ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۱/۲۰
398 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

بهانه بی بهانه : رابطه انضباط فردی و امور مالی

پس از مطالعه زندگینامه مردان بزرگ به این نکته پی بردم که اولین نبردی که در آن پیروز شدند نبرد علیه خودشان بود. همه آنها از انضباط فردی برخوردار بودند.» “هری اس ترومن”

براساس آمار اداره بیمه از میان هر صد نفری که در سن بیست و یک سالگی کار کردن را شروع می کنند تا سن شصت و پنج سالگی یکی از آنها ثروتمند می شود، چهار نفر از نظر مالی مستقل می شوند، پانزده نفرشان مقداری پول برای خودشان کنار می گذارند و هشتاد نفر باقی مانده یا همچنان در حال کار کردن هستند یا ورشکست شده اند یا اینکه به حقوق بازنشستگی شان وابسته هستند یا مرده اند.

اکثر افرادی که میان دهه ۱۹۴۰ تا دهه ۱۹۶۰ در آمریکا به دنیا آمده اند می خواهند تا دهه هفتاد سالگی نیز کار کنند. چرا؟ به این دلیل که پول کافی کنار نگذاشته اند که بتوانند دست از کار کردن بکشند. 

“اصلی ترین دلیل مشکلات مالی در زندگی، نبود انضباط فردی، تسلط بر خود و کنترل خود است.”

یعنی عدم برخورداری از تواناییِ به تاخیر انداختن زمان برآورده کردن آرزوها در کوتاه مدت است. دلیل این مسئله تمایل مردم به خرج کردن هر پولی که در می آورند و کمی بیشتر است که معمولا توسط وام ها و بدهی های اعتباری تکمیل می شود. امروزه میزان پس انداز در آمریکا کمتر از مقداری است که بتوان با آن به استقلال مالی رسید. یک خانواده معمولی در آمریکا پس از یک عمر کار کردن چیزی حدود هشت هزار دلار پس انداز دارد. مردم طوری به خرج کردن و قرض گرفتن ادامه می دهند که انگار هیچ فردایی وجود ندارد.

خوشوقتانه ما در مرفه ترین دوره تاریخ بشر زندگی می کنیم. امروزه فرصت های بیشتری از راه های متفاوت بیشتری برای تعداد بیشتری از مردم وجود دارد که از طریق آنها بتوانند به ثروت و رفاه دست پیدا کنند. در هیچ زمانی به اندازه الان امکان رسیدن به استقلال مالی برای شما وجود نداشته است. اما باید با خودتان عهد ببندید که این کار را انجام بدهید و سپس باید تعهد خود را دنبال کرده و آن را به اجرا در بیاورید.

دلایل شکست مالی

دلیل اصلی مشکلات مالی اکثر بزرگسالان، پایین بودن درآمدشان نیست. توماس استنلی و ویلیام دانکو در کتاب مشترک خود که «میلیونر همسایه» نام دارد نشان می دهند دو خانواده که در یک خیابان زندگی می کنند و خانه های یک اندازه ای دارند و شغل های یکسانی دارند می توانند موقعیت های مالی کاملا متفاوتی داشته باشند.

تا سن ۴۵ یا ۵۰ سالگی زن و شوهری که در یکی از این خانه ها زندگی می کنند به استقلال مالی می رسند ولی زوج همسایه عمیقا در بدهی فرو می روند و برای بازپرداخت وام های خود مشکل دارند. علت این مسئله مقدار پولی که این دو در می آورند نیست. علت نبود انضباط فردی و ناتوانی در به تاخیر انداختن زمان برآورده کردن آرزوها است. چرا این ضعف شخصیتی تا این حد در میان بزرگسالان جامعه امروز رایج است؟ این مسئله به دوران کودکی آنها باز می گردد.

وقتی بچه بودید و پولی دریافت می کردید (چه این پول تو جیبی تان بوده و چه هدیه ای از طرف یک دوست یا افراد فامیل) اولین کاری که به آن فکر می کردید خرج کردن آن پول برای خرید شیرینی بود. شیرینی شیرین است. شیرینی خوشمزه است. شیرینی دهانتان را با یک طعم عالی و شیرین پر می کند. وقتی بچه بودید شیرینی را دوست داشتید. و احتمالا به ندرت پیش می آمد که از آن خسته شوید. بسیاری از کودکان به این دلیل که شیرینی طعم خوبی دارد آن قدر از آن می خورند که از نظر جسمی بیمار می شوند.

همچنان که سن تان بالاتر می رود چیزی را در خودتان پرورش می دهید که روانشناسان آن را «پاسخ شرطی» به کسب پول از هر منبعی می نامند. شما مانند سگ های پاولف وقتی پولی دریافت می کنید از نظر ذهنی برای خرج کردن آن پول به منظور خرید چیزی که خوشحال تان می کند بذاق تان ترشح می شود. حداقل به صورت موقت این طور است.

منبع: (بهانه بی بهانه، اثر برایان تریسی)

ادامه ی مقالات بهانه بی بهانه را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *