ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۹/۱۴
551 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

 تفاوت میان تعریف و حسن جویی و چاپلوسی

بچه ها متخصص آنند که آنچه را می خواهند به دست آورند. روی زانوان پدرشان می نشینند و میگویند: «بابا، چقدر تو خوب هستی. می دانم عروسک جدید را برایم میخری.» و صبح روز بعد با مادر در سوپرمارکت: «مامان، دوستت دارم. تو بهترین مامان دنیا هستی. میدانم که آن جعبه شکلات را برایم میخری.» اشخاص در زمینه های مختلف وقتی چیزی می خواهند حسن جویی و تعریف می کنند. در واقع حسن جویی و تعریف کردن بخش همیشگی از برنامه طلب کردن چیزی به منظور دستیابی به آن است. وقتی دیل کارنگی کتاب با حسن جویی شروع کنید را به رشته تحریر در آورد، پانزده میلیون خواننده آن را با دل و جان به خاطر سپردند. امروزه هم اغلب ما بر این باوریم که حسن جویی راه رسیدن به خواسته های ماست.
گاه موضوع حسن جویی مانند تقاضا از پدر برای خرید عروسک و تقاضا از مادر برای خرید جعبه شکلات ساده است. اما دنیای تجارت تغییر کرده است. دیگر آن شرایط دوران دیل کارنگی عمومیت ندارد. در دنیای امروز هر چاپلوسی نمی تواند معامله ای را جوش بدهد.
اشکال حسن جویی غیرماهرانه
شما از کسی تعریف می کنید. تبسمی می کنید و منتظر می مانید که احساس گرم و صمیمی کسی را لمس کنید که از او تعریف کرده اید. اما اگر کسی که از او حسن جویی می کنید به این نتیجه برسد که حسن جویی شما در خدمت به خود شماست، تعریف و تحسین شما نتیجه معکوس میدهد. اگر حسن جویی شما صمیمانه نباشد و یا از مهارت لازم بی بهره باشد، امکان اعتماد آوردن بعدی را از میان برمی دارد. می تواند رابطه ای را هنوز شروع نشده به انتها بکشاند. اما حسن جویی ماهرانه موضوعی کاملا متفاوت است.
وقتی حسن جویی به درستی انجام شود، بلافاصله بر صمیمیت میان اشخاص می افزاید. می تواند شکل گیری یک فروش را سبب شود. اما چه تفاوتی میان حسن جویی و چاپلوسی وجود دارد؟ عوامل مختلف وارد معامله می شوند که از جمله آنها می توان به صمیمیت، زمان مناسب، انگیزه و استفاده از کلمات درست اشاره کرد. موضوعاتی از قبیل تصویر ذهنی مناسب دریافت کننده حسن جویی، موقعیت حرفه ای و داوری و ادراک هم اهمیت دارد. البته این موضوع هم مهم است که شما دو نفر یکدیگر را چه مدتی است که می شناسید. بررسی جامعه شناسان نشان میدهد:

۱) حسن جویی یک شخص جدید اثربخشی بیشتری دارد.

۲) حسن جویی شما اگر مشمول شخصی غیر جذاب و یا شخص جذابی بشود که چهره اش را هرگز ندیده اید، اثربخشی بیشتری دارد.

۳) حسن جویی شما تأثیر بیشتری دارد اگر قبل از حسن جویی حرفهایی با توجه به توانمندیها و قابلیتهای خود در آن موضوع خاص بزنید. به عبارت دیگر، هر چه کسی که مورد حسن جویی واقع می شود بیشتر علم و دانش و مهارت شما را تایید کند ، از حرف شما برداشت بهتری خواهد کرد
چگونه از کسی تعریف کنیم
خطر حسن جویی کردن و تعریف نمودن از دیگران این است که امکان دارد کسی که مورد حسن جویی واقع می شود فکر کند که می خواهید با این قبیل حرفها به هدفهای خود برسید. این واقعیت غم انگیزی درباره حسن جویی است. اگر بدون اینکه زمینه درستی داشته باشید از رئیس، از مشتری و یا از عزیزتان حسن جویی کنید، ممکن است آنها به این نتیجه برسند که شما به خاطر کاری که کرده اید احساس گناه می کنید و حالا با حسن جویی می خواهید آن را جبران کنید. این را هم بدانید که حسن جویی از دیگران در غیابشان، تأثیر بسیار مؤثرتری دارد.
به جای اینکه مستقیما از کسی حسن جویی کنید، در نزد یکی از دوستان شخص از او حسن جویی کنید. مثلا اگر میخواهید مورد توجه جین اسمیت قرار بگیرید، به جای اینکه در حضور جین اسمیت از او تعریف کنید، به یکی از دوستان او مراجعه کنید و نزد این دوست از جین اسمیت تعریف کنید. مثلا نزد دوست او دایان بروید و بگویید: «میدانی، جین زن بسیار پویا و فعالی است. پریروز در جلسه حرف بسیار جالبی زد. روزی می رسد که مدیرعامل این شرکت بشود.» مطمئن باشید حرف شما به گوش جین می رسد. وقتی دایان، جین را ملاقات می کند، حتما به او می گوید: «باید می بودی و میدیدی که او چه حرفهایی درباره ات می زد.»

سری مقالات چطور با هر شخصی صحبت کنیم را دنبال کنید

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *