در کسبوکارهای کوچک آورده شده است:
- کسبوکارهای کوچکی که از وبلاگ استفاده میکنند ۱۲۶ درصد رشد بیشتری را تجربه میکنند.
- ۶۱ درصد از خرید مشتریان از وبسایت بهدلیل مطالعهی پستهای وبلاگ بوده است.
- ۷۰ درصد از مشتریان آشنایی با کسبوکارها را با مطالعهی محتوای وبلاگ بهدست میآورند نه دیدن تبلیغات.
دلیل اینکه چرا وبلاگ نویسی بهخوبی کار میکند این است که خودتان را بهعنوان یک مرجع معتبر و با ارزش معرفی میکنید. همچنین زمانی که محتوای وبلاگ شما آموزشهای بیشتری در اختیار مشتریان هدف قرار میدهد آنها با اعتماد بیشتری به کسبوکار شما نگاه میکنند.
بر اساس یک نظرسنجی ۶۳ درصد از شرکتهای کوچک هیچگونه وبلاگی ندارند. این یعنی تعداد زیادی از کسبوکارهای کوچک شانس کمی برای کسب درآمد بیشتر دارند.
اگر بهدنبال رشد واقعی برای تجارت خود هستید با ما همراه باشید تا با یادگیری تکنیک های وبلاگ نویسی جهش فوقالعادهای در کسبوکار خود ایجاد کنید.
۵ تا از تکنیک های وبلاگ نویسی برای فروش بیشتر
۱ ـ به عمق هر موضوع بروید
اینترنت دریایی از محتوا است که به بعضی از آنها توجهی نمیشود. در حقیقت، بسیاری از آنها نادیده گرفته میشوند. اگر محتوایی خواننده نداشته باشد چه دلیلی برای ایجاد آن وجود دارد؟ همچنین اگر کسی از وجود آن اطلاعی نداشته باشد چگونه میتواند باعث رشد کسبوکارتان شود؟
استفاده از تکنیک های وبلاگ نویسی برای موفقیت در کسبوکارهای کوچک تنها با تولید محتوا تحقق پیدا نمیکند. در صورتی میتوانید به موفقیت دست پیدا کنید که محتوای تولیدی دارای ارزش و کیفیت بالایی باشد.
برای تولید محتوای مناسب باید به عمق موضوعاتی برید که مخاطبین هدفتان به آنها اهمیّت بیشتری میدهند. چون این تنها روش تولید محتوایی است که باعث میشود در طولانی مدت به رشد و فروش بالایی دست پیدا کنید.
برخلاف باور عموم، نگاه عمیق به موضوعات نادیده گرفته نمیشود. بلکه باعث میشود مخاطب بیشتری بهدلیل اشتراکگذاری موضوعات جذب کنید. زیرا این کار باعث میشود به موضوعاتی بپردازید که دیگران به آن زیاد توجهی نکردهاند.
همچنین این کار موجب میشود به موضوعات از زاویهی دیگری نگاه کنید و ایدههای خلاقانهی خوبی کسب کنید. این همان چیزی است که برای رشد کسبوکارتان نیاز دارید. هر ایدهای که در مخاطب هدفتان حس اعتماد ایجاد کند میتواند شما را بیشتر به هدفتان نزدیک کند.
۲ ـ بهطور پیوسته پستهای جدید منتشر کنید
استفاده از تکنیک های وبلاگ نویسی برای کسبوکارهای کوچک زیاد دشوار نیست. در واقع، این یکی از آسانترین روشها در مجموعه فعالیتهای مربوط به بازاریابی دیجیتال است. بااینحال، یک عامل وجود دارد که میتواند تلاشهای وبلاگ نویسی شما را به هم بزند و آن ثبات نداشتن در انتشار پستها است.
اگر میخواهید با استفاده از تکنیک های وبلاگ نویسی بفروش بالایی دست پیدا کنید باید به داشتن ثبات در انتشار پستها اهمیّت بیشتری بدهید. این کار موجب خواهد شد راحتتر به اهداف خود نزدیک شوید.
بسیاری از کسبوکارها بر این باور هستند که ارسال محتوا بهصورت نامرتب مناسب است. آنها فکر میکنند که این کار برای جذب مشتری بیشتر کافی است. امّا مسئله این است که آنها نباید انتظار داشته باشند، ترافیک وبلاگشان رشد کند و همچنین اعتماد خوانندگان را جلب کنند، مگر اینکه بهطور مداوم وبلاگ نویسی کنند.
ارسال پست در وبلاگ میتواند بهصورت هفتگی یا روزانه انجام شود و این باعث میشود خوانندگان انتظارات خاصی از وبلاگ شما داشته باشند و این وظیفهی شماست که بدون سؤال این انتظارات را برآورده کنید.
۳ ـ کلمات کلیدی طولانی را در متن ادغام کنید
گوگل وبلاگها را دوست دارد، زیرا آنها بهطور مداوم بهروز شده و برای خوانندگان ارزش ثابتی قائل هستند. به همین دلیل، یکی از بزرگترین مزایای استفاده از تکنیک های وبلاگ نویسی در کسبوکارهای کوچک، ترافیکی است که از طرف موتور جستجوی گوگل تأمین میشود که این میتواند بفروش بیشتر تبدیل شود.
امّا بهمنظور افزایش شانس شما برای بهبود موقعیت خود در صفحات نتیجهی موتور جستجوی گوگل، باید بر روی کلیدواژههای طولانی تمرکز کنید که کاربردی و هدفمند هستند. این کار بهطور طبیعی باعث میشود مخاطبین بیشتری به وبلاگ شما جذب شوند.
با توجه به گزارشهای منتشر شده، بیش از ۷۰ درصد از ترافیک کلمات کلیدی مربوط به کلمات کلیدی طولانی است. بهعنوانمثال، کلمهی کلیدی «افزایش فروش» ممکن است جذاب به نظر برسد چون مرتباً جستجو میشود؛ بنابراین میتواند ترافیک زیادی را به سمت وبلاگ شما هدایت کند. امّا مشکل این است که این کلمات کلیدی خیلی رقابتی هستند و شانس شما برای رسیدن به صفحهی اول گوگل را کاهش میدهد.
بااینحال، اگر شما بهدنبال کلمات کلیدی طولانی مثلاً «افزایش فروش با بازاریابی ایمیلی» بروید، ممکن است بتوانید بهسرعت و بهراحتی رتبهی بالایی در نتایج گوگل بهدست آورید. البته این به معنی این نیست که قوانین دیگر سئو را رعایت نکنید. ترکیب قوانین سئو و استفاده از کلمات کلیدی طولانی میتواند نتایج بسیار مثبت و خوبی داشته باشد.
بنابراین یکی از تکنیک های وبلاگ نویسی استفاده از کلمات کلیدی طولانی است که بسیاری از کسبوکارهای بزرگ از آن استفاده نمیکنند و فرصت مناسبی را برای تجارتهای کوچک فراهم کرده است. زیرا بسیاری از خریداران از جملات طولانی برای جستجوهای خود استفاده میکنند.
۴ ـ تشویق برای خرید یکی از تکنیک های وبلاگ نویسی
هر پست با ارزشی را که در وبلاگتان منتشر میکنید چیزهای مفیدی برای خوانندگان به ارمغان میآورد و هر چه زمان میگذرد و پستهای بیشتری از وبلاگ شما را مطالعه میکنند اعتماد آنها به شما بیشتر میشود؛ بنابراین توانستهاید مقدمهای را برای فروش محصولات خود فراهم کنید.
بااینحال، نوشتن پستهای مفید و با کیفیت نیمی از معادله است و نیمهی دیگر آن تبدیل کردن خوانندگان به مشتریان است. بهترین راه برای انجام این کار قرار دادن پیشنهادهایی در انتهای پست است. مخاطبین شما با خواندن مطالب وبلاگتان به شما اعتماد پیدا کردهاند و حالا فرصت آن است که راه را برای خرید محصولات خود به آنها نشان دهید.
لازم نیست صفحهی وبلاگ خود را به سایت فروش خود تبدیل کنید. با قرار دادن لینک خرید یک محصول خاص و یا حتی قرار دادن لینک ثبتنام در وبلاگ گام بزرگی در جهت بفروش رساندن محصولات خود برداشتهاید.
۵ ـ قرار دادن توضیحات محصولات در محتوا
زمانی که میخواهید خود را برای نوشتن یک محتوا آماده کنید واضح است که باید توضیحاتی را دربارهی محصولات خود در متن قرار دهید. تولید محتوایی که با کسبوکارتان در ارتباط است از اهمیت بالایی برخوردار بوده و میتواند خوانندگان را به خرید تشویق کند. در واقع این یکی از مهمترین عواملی است که در تکنیک های وبلاگ نویسی باید به آن توجه ویژهای داشت.
یکی از ایدههایی که در این زمینه وجود دارد طرح کردن یک مشکل است و سپس محصولات و یا خدمات خود را برای حل آن مشکل پیشنهاد دهید. این کار نباید با اجبار همراه باشد و بهعنوان یک پیشنهاد برای کمک، نه فروش محصول مطرح شود.
به یاد داشته باشید محتوای تولیدی باید اطلاعات خوب و مفیدی در اختیار خوانندگان قرار دهد نه اینکه فقط به توضیح ویژگیهای محصولات و با خدمات شما پرداخته شود؛ بنابراین بهصورت کاملاً ماهرانه قبل از اینکه خواننده، وبلاگ را ترک کند پیشنهاد خرید محصولات خود را در متن قرار دهید.
با قرار دادن پیشنهاد برای حل مشکل مطرح شده علاوه بر اینکه شما محصولات خود را بفروش رساندهاید کمک بزرگی به خواننده در جهت صرفهجویی در زمان برای پیدا کردن راهحل کردهاید.
بهعنوانمثال، اگر شما یک ابزار افزایش بهرهوری در اداره را میفروشید و محتوایی با عنوان «چگونگی افزایش بهرهوری در ادارهها» را آماده کردهاید باید قادر به ارائهی محصول خود در پست نوشته شده باشید. این کمک خیلی زیادی به مخاطب شما میکند زیرا همان چیزی است که بهدنبال آن بوده است.
سعی کنید تعداد دفعاتی که از محصولات و یا خدمات خود در پست صحبت میکنید محدود باشد. بااینحال، ممکن است باعث شود که تلاشهای بازاریابی محتوای شما به شکل فروش به نظر برسد، دقیقاً همان چیزی که باید از آن دوری کنید.
نتیجهگیری
راههای مختلفی برای بازاریابی دیجیتال و جذب مشتری بیشتری وجود دارد که یکی از بهترین روشها استفاده از تکنیک های وبلاگ نویسی است. اگر کسبوکار خود را تازه آغاز کردهاید و بهدنبال جذب مشتری بیشتر برای محصولات و یا خدمات خود هستید میتوانید با آگاهی از تکنیک های وبلاگ نویسی به این مهم دست پیدا کنید. به یاد داشته باشید که باید بهدقت مطالب گفته شده در این پست را رعایت کنید تا بتوانید به هدفتان نزدیک شوید.
سامانه هوشمند سرویس مدارس
اپلیکیشن والپیپرمحرم۹۸
ممنون از مطلب خوبتون به ماهم سر بزنید
آشنای با دیجیتال گرام
ممنون از مطلب خوبتون به ماهم سر بزنید
اپلیکیشن جعبه ابزار اندروید
ممنون از مطلب خوبتون به ماهم سر بزنید
دانلود نرم افزار موبایل بانک
ممنون از مطلب خوبتون به ماهم سر بزنید
دانلود والپیپر برای اندروید
ممنون از مطلب خوبتون به ماهم سر بزنید
دانلود نرم افزار آهنگ زنگ ۲۰۲۰
ممنون از مطلب خوبتون به ماهم سر بزنید
دانلود تلگرام طلایی
ممنون از مطلب خوبتون به ماهم سر بزنید
دانلود اینستاگرام طلایی
ممنون از مطلب خوبتون به ماهم سر بزنید
عالی