ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۶/۱۶
711 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

توانایی و استعداد ، ارزشمندترین دارایی شما

ارزشمندترین دارایی شما، توانایی کسب درآمد شماست، مهم ترین دارایی شما توانایی شماست که چگونه استعدادها و مهارت های تان را در بازار به کار می گیرید. شما ممکن است به واقع خانه، اتومبیل، حساب بانکی و اثاث منزل تان را از دست بدهید. ممکن است جز لباسی که بر تن دارید چیزی برای تان باقی نماند.

اما تا زمانی که توانایی کسب درآمد کردن تان بر سر جای خود باقی است می توانید عرض خیابان را طی کنید و بلافاصله به زندگی خوشایندی برسید.

فرض را بر این بگذارید که شما مجموعه ای از منابع هستید. مهارت ها، توانمندی های، دانش، استعدادها، تحصیلات و تجربیات فراوان دارید. کارهای جدیدی وجود دارد که می توانید انجام دهید، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید انجام دادن آن را بیاموزید. هرگز به خود اجازه ندهید که در محدوده ی عمل مشخصی گیر بکنید، به خصوص اگر از وضع و شرایط فعلی خود راضی نیستید.

در جریان از نو شروع کردن ذهنی و خیال، به خودتان نیز دقیق شوید. چه عادت های خوبی دارید که به شما کمک می کند و شما را به سمت هدف تان هدایت می نماید؟ کدام عادت بد را در خود ایجاد کرده اید که به شما لطمه می زند؟ بهترین کیفیات منش و شخصیتی شما کدامند؟ ضعیف ترین کیفیات شما کدام هستند؟ کدام عادت و کیفیت جدید را باید در خود ایجاد کنید؟ کدام عادت بد را باید از خود دور سازید؟

از خوب به عالی برسید

جیم کالینز در کتاب پر فروش از خوب به عالی، می نویسد باید بخواهید که از خود و از حرفه تان سوالات دقیق و گاه ظالمانه بکنید تا بتوانید موانعی را که مانع پیشرفت شما می شوند، از میان بردارید. این سوالات ظالمانه کدام هستند؟

هرگاه برای شرکتی برنامه ریزی استراتژیک می کنم، جلسه را با طرح چهار سوال شروع می کنیم. اول، در حال حاضر کجا هستیم؟ در این زمینه از بخش های مختلف شرکت اطلاعاتی جمع آوری می کنیم. به خصوص سعی می کنیم در زمینه ی فروش، موقعیت شرکت در بازار و سودآوری شرکت اطلاعات دقیقی بدست آوریم.

دوم، می پرسیم می خواهیم در آینده به کجا برسیم؟ اینگونه آینده را آرمان سازی می کنیم و جهت حرکت را در آینده به دست می آوریم. فرض را بر این می گذاریم که می توانیم شرکت را در آینده به هر جایی که می خواهیم برسانیم. پنداره ای خلق می کنیم و به این توجه می نماییم که اگر به نتایج دلخواه رسیدیم، شرکت در چه وضعیتی قرار خواهد گرفت.

سوم، می پرسیم چگونه به موقعیت امروز رسیدیم؟ کدام کارها درست بود؟ چه کاری را باید متفاوت از آنچه عمل کردیم انجام می دادیم؟ تا کنون بزرگ ترین موفقیت ما در چه زمینه ای بوده است و چرا اینگونه شده است؟ در چه زمینه ای ناکام مانده ایم و دلیل ناکام ماندن ما چه بوده است؟

همانطور که جورج سانتایانا نوشت: “کسانی که نمی توانند گذشته را به یاد آورند محکومند که آن را تکرار نمایند.”

و بالاخره چهارمین سوالی که می کنیم و به آن جواب می دهیم این است: “چه باید بکنیم تا از جایی که هم اکنون در آن قرار داریم به جایی که می خواهیم، برسیم؟” با توجه به تجربه ای که داریم، کدام کار را بیشتر و چه کاری را کمتر باید انجام بدهیم؟ چه باید بکنیم که امروز نمی کنیم؟ و چه کاری را باید متوقف سازیم؟

خبر خوش این است که اگر به سه پرسش نخست به درستی جواب داده باشیم، برنامه ی استراتژیک یا پیش طرح به راحتی بیشتری جمع و جور می شود.

ضرب المثلی است که می گوید: “شروع خوب نیمی از کار است.” دکترها هم می گویند: “تشخیص درست نیمی از درمان است.” اگر به اندازه ی کافی وقت صرف کنید و صادقانه به تحلیل موقعیت ها بیندیشید، ماه ها و حتی سال ها در وقت خود صرفه جویی می کنید.

 در بسیاری از موارد، مجبور می شوید تا با توجه به تحلیل موثر و دانشی که به دست می آورید هدف های تان را مورد تجدید نظر قرار بدهید. این کار تا حدود زیادی بر سرعتی که به هدف های تان دسترسی پیدا می کنید، می افزاید.

(منبع: هدف، برایان تریسی)

ادامه ی مقالات هدف را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *