ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۹/۱۹
1,579 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
بازدارنده ها در تحلیل رفتار متقابل :خودت نباش و بچه نباش

این بازدارنده بوسیله والدینی منتقل می شود که صاحب پسری شده اند ولی دختر میخواستند، یا بالعکس. پیام غیرکلامی آنها این است «این جنسیت را نداشته باش.» این موضوع می تواند در انتخاب نام برای کودک منعکس شود. شاید دختری را جکی بنامند و با پسری را ویویان نام نهند.

برخی از والدین به دخترشان لباسهای پسرانه می پوشانند و یا لباسهایی شبیه لباس دختران را به تن پسرشان می کنند. در زندگی بزرگسالی، شخصی که پیام «این جنسیت را نداشته باش» را دارد ممکن است طوری لباس بپوشد و به گونه ای رفتار کند که شبیه به جنس مخالف خودش باشد. پیام «خودت نباش» می تواند کلی تر از این هم باشد و صرفا این پیام را منتقل کند: «خودت نباش، شخص دیگری باش.» والدین ممکن است یک بچه کوچکتر را به به بزرگتری ترجیح دهند و یا برادری را به خواهرش ترجیح دهند. مادری که می خواهد بچه اش را طرد کند، شاید دائما او را با بچه های دیگر مقایسه کند: «جانی کوچولو می تواند سوار دوچرخه شود آیا او زرنگ نیست؟ تازه یک سال هم از تو کوچکتر است.» در اینجا مادر تصویری از یک «کودک ایده آل» را در ذهن خود دارد. او فقط به جنبه هایی از فرزند خود که شبیه به آن تصویر است واکنش مثبت نشان می دهد و بقیه جنبه های او را تحقیر می کند.

افزون بر اینها، والدین چنین بیاناتی هم می توانند داشته باشند، «ترو درست مثل عمو هری به دردنخور و شیطون هستی.» سپس هرچه کودک بیشتر شبیه عمو هری رفتار کند، بیشتر نوازش خواهد گرفت.

بچه نباش

این پیام بازدارنده دیگری است و توسط والدینی منتقل می شود که در حالت نفسانی کودک خودشان، از اینکه بچه ای داشته باشند احساس تهدید می کنند. ولی به جای اینکه بخواهند مستقیما بچه را از سر راه خود بردارند، «کودک» درونشان می گوید: «اینجا فقط به اندازه یک بچه جا هست . و آن هم من هستم. ولی من تا زمانی که تو به جای یک بچه، مثل یک فرد بزرگسال رفتار کنی با تو کنار خواهم آمد.» این پیام ممکن است بعدها به صورت پیام های کلامی از این قبیل منعکس شود «تو بزرگتر از این هستی که…» یا «پسرهای بزرگ گریه نمیکنند.»

پیام بچه نباش توسط والدینی که هیچگاه اجازه نداشتند کارهای بچه گانه انجام دهند و الان با رفتار بچه گانه تهدید می شوند نیز منتقل می شود. آنان شاید در زمانهای افسردگی والدینشان بزرگ می شدند و یا در محیط بسیار سخت گیر و عبوسی به سر می بردند که قدر و ارزش فرد فقط با انجام کاری مشخص میشد.

گاهی اوقات هم فرزند بزرگتر و یا بچه ای که تک فرزند است این باز دارنده را به خودش می دهد. یک تک فرزند وقتی که می بیند پدر و مادرش با هم جروبحث و نزاع می کنند ممکن است اینطور تصمیم بگیرد:

تنها شخص دیگری که در اینجا وجود دارد من هستم. پس من باید علت و سبب دعوا باشم. بنابراین، این من هستم که باید کاری در این مورد انجام دهم. من ترجیح می دهم که خیلی سریع بزرگ شوم تا بتوانم مسئولیت را به عهده بگیرم.

اگر شما در ایجاد رابطه با بچه ها احساس ناجوری دارید، احتمالا بازدارنده «بچه نباش» را با خود دارید. به همین ترتیب اگر شما زمانی که در مهمانی بسر می برید و یا در موقعیتهای مشابهی که در بین دیگر بزرگسالان می بایست تفریح و شادی کنید، خود را جمع و جور کنید و احساس ناراحتی کنید. «تفریح نکن» و «لذت نبر» نیز گاهی اوقات به عنوان شکلهای دیگری از بازدارنده «بچه نباش،» وجود دارند. مطمئنا، ما برای تفریح و لذت بردن، حتما لازم نیست که در حالت نفسانی «کودک» خود باشیم. ولی اگر شما به عنوان کودک تصمیم گرفتید که تفریح و لذت فقط مخصوصا بچه هاست، و شما همیشه می بایست یک آدم بزرگ کوچولوی جدی می بودید، ممکن است در سن فعلی خود هرگاه موقعیتی برای تفریح و لذت پدید می آید دوباره به همان تصمیم دیرینه بازگشت کنید.

منبع: (تحلیل رفتار متقابل، یان استورات/ون جونز)

ادامه ی مقالات تحلیل رفتار متقابل را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *