ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۱۰/۱۲
697 بازدید
۱ دیدگاه
اشتراک گذاری

بازیچه ی دست دیگران نباشید

کنترل کننده  ی خودمحور هدفی جز نفع شخصی خود را دنبال نمی کند. او نگران ناراحتی یا احساس ناخوشایند یا رنجی که رفتارش برای دیگران ایجاد می کند، نیست و فقط به سود خودش می اندیشد. کنترل کننده نوع دوم معمولا حقه باز، فاسد، فریبکار، زرنگ یا چرب زبان است. او فقط به فکر خودش است و خودخواهانه عمل می کند و غالبا برای رسیدن به سود، قدرت یا شهرت تلاش می کند.

وقتی فریب می خوریم، از ما سوءاستفاده می شود یا در دام کسی می افتیم که به دنبال به دست آوردن چیزی از ماست که به شکل دیگری نمی تواند آن را بگیرد، قربانی این نوع کنترل شده ایم.
ژان پیئر، که ویژگی خاصی نداشت ولی جذاب و خوش صحبت بود، برای فروش دایره المعارف ها در هرخانه ای را می زد. او خیلی در کارش موفق بود چون دریافته بود که قادر است افراد مسنی را که به خاطر زیبایی اش به او اعتماد می کنند و قرارداد را بدون آن که بدانند به چه تعهدی تن میدهند امضا می کنند، به راحتی متقاعد کند. برای او اهمیتی نداشت که آیا آنها با درآمد ناچیزشان می توانند صورتحسابی را که سرجمع برابر حقوق یک ماهشان بود پرداخت کنند یا نه. اصل برای او بستن قراردادها بود چون گذران زندگی اش وابسته به آن بود.
کنترل کننده نوع دوم آن دوستی است که به نحوی از ما درخواست کمک یا پول می کند که ما نمی توانیم به او نه بگوییم. همچنین کسی است که برای نشان دادن ذکاوتش نیش و کنایه میزند و وقتی هم که این کار آزاردهنده می شود از آن دست نمی کشد. همچنین کارمندی است که برای بهتر دیده شدن یا ارتقای شغلی چوب لای چرخ همکارانش می گذارد.
آموزگاری که برای اثبات قدرتش شاگردانش را به وحشت می اندازد، یا روزنامه نگاری که موضوعی را دراماتیک می کند تا گزارشش بر همه رقبایش برتری داشته باشد. هیچ کدام از این شخصیتها بدجنس نیستند. آنها اساسا نمی خواهند به کسی آسیب برسانند.

موضوع خیلی ساده است: آنها به نفع شخصی شان فکر می کنند بدون آن که به نتایج کارشان فکر کنند یا بیش از حد نگرانش باشند. و بسیاری از دعواها و طلاق های پر سر و صدا مرهون این نوع کنترل کننده است. این کنترل کننده همان شوهر مردسالاری است که می خواهد بدون در نظر گرفتن انتظارات همسرش، قدرت و استقلالش را با انجام دادن کارهایی که فقط مورد علاقه خودش است، به رخ بکشد؛

و چون میخواهد ثابت کند که رئیس اوست و هیچ کس نمی تواند به او دستور دهد، آشفتگی ای را که رفتارش برای همسرش ایجاد می کند نمی بیند. او که خود را بسیار کامل تصور می کند یک روز وقتی می بیند همسرش دارد می رود بسیار متعجب می شود. از سوی دیگر، زنی هم که مرتبا با حرف شوهرش مخالفت و او را در جمع خوار می کند تا نشان دهد که برای خودش کسی است و زن فرمانبرداری نیست، خود یک کنترل کننده است.

سیاستمدارانی که وعده های بسیار میدهند و وقتی انتخاب می شوند به قولشان عمل نمی کنند از همین دست کنترل کنندگان هستند. به همین صورت موسساتی که برای کاهش هزینه ها به محل دیگری می روند و کارمندانشان را به سبب بالا بردن سودشان اخراج می کنند چنین اند. اینها بدون آن که نگران مصیبت اجتماعی ای باشند که این کارشان در پی دارد فقط به سود خودشان می اندیشند. رهبری که احساس ضعف می کند با دست زدن به این کار سعی می کند برای فرمانروایی بهتر به تفرقه افکنی یا اعطای مقام به نزدیکانش متوسل شود تا قدرت رو به زوالش را تحکیم کند.

منبع: بازیچه ی دست دیگران نباشید (ژاک ریکارد)

سری مقالات بازیچه دست دیگران نباشید را دنبال کنید

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

یک پاسخ به “بازیچه ی دست دیگران نباشید”

  1. مستاصل گفت:

    سلام خسته نباشید ممنون از مطالب فوقالعاده ای که قرار میدین. من با سرچ کنترل کننده ها وارد سایت شدم و واقعا به راه حل های این کتاب نیاز فوری دارم مخصوصا بخش ساماندهی دفاع و حمله متقابل رسوا کردن کنترل کننده نابودگر و نبرد با کنترل کننده نابودگر .
    طرفم منو تهدید به مرگ کرده و دستم به هیچ جا بند نیست و مستاصل موندم و هزینه خرید کتاب رو ندارم میشه خلاصه ای از اون رو تو سایت قرار بدین و اگه زحمتی نیست برام ایمیل کنید. دقیقا مشخصات یه کنترل کننده رو داره که چند ساله فلجم کرده .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *