برندسازی در دنیای مدرن
جو کالووی که جز کسانی است که متفاوت می اندیشند ایده ی گوهرباری درباره ی برندسازی دارد. وی طرفدار این است که به جای اینکه سعی کنید به پیشتاز حوزه ی کاری خودتان تبدیل شوید، حوزه ی جدیدی بسازید و به تنها پیشتاز آن تبدیل شوید.
گشت و گذار در میدان مین برندسازی و موقعیت یابی هیچ وقت مسیر آسانی نبوده است،در حال حاضر، مسائل پیچیده تر می شوند. در گذشته قادر به کنترل برندتان نبودید ولی حداقل می توانستید سعی خود را بکنید . امروزه رسانه های اجتماعی این کار را تقریبا غیر ممکن کرده اند. تنها فرق در این است که در حال حاضر واقعا می دانید برندتان چه تصویری در بازار دارد و چه زمانی باید اصلاحاتی انجام دهید.
لوگو یا ظاهر شرکت تان و حتی محصول یا خدمات شما دیگر معرف برندتان نیستند. برند شما بازتابی از محصولات یا خدمات تان است. برندتان تحوه ی درک بازار از شماست. برند به واسطه ی تجربه ای که مشتری با محصول یا خدمات شما دارد ساخته می شود. اینترنت به افراد اجازه داده تا تجارب شان را خیلی راحت تر با دیگران در میان بگذارند که این مساله تاثیر زیادی روی برندها گذاشته است.
رسانه ها اجتماعی برندسازی را واقعا جذاب کرده اند.
در ظاهر قضیه برندتان همان دیدگاهی است که بازار به شما دارد و در باطن این است که بازار از کاری که می توانید برایشان انجام دهید چه درکی دارد. اکنون که در فضای برندهایی مانند اپل ،سیرک، استارباکس و نایک تنفس می کنیم، اصل قضیه این است که برندتان چه حسی را به مصرف کنندگان القا می کند.
پسر ۷۰ کیلویی را ببینید که حتی به زور از پله برقی بالا می رود. حتی دیدن مسابقات شطرنج هم نفسش را بند می آورد. حتی او هم فکر می کند یک ورزشکار حرفه ای است چون لباسی پوشیده که روی آن نوشته (Just do it)
منبع: احتیاط در ریسک کردن است (رندی کیج)
سری مقالات احتیاط در ریسک کردن است را دنبال کنید.
دیدگاهتان را بنویسید